passionsblomman skrev 2009-10-22 12:54:53 följande:
Ea: nej verkligen inte allt på en gång! Fast jag vet ju OM allt samtidigt.I själva verket tycker jag att jag knappt gör något alls om man jämför med heltidsarbetande människor som rusar runt och är effektiva.Det är ju inte så att jag studsar upp kl 6 och kör järnet på dagarna precis....Men NÅGON sak som bär lite framåt varje dag är ju bra om jag får arslet ur vagnen och åstadkommer.Det är mycket med papper och fylla i och skicka mig hit och skicka mig dit när man flyttar, så det är en jädra massa post och "fyll i och posta saker" som dråsar in. Från skolan, vårdcentralen, elbolaget, kommunen, folkbokföringen, bla bla.Sådant tenderar att samlas i viktig-högar här, och ger dåligt samvete. Har ni sådana viktig-högar eller får ni iväg allt prydligt och ordentligt?
Har en hög med räkningar, en hög med viktiga papper som ska åtgärdas, en hög med relativt viktiga papper som jag bör titta på nån gång framöver.
De där högarna har en tendens att flyta ut över hela skriv/datorbordet och så hittar man dem när det redan är försent och ungarna har varit där och ritat en massa huvudfotingar och andra konstverk.
Men just facket för räkningar brukar de inte röra och den hålls nog rätt separerad från de övriga pappren.