Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

KANON!
    Ett steg i rätt riktning. Måste vara en oerhörd lättnad.
    *kram*

Cantaton skrev 2009-11-05 22:58:22 följande:
    Pappa prata själv
  • TinkerBelle

En tant "fangrupp"!!

Kjell Präst skrev 2009-11-06 06:02:13 följande:
    Nu ska ni höra! Den här tanten har nästan fått en egen fangrupp (observera att det första ledet i ordet ska uttalas på engelska) på Facebook. Jag sa dock nej till förfrågarens önskan om att starta en sådan, men la till förfrågaren som vän istället... En udda upplevelse... Nu var det ju inte men prästerliga gärning som orsakade denna fangruppsönskan från förfrågaren utan det faktum att jag är programledare i den lokala TV-stationen där jag bor...
  • TinkerBelle

Hmm namnet på det forumet får du gärna inboxa mig...

lillabruden skrev 2009-11-06 08:36:05 följande:
    Kjell, va roligt!! tänk om man hade fått en sida där alla som älskar en samlats o pratat gott om en.....fast det hade nog blivit en tom gästlista för min del Har kommit på att folk älskar mig lite i smyg...säger vi Frullemulle, grattis till en bra deal! Så du lyckades laga klänningen? skönt! Min är ihopskrynklad o undanstoppad...tillsammans med min extra kina-klänning som vännen min vill ha på sin bröllopsdag...hon har inga planer på bröllop dem närmsta åren dock! kan tillägga att jag fint åkt buss idag, promenerat sammanlagt 20min också till och från bussarna (tog omvägar) Kanske får jag upp motivationen till gymmet igen.Ja, sen har inte JAG råkat ut för nån krock idag men blev vittne till 2st _nästan_ krockar. Jag tror att mörkret gör folk sura och griniga och fullständigt livsfarliga i trafiken!!!!Ni som har facebook, har ni sett forum/tråden om att avslöja pedofilers identitet? Tydligen har den rört upp en storm....själv kan jag ju inte låta bli att skriva heller Är ett "fan"(engelska uttrycket )
  • TinkerBelle

Hej tanter,

Dotterns skola skall i år delta i läkarmissionens kampanj "Aktion julklapp".

www.webaid.se/julklappen/....

Man kan delta som privat person också.

• TinkerBelle

Varje liten ljusglimt är ovärderlig! Speciellt när allt annat känns sk*t...

Grattis till en bra handläggare - dem växer itne på träd!

*Kram*

passionsblomman skrev 2009-11-06 21:57:08 följande:
    Min glada visa: Min nya handläggare på min nya AF på min nya hemort är en PÄRLA och jag blev gladare av att träffa henne än jag blivit på länge!Fast jag var så ledsen över grälet med min sambo att jag lipade därinne sa hon : "Jaha du Passion, det här ska bli intressant att hänga med i , du är en kvinna med mycket energi!"Det värmde ända längst in i novembermörkret.
  • TinkerBelle

Vad skönt att du är nöjd med premiären.
    Jag håller tummarna för att ni får bra recensioner oxå!

Cantaton skrev 2009-11-06 23:48:36 följande:
    God kväll. Passion, jobbigt med detta gräl... Jag förstår dig alldeles. Stor kram.Själv är jag hemma efter föreställningen och eftervarande mingel. Föreställningen gick toppen och var så bra. Den här produktionen står jag verkligen för. Publiken både skrattade och grät (även recensenten, fick jag höra). En bra premiär. Ska bli spännande att läsa recensionen sedan också..Nu känns det dock jätte-jätte-skönt att vara hemma. Ska bara svepa in mig i mitt duntäcke med en kopp te
  • TinkerBelle

Det där med vaccineringen är en intressant fråga eller snarare hur dem hanterar det på VC.
    Jag tror att det är så stressade och rädda just nu att om folk bli nekade så blir det ett dj*vla liv och det orkar dem inte ta just nu.

Dessutom kan man börja fundera på om dem inofficiellt har fått order att sticka allt som kommer i deras väg?

Bobou skrev 2009-11-06 23:49:54 följande:
    Haha! Roooligt! Min syrra stod i köket härom dagen när du gjorde reklam på tv för Axe Instinct... Och stack in huvuet och frågade "vaddå, luktar den INSTÄNGT?"(Tja, det är väl också en manlig doft iofs...)Det blev förresten ingen vaccinering för mig imorse. Gick dit en halvtimme innan de öppnat och köanden kunde räknas i hundratal... Det är faktiskt riktigt irriterande. I mitt landsting säger de att nu i november ska riskgrupper och studenter (en service från universitetet tror jag) och barn vaccineras, och andra grupper i november. Men ALLA andra går också dit och ingen nekas ju vaccin så att det finns inte till de grupper det är tänkt. Det är verkligen slut överallt i hela stan nu!(Jo, jag "får" vaccinera mig för jag tillhör en riskgrupp, fast jag hade ju ändå funderat på att inte göra det. Så jag kanske inte är bättre själv iofs. )
  • TinkerBelle

Du svarade bra! Själv ids jag inte ens slösa med min kraft på människor som är så ego centrerade. Varför är det så svårt att visa respekt?

Aleta skrev 2009-11-07 09:18:06 följande:
    Jag gjorde ett försök.Kjell Präst skrev 2009-11-07 07:25:35 följande:
  • TinkerBelle

Till viss del så är ens bröllopsdag ens, men när man gifter sig är det ju en juridisk handling som instiftats av samhället baserat på lagar och regler med ursprung i det religiösa. Om man sen väljer att viga sig i en kyrka tar man ju ställning FÖR den kyrkans/det samfundets traditioner, normer och regler. Om dessa traditioner, normer och regler går stick i stäv med vad man vill så ska man nog tänka om. Framför allt tror jag att vederbörande behöver fundera på vad äktenskapet egentligen innebär för dem.

Gifter sig verkligen folk bara för att få ha den där (i deras ögon) perfekta festen?

passionsblomman skrev 2009-11-07 11:36:41 följande:
    Jag höll på att smälla av när jgag såg det nyskrivna i brudöverlämningstråden.Kommer ni ihåg hon som skrev "JAG vill och det är MIN dag och om prästen inte gilalllar det så PISS OFF"?DET var det värsta jag hört då, när det gäller vad man tycker man kan klämma ur sig om en präst. Det var då jag skrev "fattas bara *stampar argt med foten* också för första ggn minns jag.Det här nya inlägget får ju det där förra att låta som rena barnramsan.
Svar på tråden Tantvarning6