• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Hmmm, jag läste en tråd som det länkades till(familjeliv) om hur ofta man städade.

Jag kände mig som värsta snusk-gumman då!

En gång i veckan känns helt nödvändigt för att hålla det någorlunda. Golven i hall och kök måste man ju egentligen se över oftare och pinaler, det sprider vi flitigt omkring oss hela tiden.

igår i badet frågade min son: "Mamma, om du fick välja, skulle du välja att få fixa hela huset precis som du vill ha det -eller skulle du välja att pappa och jag blev mer ordentliga?"

Jag svarade listigt att i min fixarplan över hur jag vill ha det ingår att vi alla blir lite mer ordentliga.

lanovia 08 skrev 2009-10-22 12:58:13 följande:

Oj vilka duktiga städplaner ni har Blommis. *stoppar ner huvudet i sanden brevid Ninnis och visslar på för EA*vad trevligt med lite besök från dig här EA.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-10-22 12:54:53 följande:
    Ea: nej verkligen inte allt på en gång! Fast jag vet ju OM allt samtidigt.I själva verket tycker jag att jag knappt gör något alls om man jämför med heltidsarbetande människor som rusar runt och är effektiva.Det är ju inte så att jag studsar upp kl 6 och kör järnet på dagarna precis....Men NÅGON sak som bär lite framåt varje dag är ju bra om jag får arslet ur vagnen och åstadkommer.Det är mycket med papper och fylla i och skicka mig hit och skicka mig dit när man flyttar, så det är en jädra massa post och "fyll i och posta saker" som dråsar in. Från skolan, vårdcentralen, elbolaget, kommunen, folkbokföringen, bla bla.Sådant tenderar att samlas i viktig-högar här, och ger dåligt samvete. Har ni sådana viktig-högar eller får ni iväg allt prydligt och ordentligt?
    Har en hög med räkningar, en hög med viktiga papper som ska åtgärdas, en hög med relativt viktiga papper som jag bör titta på nån gång framöver.
    De där högarna har en tendens att flyta ut över hela skriv/datorbordet och så hittar man dem när det redan är försent och ungarna har varit där och ritat en massa huvudfotingar och andra konstverk.
    Men just facket för räkningar brukar de inte röra och den hålls nog rätt separerad från de övriga pappren.
  • Fru E

PB-här har vi en stoooor hög med "viktiga" papper som borde sättas in i pärmen men som inte kommit längre än så länge.....

Jag är likadan med ordning och reda, vill ha kontroll på nästan allt och hellre göra saker i förväg och kunna "stryka" på listan
    Städar försöker vi göra en gång i veckan, dvs dammsuga och tvätta toaletterna. Moppning och annat görs när det blir alltför illa

Trevlig att ni låter mig titta in

• Sonja68

Städa, vad är det Det har jag strykit ur min vokabulär . Plockar gör jag jämt, men STÄDA... hrm. När jag inte står ut längre gör jag det.

• passionsblomman

Sonja, skönt att höra att det finns fler flytande högar..

Lanovia: ja VARFÖR gör man inte det!!! När det vore så skönt att bara vara av med det!

• Sonja68

Toaletterna var och varannan dag, men dammtorkning och sånt blir ju ALLDELES FÖR SÄLLAN!!

• passionsblomman

Mäh! Nu ringde sambon och sa

"Jo, mina föräldrar ringde och tänkte komma förbi och hälsa på och det går väl bra?"

"Jaha när då?"

"På lördag"

"Eeeeeh! Komma förbi säger du, de har 35 mil att åka och det tycker du inte vi kan boka så man vet OM det några fler dagar i förväg än i övermorgon??? Och varför vill du att de ska komma när jag ska vara borta hela dagen på högskoleprov? Och hur ska vi då kunna åka och kolla den där bäddsoffan som vi bestämde oss för att reservera av tjejen på Blocket?"

"......nähä det tyckte du inte var bra nej....."

Men ÅÅÅÅÅH! Ha lite jäkla egen tankeverksamhet och gör inte mig till boven nu då! Han skulle mycket väl kunna ringa dem och säga typ"nä, passion vill int att ni kommer"
    Istället för att det faktiskt är så att JAG har sagt flera ggr: men RING dina föräldrar och bjud in dem att hälsa på nån gång nu då så det blir AV.

Fast jag vill ju helst få vara med och höra planen innan de redan står på parkeringen!

• Ninnnis

Jag är hopplös när det gäller papper, vi har högar lite överallt... Organiserat kaos, är det inte det det heter? Jag har faktiskt väldigt bra koll på vilka papper som ligger i vilken hög, bara inte "någon" flyttar på dem...

• Ninnnis

Jag hoppas att du stannar kvar!

EA&MJ skrev 2009-10-22 13:12:50 följande:

Trevlig att ni låter mig titta in
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-10-22 13:26:15 följande:
    Jag är hopplös när det gäller papper, vi har högar lite överallt... Organiserat kaos, är det inte det det heter? Jag har faktiskt väldigt bra koll på vilka papper som ligger i vilken hög, bara inte "någon" flyttar på dem...
    Sån är jag på jobbet. En massa olika högar, men jag vet EXAKT i vilken hög vilket papper ligger!
    Kram på dig Ninnis!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan