Aleta skrev 2009-06-30 10:15:32 följande:
Underbart!Precis den här sortens argument är det som försvårar allt jämställdhetsarbete.När det inte passar en själv så går man till angrepp mot de som kämpar!?Jag är varken ultrafeministisk eller har bristande verklighetsuppfattning.Hur är det själv? Rosa Hollywooddrömmar låter inte så väldigt verklighetsförankrat tycker jag.Ser du den tydliga symboliken?Hör du själv vad du säger och hur det uppfattas?Vet du hur verkligheten ser ut för de flesta kvinnor i världen?Inser du att ALLT man gör påverkar andra?Det går inte att bestämma sig för att en symbol betyder något annat för att man vill det, man spelar upp samma scen för utomstående i alla fall.
Kära nån vad du går till person angrepp, jag är väl medveten om hur det ser ut för kvinnor i världen men jag är också väl medveten om hur det ser ut i "min värld" så att säga. Ingen som känner mig skulle tycka att jag verkar förtryckt eller är osjälvständig om JAG väljer att gå mot min man med min pappa vid min sida.
Självklart påverkar det jag gör men jag hoppas att de andra mycket större sakerna jag gör och jobbar för påverkar mer än om jag går bredvid min pappa på mitt bröllop.
Jag har inga rosa hollywoddrömmar och ska inte ha min pappa vid min sida som jag skrivit tidigare men om man vill det måste man väl få det eller? vad jag försökte få fram var att det finns två sidor av det. Man behöver inte alltid se det värsta i allting utan man kan välja att se det på olika sätt.
Verkar dock aningen svårt för just dig men alla kan lära sig
t.om. du