Ninnnis skrev 2009-10-22 13:32:42 följande:
Kram tillbaks, Sonja!Jag är definitivt ingen pedant, men jag vill gärna ha det rent innan jag kopplar av. Om det är lite skit i hörnen (eller hundhår i soffan) i veckorna gör inte så mycket, men när det är fredag (= oftast städdag) vill jag har det gjort innan jag sätter mig i soffan och tar helg. Maken kan tycka att vi lika gärna kan ta det på lördag förmiddag, men om jag har bestämt att det ska vara städat på fredag så ska det vara städat på fredag. Annars kan jag inte koppla av riktigt. Knasigt kanske...
Jag har varken tid eller ork på veckodagarna att städa, jobbar heltid, två småbarn, en massa aktiviteter och stort hus. Så även om jag skulle vilja städa på typ torsdag el fredag inför helgen så blir det aldrig så.
Under veckan plockar jag, håller någorlunda rent på toan, i köket och hallen (två ungar = sandlåda i hallen).
Lördag eller söndag tar jag ett lite större städryck. MEN om vi har andra planer, t.ex. åka slalom eller göra ett pliktskyldigt besök hos mina föräldrar eller nåt annat, så kan det lika gärna skita sig med städningen på helgen. Då blir det kris...
Men, men hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete