• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • MilosMamma

Jättefin tidningsannons, det var verkligen bra!!

• MilosMamma

Jahopp alla är väl upptagna, men jag känner mej lite låg. sitter ju hemma nu och jag vet inte vad jag ska ha på mittuppslaget i festhäftet??

• Småland09

Bordsplaceringen? Vi har en karta över alla bord där..

• Lischen

VI ska ha bordsplaceringen tillsammans med gästpresentationen på mittuppslaget.
    En annan idé är att ha historien om hur ni träffades, tillsammans med lite roliga bilder på er två tillsammans.
    Eller en presentation av er båda, en på var sida, med bild från lekis och lite rolig info om vad ni tyckte om när ni var små, vad ni ville bli när ni blev stora, om ni hade några roliga citat eller händelser från förr... (intervjua era föräldrar om ni har tid)
    Eller flera bilder, i kronologisk ordning fram tills ni träffades; skolfoton och andra roliga bilder på var o en - och till sist en bra bild på er två tillsammans..

• MilosMamma

Vi komemr ju vika våra festhäftetn så dom blir smala a4 ni vet, så jag tycker det blir på tok för trångt med bordsplaceringen.
    Den har vi i en tavelram.

Men bra ideémed bilde rpå oss o så, det vore nog nått. =) TACK!

• J D
    MilosMamma skrev 2009-07-28 08:58:32 följande:
    Vi komemr ju vika våra festhäftetn så dom blir smala a4 ni vet, så jag tycker det blir på tok för trångt med bordsplaceringen.Den har vi i en tavelram.Men bra ideémed bilde rpå oss o så, det vore nog nått. =) TACK!
    Jag var på bröllop i lördags och där hade de samma format på sitt festprogram samt bordsplaceringen i mitten- funkade fint! Däremot är det ju inte nödvändigt att ha det så om man ändå inte tänker knyta en gästpresentation till det.
  • Goaste

Pular lite med gästpresentationerna... Min m2B benämns som M och sen relation till gästen i häftet. Ska man skriva endast M´s racket-partner, M´s arbetskollega etc eller blanda det med brudgummen; brudgummens vän, brudgummens moster etc?
    Blir det rörigt?

• MiaMariaR

Rent spontant känns det som att det är bättre att vara konsekvent och hålla sig till antingen namn eller brudens/brudgummens... Av de två alternativen skulle jag föredra att mitt namn står istället för Bruden, har ni någon gäst på festen med samma förnamn så att det skulle kunna bli förvirrande?
    Lycka till!

Goaste skrev 2009-07-29 01:01:05 följande:
    Pular lite med gästpresentationerna... Min m2B benämns som M och sen relation till gästen i häftet. Ska man skriva endast M´s racket-partner, M´s arbetskollega etc eller blanda det med brudgummen; brudgummens vän, brudgummens moster etc?Blir det rörigt?
  • Goaste
    MiaMariaR skrev 2009-07-29 09:57:25 följande:
    Rent spontant känns det som att det är bättre att vara konsekvent och hålla sig till antingen namn eller brudens/brudgummens... Av de två alternativen skulle jag föredra att mitt namn står istället för Bruden, har ni någon gäst på festen med samma förnamn så att det skulle kunna bli förvirrande?Lycka till!
    Jag heter Johanna och det finns två Johan. Sambon heter Mats och det fin en Mona och en Margit med.
    Men vi skriver ut namnen på alla utom oss själva, utom vi våra pres. då.
    Ska kolla med "toastarna", det är de som gör det sista vid häftet.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3