Det kan jag säga dig, att så skulle min sambo ALDRIG våga säga.
Han skulle vara rädd att bli mördad i sömnen en stilla natt, resten av livet!!
Vansinnig det är ju inte ens första halvan av förnamnet!
Vad pedagogiska ni är förresten. Det orkar jag inte. Jag skriker rakt ut, för när det kommer till punkten att jag måste ta upp saker, så är jag redan så irriterad över att jag måste vara den som gör det, så då är det försent.
Nu förra veckan däremot, när jag kom hem från massagen och väntade mig att hitta honomsovandes och hade ställt in mig på att slå på kaffe och väcka honom, då hade han redan börjat städa!
Fast jag bara sagt det kvällen innan i fåfäng förhoppning om att han kanske skulle vara intresserad av att få det undangjort.
Nu har jag torkat golven och dammsugit nedervåningen också, så det är bra dammsuga och torka häruppe kvar för honom nu.
Sonja68 skrev 2009-10-22 15:00:33 följande:
Yes, den brukar jag också köra med: "Du, vilket vill du göra, laga maten, handla, hänga tvätt och vika ihop och stuva undan rentvätten eller dammsuga?" NÄr han är sur svarar han "Inget, det är DIN PLIKT" Behöver jag säga att jag blir VANSINNIG ?!Är han på mer normalt humör så väljer han laga mat eller dammsuga, att vi åker och storhandlar tillsammans. Ibland hänga tvätten också.