• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • Lakritsbåten

oj oj, du/ni har det hektiskt! Lycka till med allt!

Goaste skrev 2009-07-26 17:55:10 följande:
    Känns som om de börjar bli slutspurt i planerandet...I helgen har jag gjort färdigt nästan alla rispåsarna, korgarna till rispåsarna och vigselprogrammen är nästan färdig målade och de delar av festhäftet som vi ska göra är nästan färdigt för att skickas iväg till toastmasterparet för färdigställning.Vid kvällningen hoppas jag mer är färdigt men man vet ju aldrig.Har delegerat fixning av dukar och skyltning på vägen till festlokalen till M2B´s föräldrar.Har en del telefonsamtal att ringa på måndag om fotograf, mat, präst m.m.Sen är det planering för min mor som fyller "the big five-o" på torsdag, hon har fest på lördag 1/8.Så jag ska bistå lillsyrran och hennes sambo som fixar sånghäfte och jag ska maila in annons med bild till tidningen...Ska bli skönt nästa måndag när jag kan lägga mer fokus på bröllopet!
  • Boomtown
    Lakritsbåten skrev 2009-07-26 21:44:22 följande:
    Vi tror det kommer att handla om en 65-75 tkr för resan när allt väl är bokat. Vi har en del hotellnätter kvar och bilhyra med mera. Då är mat och andra liknande kostnader ej medräknat för den tid vi inte är på båten (där är det all inclusive)Vi har inte någon särskilt lyxig hytt och sjyssta mellanklass hotell på det vi bokat.
    åh herregud vilka kostnader!!
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-07-26 10:24:34 följande:
    Igår blev jag hippad, hade en toppendag med tjejerna Vi hade så kul.
    Vad roligt!! Du trodde väl inte ens om det skulle bli något..?!? Då hade de lyckats hemlighålla det ordentligt för dig!
  • Lischen
    Boomtown skrev 2009-07-26 15:12:40 följande:
    Hur gör ni med bröllopsresan? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni? Vart ska ni?Vi väntar ett år och förhoppningsvis sticker vi till Skottland. Lite tråkigt dock att behöva börja arbeta direkt efter bröllopet.
    Vi åker ingenstans. Vi köpte hus i vintras så budgeten medgav inga resor. Plus att vi är sådana hemmagrisar... "vi trivs bäst hääär...under vårt korkträd..."

Jag har semester en vecka efter bröllopet... men jag tänkte kolla upp hur mycket dagar jag har att ta ut (har varit föräldraledig så jag vet inte vad jag har fått ihop) för det känns som om jag skulle vilja vara ledig lite till... bara sitta under vår korkek och njuuuuta...
  • J D
    Boomtown skrev 2009-07-26 15:12:40 följande:
    Hur gör ni med bröllopsresan? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni? Vart ska ni?Vi väntar ett år och förhoppningsvis sticker vi till Skottland. Lite tråkigt dock att behöva börja arbeta direkt efter bröllopet.
    Vi åker dagen efter bröllopet- till New York och Tokyo . Kommer väl att kosta kring 55-60' inkl fickpengar.
  • Goaste

Behöver lite panikhjälp... dock ej bröllopsförknippat

Ska sätta in en annons i tidning till mor som fyllet 50 på torsdag. Vad tror n om denna text?

"?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!
    Massor av grattis kramar
    Kjell-Åke
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac"

• Goaste

Det slutgiltiga blir nog så här:

?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt,
    så att uppvakta dig lite extra på din stora dag
    är ju inte mer än rätt!
    Grattis på 50-årsdagen Anngreth!
    Massor av grattiskramar
    Kjell-Åke
    Iza Siri Tuva
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac?

• lönnsjö

Goaste skrev 2009-07-27 15:39:24 följande:
    Det slutgiltiga blir nog så här:”Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!Grattis på 50-årsdagen Anngreth!Massor av grattiskramarKjell-ÅkeIza Siri TuvaElin DanMats JohannaLucas Isac”

Det låter jättebra!! Vad gulligt av er

• Goaste
    lönnsjö skrev 2009-07-27 21:11:47 följande:

Det låter jättebra!! Vad gulligt av er
    Gjorde nått liknande när våra föräldrar firade silverbröllop för två år sen. Med ett foto från när de var i 20-årsåldern
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3