• FruLjungberg

Går ni själva eller blir ni överlämnade?

Jag känner sälv att jag inte vill gå med min kille nerför gången. utan han skall stå där framme..

Vi är dock gifta men det var borgerligt och ingen var där då vi ville göra det själva.

MIn syster ska vara tärna som ska gå in med vår son före mig.

Vet ej om pappa skall gå med mig eller är det ovanligt nu förtiden?

Kanske gå själv?

• Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?
  • Tess80

Förlåt TS jag ska hålla mig till ämnet

• Bambi76

Tummen upp !!

Tess80 skrev 2009-06-30 15:37:39 följande:
    Men vad är det nu... jag har redan sagt mitt...varför ens fortsätta när ni ändå inte förstår...det finns ingen mening med detta ju? Börjar bli lite väl tramsigt! Ni får tro vad ni vill, jag kunde inte bry mig mindre. När ni inte vill förstå så är det ju inte vårat fel. Så sluta nu.....det börjar bli tröttsamt *gäsp* Och dessutom så bryr jag mig inte om "jämstäldighetsarbete" (som ni borde ha förstått vid det här laget) kunde inte bli mer ointressant i detta sammanhang...Det är bara att inse, att ni "motståndare" inte kommer att få det svar som ni är ute efter!
  • FruLjungberg

Alltså man kan läsa in symbolik i allt men måste man gå till överdrift????

gud nus tädar hon igen, ingen jämställdhet där.. han städar säkert aldrig vilken kvinnoförtyckare..

Måste han "sitta barnvakt" åt sin dotter igen, stackars man den kvinnan gör ju inget....

såna här diskutioner klarar man inte av i denna hettan blir bara massa skratt.

• Hemlig2009

Tess80 skrev 2009-06-30 15:37:39 följande:
    Men vad är det nu... jag har redan sagt mitt...varför ens fortsätta när ni ändå inte förstår...det finns ingen mening med detta ju? Börjar bli lite väl tramsigt! Ni får tro vad ni vill, jag kunde inte bry mig mindre. När ni inte vill förstå så är det ju inte vårat fel. Så sluta nu.....det börjar bli tröttsamt *gäsp* Och dessutom så bryr jag mig inte om "jämstäldighetsarbete" (som ni borde ha förstått vid det här laget) kunde inte bli mer ointressant i detta sammanhang...Det är bara att inse, att ni "motståndare" inte kommer att få det svar som ni är ute efter!

Och ni kommer aldrig få vår förståelse. Och hålla på och gäspa är ganska oartigt, tycker du inte?

Att tycka jämställdhetsarbete är tramsigt, saknar ord för att ens bemöta det. Sorgligt tycker jag att det är.

• agtiwi

Kan vi inte bara konstatera att vi aldrig kommer tycka lika i denna fråga och låta det stanna där? Annars är det ju inte konstigt att det finns krig.

• Tess80
    Hemlig2009 skrev 2009-06-30 15:43:09 följande:

Och ni kommer aldrig få vår förståelse. Och hålla på och gäspa är ganska oartigt, tycker du inte? Att tycka jämställdhetsarbete är tramsigt, saknar ord för att ens bemöta det. Sorgligt tycker jag att det är.
    Ja ja ja...som sagt...jag bryr mig inte. Kalla mig bitchig eller något annat... men jag är ledsen, så är det bara. Och vi får det bröllop som vi vill ha det ändå =)
  • FruLjungberg

Agtiwi: det var ju aldrig frågan om att tycka lika. jag ville bara veta hur ni andra skulle göra.. eller förslag om någon annan ide.

Om jag går med min son blir det då mer jämställd?

• rosarosen1

Har följt tråden ett tag och håller nog med TS, känns väldigt utflippat nu.

Jag gifter mig utomlands, borgerligt vid stranden. Min m2b kommer att vänta framme med vigselförrättaren. Min pappa kommer att "överlämna" mig. Jag tycker att det är sjukt fint och jag har alltid velat ha det så. Sen skiter jag i vad MÅNGA anser att det är såååå förnedrande. Det är det väl för f-n inte alls.

Lycka till TS, gör precis som du själv känner!

• Tess80
    FruLjungberg skrev 2009-06-30 15:46:15 följande:
    Agtiwi: det var ju aldrig frågan om att tycka lika. jag ville bara veta hur ni andra skulle göra.. eller förslag om någon annan ide.Om jag går med min son blir det då mer jämställd?
    Om jag var du så skulle jag gå med din pappa =) Men det måste du själv känna efter...

Vår son ska vara vår ringbärare och gå före oss tillsammans med 7 andra barn.
  • agtiwi

Nej, det var inte din fråga. Men här strids det ju mer eller mindre för att de som är emot ska bli för och att de som är för ska bli emot, det var där jag menade att vi aldrig kommer tycka lika så då är det ingen idè att föra en sådan diskussion.

Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?