Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Jag är sååå fantastiskt lycklig idag!!! Blev hippad igår...
De tog min blivande vid halv åtta på morgonen och under tiden alla karlarna står på vår veranda så fick jag ett mess från min bästa väninna där det står 'har du lust att träffas och fika idag nu när gubbarna är borta så kan barnen få leka.' Självklart tänkte jag för det är inget ovanligt... och när klockan har gått ett par timmar från det att de tog gubben så hade jag helt kopplat bort att det kunde vara min tur samma dag... för de hippor och svensexor vi har haft innan så har vi alltid plockat båda med max en halvtimmas mellanrum... så när klockan var 10 och hon och barnen skulle komma så höll jag på att stryka tvätt. Då knackade det på dörren och Tim (vår 4-åring) sprang och öppnade... och utanför stod 15 av mina nära och kära... så jag började gråta för jag hade ju helt släppt att det kunde bli då... de hade med sig lunch och fika och klädde mig i cchockrosa... alla hade med sig en present var som jag skulle gissa vem den kom ifrån... inte helt enkelt.... sedan åkte vi till en studio och spelade in två låtar... så kul!!! jag har sjungt i studio innan fast då har det varit med kör eller band... kanonkul att få göra det själv... fick till och med lämna mitt nummer till studion... hihi... sedan bar det av till en Powerstrip klass... det lustiga är att hon som höll i passet var en tjej som jag dansade ihop med när vi var mellan 7-12 år... sedan underbar middag på grekisk restaurang... fick sjunga på Avenyn för att få ihop lite pengar till drinkar... avslutade kvällen på Hard Rock där jag fick stå i baren och sjunga... Jag hade inte kunnat önska mig en bättre dag... mina vänner känner verkligen mig och hade enbart planerat sådant som jag älskar... Jag är såååå fantastiskt lycklig!!!!!
Hur gör ni med bröllopsresan? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni? Vart ska ni?
Vi väntar ett år och förhoppningsvis sticker vi till Skottland. Lite tråkigt dock att behöva börja arbeta direkt efter bröllopet.
Vi åker dagen efter. KOmmer på natten till arlandas hotell och klockan ett lyfter vi till NY sedan efter ett par dagar till Miami och efter ett par dagar där en lyxkryssning i karibien. JAG LÄNGTAR. Så roligt att åka på en gång också, då förlänger man bröllopet på något sätt. Det börjar närma sig för oss alla :) Helt sjukt att jag ska bli fru :D
Känns som om de börjar bli slutspurt i planerandet...
I helgen har jag gjort färdigt nästan alla rispåsarna, korgarna till rispåsarna och vigselprogrammen är nästan färdig målade och de delar av festhäftet som vi ska göra är nästan färdigt för att skickas iväg till toastmasterparet för färdigställning.
Vid kvällningen hoppas jag mer är färdigt men man vet ju aldrig.
Har delegerat fixning av dukar och skyltning på vägen till festlokalen till M2B´s föräldrar.
Har en del telefonsamtal att ringa på måndag om fotograf, mat, präst m.m.
Sen är det planering för min mor som fyller "the big five-o" på torsdag, hon har fest på lördag 1/8.
Så jag ska bistå lillsyrran och hennes sambo som fixar sånghäfte och jag ska maila in annons med bild till tidningen...
Ska bli skönt nästa måndag när jag kan lägga mer fokus på bröllopet!
Wow, inga dåliga resor. Kul!
Lustigt, vi har i stort sett precis samma upplägg för vår bröllopsresa. Dolck åker vi ca 2 mån efter.
Två dygn i NY, sedan Miami, därefter 7 dygns kryssning och därefter 6 dygn i USA igen.
Du måste rapportera om hur det var!
Vaaaad kostar sådana resor??
Vi tror det kommer att handla om en 65-75 tkr för resan när allt väl är bokat. Vi har en del hotellnätter kvar och bilhyra med mera. Då är mat och andra liknande kostnader ej medräknat för den tid vi inte är på båten (där är det all inclusive)
Vi har inte någon särskilt lyxig hytt och sjyssta mellanklass hotell på det vi bokat.