• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • Hubba

Idag hade vi vårt samtal med prästen... blev så verkligt helt plötsligt... har även varit och tittat på kläder till barnen...
    Mamma köpte hem servetterna idag så att jag ska kunna göra servettringarna och direkt sätta ihop dem runt servetten... det är ju bara 80 stycken... hihi ska göra hjärtan i koppartråd med rosa sötvattenspärlor som jag sedan fäster på ett rosa sidenband för att sedan knyta det runt servetten... tror det blir bra...

• MilosMamma

you go, jag har gjort 90 st servettringar men mycket enklare, surrat ståltråd i ringar bara, den har ajg som en platt"diamanT" och på den finns det en magnet, sjukt bra! ==)

Hubba skrev 2009-08-03 20:05:15 följande:
    Idag hade vi vårt samtal med prästen... blev så verkligt helt plötsligt... har även varit och tittat på kläder till barnen...Mamma köpte hem servetterna idag så att jag ska kunna göra servettringarna och direkt sätta ihop dem runt servetten... det är ju bara 80 stycken... hihi ska göra hjärtan i koppartråd med rosa sötvattenspärlor som jag sedan fäster på ett rosa sidenband för att sedan knyta det runt servetten... tror det blir bra...
  • BrideToBe09

Börjar också bli nervös nu....på lördag smäller det!!! Sista grejerna som ska fixas nu. Var idag och vaxade ben och bikinilinjen. Färgade ögonfransar och plockade ögonbrynen och fick dem färgade också. På onsdag ska jag prova klänningen och hämta hem den. Torsdag ska naglarna fixas och sen på lördag är det hårdkörning hela dagen.

Håller just nu på med en liten snabb-GI-diet. Några dagar hinner jag med = 1-2 kg kanske. Har spenderat en vecka på Åland och bara ätit, druckit och njutit av att äntligen ha semester. Det resulterade tyvärr även i en viktökning... Men men, klänningen är så pass tajt över livet att det inte spelar någon roll om magen putar lite, den trycks in ändå. Problemet blir väl snarare att kunna äta allt gott på kvällen sittandes i klänningen om den sitter lite tajt.....

Hoppas så att jag inte glömt någon detalj nu. Tror allt är under kontroll. Skönt med litet bröllop, förstår inte hur jag skulle orka fixa med ett stort bröllop. Finns så mycket saker att hålla koll på ändå.

• Boomtown

Idag vaknade jag av magont. Jag är grymt stressad. När jag läser era inlägg (med stort intresse) så börjar jag känna att det närmar sig för oss med stormsteg. Lite för snabbt.

• 090829

STORT GRATTIS SaraPayam, vilka underbart fina bilder på er! =)

Sitter och funderar lite på det där med snittar, kommer ni att ha snittar till brudskålen? Tanken har slagit mig några gånger på att ha det men samtidigt då ska vi ju sätta oss till bords precis efter vi skålat minglat lite.

Vad kommer ni ha med er till festen? Har ni några absolut viktiga saker som ni ska ha mer er under dagen i någon liten väska?

• Boomtown

Vi ska inte ha snittar. Vi äter ju strax efter.

Jag måste ha med mig läppstift, näsdukar och extra kläder till barnen om det händer någon olycka. Annars så kommer dom att ramla i sjön eller spilla hela mat tallriken över sig.
    Annars vet jag inte

• Mitt hjärta 2008

Vi ska ha snittar och lite salta pinnar, jordnötter till brudskålen. "Champangen" och snittarna ska personal servera, pinnar och jordnötter ska stå på ett bord. Kan vara gott för gästerna att ha något att gå och knapra på innan middagen. Vi ska inte ha förrätt därav vårt val av snittar innan.

Igår var jag hel stirrig, idag känns det lite lugnare. Jag fattar inte att 1års planerande och fixande snart är klart och dagen D är här!

090829: Jag ska ha med en väska med extra kläder till barnen, en till oss med kläderna till dagen efter (ta med till hotellet.
    jag kommer ha med huvudvärkstabletter och magtabletter OM magen strejkar ur pga. nerverna..
    Sen är ju näsdukar ett givet kort i väskan och läppstift

• Mois81

Ja nu var man gift , en helt underbar dag... Koppla av alla flickor ni som har dagen kvar och njut, räkna med att allt kanske inte blir jätte perfekt så blir det lättare om något går fel. Finns några bilder i mitt galleri för den nyfikne!!!

• lönnsjö

Nu har jag varit ochköpt in allt material till festprogrammen...så nu MÅSTE jag göra dem färdiga

090829: Jag plockade jordgubbar till midsommar som jag har fryst in. dessa ska vi lägga i bubblet. Det kan nog bli bra, har förrätt direkt efter skålen.

Kommer också packa ner huvudvärkstabletter, Samarin...lite sådant.

• lönnsjö

Grattis Mois81 Vilken tjusig klänning du hade!!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3