augusti 2010
nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.
nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.
själv är jag studerande så jag har haft det så här under 1 ½ år nu...*suck*...men jag försökre verkligen stå ut för jag vet att det kommer att bli bättre när jag är klar...
jag lider med dig vännen!! var det pga finanskrisen?
vad har du jobbat me? finns det mycket sånna liknande jobb inärheten där du bor?
ja jobbar på lager men de e inte av finans krisen de e av kunderna som har sagt upp avtalet så vi blir väl ett gäng som får gå tyvär blir ja en av dom första för ja har bara jobbat där i tre år och många andra e äldre som har varit där i minst tio år så man har ju inte en suck. ja hade gärna utbildat mig men har ingen aning om va jag vill bli. pluss att vi har två barn så de blir till att skaka fram ett jobb eller gå på A kassa. men de löser sig alltid.
ja va ute och kikade på vigsel ring och ja bryr mig tycker bara att dome så jävla dyra men man vill ju inte bara köpa nån som är billig för ja vill ju ha den hela livet.
Hej
Klänningen jag har hittat är en Phil Collins, jag hittar den inte på deras hemsida tyvärr,men jag ska leta vidare.
Varbergs fästning är en riktig fästning! Och salen är jättestor tar ca 300 sittande gäster! Det är så där fina fönster med tjocka väggar...lokalen är "tom" dvs det finns bara bord och stolar så resten får vi fixa med själva.
Fröken skruttis: vi har 21 aug nästa år och jag hoppas på en riktigt fin och varm dag så som det kan vara i augusti!
I fredags var det vårt ett-år-kvar-datum. Känns så sjukt roligt. Och vi hade fest i lördags och det var så kul att kunna säga till folk att den här lördagen om ett år så är vi gifta. För vi gifter oss ju på lördagen den 14:e. Och nu får jag mail från project wedding där de räknar ner till mig
Lider verkligen med er som letar lokal och jag förstår att det är svårare att hitta i storstäderna. Hoppas att det löser sig för er snart. Och att ni hittar lokalen med stort L.
Har äntligen fått bekräftelse på att kyrkan är bokad den 7:e augusti nästa år. Men det var visst ett till bröllop inbokat samma dag, så nu får man hålla tummarna för att lokalen vi vill ha inte redan är uthyrd =( Det hade ju varit så himla typiskt!!!
Har också talat om för släkt och vänner om vad som komma skall. Ingen återvändo!!!! =)
Jag ska gå på mässan i Trollhättan den 31 okt! Det kommer även vara en bröllopsmässa på Onsala herrgård den 17 okt!
Ska på båda för att hitta så mkt inspiration som möjligt!!
Själv ska jag på mässan på Slagt i Malmö men den är inte förrän i februari.
Är här någon mer med ca 65 gäster? Hur mycket budgeterar ni med vad gäller mat och dryck? Och hur tänker ni lägga upp det?
sundance--> vi komemr ha runt 50 pers o räknar på en matbudget på ca 10 000 med dryck tårta o mat och vi kommer göra all mat själva...
och även tårtan..
men ska ni ha catering så är det ju olika från firma till firma vad ett kuvert kostar...
Festen Blommor på middagsborden vita o orangrosa rosor, murgröna, björkris? ska köpa murgröna av en tjej på BT och sen ev endast ha rosenbladen och diamanterna 0 :- 300 :- Avvakta bordsdekorationer diamanter, rosenblad, sisal, 0 :- 425 :- OK Caketopper brudgum som drar brud/par sittandes o kysser varandra 0 :- 190 :- OK Dryck Tex. Vin eller öl till maten samt alkoholfritt alternativ 2500 :- 3600 :- Avvakta Ljus på borden 5 st pomp á 69 kr st + 3 förp hemsjö blockljus 15 kr/4 st 100 :- 390 :- Avvakta Lövsta Gård för fre-sön 4000 + 700 städning 500 :- 4700 :- Avvakta Middag Tex. egentillagad buffé, smörgåstårta + pizza slises till barnen 0 :- 4000 :- Avvakta Musik ev ska seb spela väntar svar. 0 :- 0 :- Avvakta Sångledare fråga fredde o emma 0 :- 0 :- Avvakta Toastmaster Be syster anna 0 :- 0 :- Avvakta Tårta be Lena baka? göra en egen ställning kolla anteckningar 600 :- 1600 :- Avvakta
så där har jag lagt upp vår budget för själva festen...
såg inte alls ut så när ja kopierade över den så hoppas ni kan läsa iaf...??!!