Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

God morogn Mulle,

Du är bäst det vet vi redan.
    Ta det lugnt andas och var dig själv så kommer allt gå strålande bra.

Tänk på att:

1) Ställ frågor om arbetsplatsen/jobbet som inte framgår i annonsen - vissar att du är intresserad.

2) Lyssna - ger dig tid att andas och samla dina tankar.

Håller tummarna för dig!

Frulle skrev 2009-10-12 08:43:52 följande:
    Morrn morrn!Mjoo jag mår ok. Ont som satan i magen.. Mens på G.Har en arbetsintervju idag så jag är SKITNERVÖS!!!Hur mår du själv?
  • TinkerBelle

God morgon tanter, här har varit lugnt och stilla i helgen. Är det kylan som börjar ta ut sin rätt?

• TinkerBelle

*kramar hårt*

Jag vet hur det känns!
    Man blir så ensam med sina tankar. Jag hoppas ni hittar tillbaka till varandra.
    Det du kan göra är fortsätta att prata, fortsätta dela ditt liv med honom och hoppas att han vill vara delaktig.

Im yours skrev 2009-10-12 14:59:30 följande:

Hej sötnosar!Vad driftiga ni är, grattis till jobbet och lycka till på intervjun.Huuuuuuu, jag vet inte vad som händer och fötter? Det känns som att jag glider ifrån Lasse mer, o mer. Som en liten skuta på böljan den blå, vipp, vipp.Han känner sig trött efter hjärtoperationen, och det är naturligt. Samtidigt så tycker jag att han borde varva ner, o stanna i den nya situationen, vara mer rädd om sig. Men det verkar inte gå in, dessutom känns det som om jag inte kan berätta hur livrädd, ensam o liten jag har kännt mig i allt detta. Han bara viftar bort ............... och jag blir så irriterad.Sedan har vi allt det här nya som händer med mig. Det lyckade valet med manusskrivandet, o så de ganska plågsamma timmarna på traumamottagningen. Lasse vekar känna sig åsidosatt. Han frågar aldrig hur det går, och verkar inte vilja följa med mig i proccesen. Jag tycker verkligen att jag har blivit mera jag, nu då jag jobbar med att komma underfund med allt som hände under traumat. Men jag har en lång, lååååång väg att gå!! Kommer han att kunna matcha mitt riktiga jättedriftiga jag? Alltså jag mogen för ett stort genombrott på många sätt ........Bläääääääää, vad trögt det känns! Hoppas ni orkar läsa,......Må så gott mina vänner! / Liz
  • TinkerBelle

Erfarnehet håller i längden...
    Inget en "poppig tonårsbrutta" kan ens dröma om att ha - erfarenhet alltså.

Du ska se att det går bra!

Frulle skrev 2009-10-12 15:24:41 följande:
    GRATTIS Bobou!!!Jo jag tror nog min intervju gick rätt ok faktiskt! Dock satt det nån poppig jävla tonårsbrutta där som hade intervjun innan mig..Tänkte knocka henne med handväskan!
  • TinkerBelle

Hur har det gått?

Fjosok skrev 2009-10-12 16:41:58 följande:
    Tantgubben hälsar på :)Ska få besök idag av en som ska titta på dom rosa karamellerna, håll tummarna
  • TinkerBelle

Helt rätt inställning!

Frulle skrev 2009-10-12 18:51:12 följande:
    Jag hade SKITBRA svar hela tiden på hans frågor!!! I slutet av intervjun så skulle han avsluta med: Så, varför ska vi anställa dig?!Är inte det ganska uppenbart vid det här laget?? Ja det lät inte kaxigt utan ganska kul. Han skrattade iaf.Sen frågade jag mycket om de andra butikerna och var, när hur han öppnade sin första osv..Nä jag fick en bra känsla.Sen om jag nu inte skulle få jobbet så var det en bra träning!
  • TinkerBelle

Kom hem igår. Begravningen gick bra och maken höll ett fantastiskt tal vilket var strongt gjort även om han först brast i gråt och därmed fick våra tre att stortjuta.
    Jag är enligt svärfar och svägerskan känslokall, inget dem vågar säga till mig, eftersom jag har stenkoll på mina känslor och själv väljer när jag tänker bli hysterisk. Ja jag grät men inte tillräckligt mycket i deras ögon ? blir så trött på dem!
    Att jag hade mina egna tre plus svägerskans 7 månaders att ta hand om räknades tydligen inte ?.
    Alla de äldre kvinnorna i familjen, fastrar och mostrar m.a.o. riktiga tanter, var dock mäkta imponerade över min förmåga att ta hand om alla fyra och hålla dem lugna, trösta och dessutom sufflera maken så att han samlade sig och fortsatte sitt tal.

Ett litet drama hade vi dock på väg till krematoriet? efter en korsning stannar chauffören av vår bil (vi åkte i kortege med kist-bilen längst fram) och säger att han måste gå på toa. Han sprang iväg och där satt vi och gapa! När maken vänder sig om och tittar bakåt inser han att de resterande 5 bilarna blockerar hela korsningen.
    Visade sig att stakaren var magsjuk och behövde spy?

Maken är i tyskland idag på tjänsteresa och kommer hem på onsdag ? längtar så!!!
    Äntligen kan vi börja att planera framåt.

Sonja68 skrev 2009-10-12 19:32:32 följande:
    Tinker; är du i Svedala eller var? Och var är maken?Hur gick begravningen?
  • TinkerBelle

Åhh va spännande!!!
    Gud va kul att få sy till ett bröllop.

Fjosok skrev 2009-10-12 20:14:10 följande:
    Kan vara intresserade,dom älskade färgen och enkelheten :)Blir näbbvarianten av klänningen i sådana fall, för en 8-åring och en 11-åring
  • TinkerBelle

Aleta - kära nån då!
    Trodde det var för kallt för dem nu, men kanske ert hus har gett dem en varmfristad att härbärgera i ?

Svar på tråden Tantvarning6