Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

God morgon tanter,

Sitter och funderar i vilken ända jag ska börja idag.
    Känner mig så omotiverad. Vi blir med gäst ikväll och det finns en risk han stannar över natten. En kollega till maken från andra sidan atlanten som bor på hotell på andra sidan stan. Vet av erfarenhet att efter ett par öl och mycket prat brukar det bli dags att plocka fram kuddar, täcke och lakan.

Känner mig som Lotta på Bråkmakargatan idag ? vill inte!

• TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Äntligen har jag huset för mig själv igen. Barnen är i skolan och maken har åkt iväg till jobbet med vår kollega från USA, om något senare än vanligt.

Jag älskar när det är tyst och jag kan städa, plocka pyssla eller dricka en kopp kaffe utan att någon stör mig.

Bebisar är underbara och visst kan jag känna suget ibland, men då tänker jag bara på allt trassel min 15-åring just nu skapar och så är bebis suget som bortblåst!

Fjällbruttan ? en extra stor kram till dig! Skönt att höra att oddsen är på er sida. Sånt gillar vi.

Tant Liz ? tack för blogglänken! Ligger nu i favoriter. Jag beundrar din förmåga att få ner saker på pränt. Har massor av tankar i huvudet som snurrar men jag får liksom inte till det. Äldsta sonen däremot har fått förmågan. Det fullkomligen sprutar ur honom. Händer att hans svensk lärare får säga till honom att han inte får skriva mer än x antal sidor. Vilket i sig blir en utmaning för honom. 

Sonja ? skicka barnen till mig så kan vi pyssla tillsammans. Jag älskar att pärla brodera, sy och pyssla. Ska försöka hinna till Panduro idag för att köps julpyssel.

Cantaton ? det är bara lite lite kvar nu och sen får du börja äta RIKTIG mat igen. Tänk vad kul för då kan du också träna för fullt igen. Huvudvärken kommer att försvinna och energin kommer att komma tillbaka.

Kram kram nu ska jag dricka kaffe med myckkkkket mjölk i.

• TinkerBelle

Jo vi fick nattgäst igår. Var helt okej. Han liksom bara hängde med familjen och när jag natta dottern så passade han och maken på att basta. Vi har en liten bastu i badrummet som rymmer fyra personer. Inte ofta den blir använd tyvärr så det var väl bra att den kom till nytta.

MV85 - jag har hållt på i en vecka nu och det känns som det aldrig ska ta slut (mensen alltså). Brukar aldrig vara mer än två dagar annars. T.o.m maken undrar vad som händer eftersom jag är så förbenat trött.....

• TinkerBelle

Är ensam med barnen ikväll så jag ska anstränga mig extra mycket - lyfta på luren och beställa pizza.
    Men det får bli efter lill-skrutts innebandy.

Sonja68 skrev 2009-10-23 14:57:06 följande:
    Thank God it's FRIDAY!!!Jag vill SÅ hem och bara pysa ner i soffan och pösa.Men först måste jag väl laga till en näringsriktig middag till familjen. Hur det ska gå till begriper jag inte.
  • TinkerBelle

Jodå här pysslas det så for vi får tid.
    Dottern och jag har nu ikväll avslutat våra present askar med decoupage på.
    Är nog därfö jag itne har tid att följa några tv serier antar eftersom vi hellre pysslar tillsammans.

Min mamma brukar bjuda hem barn och barnbarn några veckor före jul för att pyssla tillsammans och mysa med glögg och julmusik oxå!

dfk skrev 2009-10-23 17:42:26 följande:
    Så du älskar pyssel tinker! Jag ska också handla från panduro. Tänkte att vi ska ha en pysselkväll i advent för alla som vill komma från våra familjer och så ska vi ha julmusik och dricka glögg med dopp.Längtar redan!
  • TinkerBelle

Usch!
    *krmar hårt*

Här går vi också som på nålar.
    Svägerskans make (blir det min svåger?) ramlade ihop på jobbet och fick köras till sjukhuset i ambulans.
    Han är diabetiker och har varit magsjuk i veckan.
    Dem hoppas att det bara var lågt blodsocker.

Hoppas att det är något enkelt "bara" för din pappa också.

Cantaton skrev 2009-10-26 19:14:19 följande:
    Pappa hittades medvetslös i sängen... nu är han på sjukhus. Min faster (och bror och syster) ringde precis. Och ingen vet nåt... mer än att han hade huvudvärk idag och jobbade hemifrån. Så läskigt. Han mådde ju så bra igår när vi var där o firade hans födelsedag. Det är läskigt... ska strax till sjukhuset...
  • TinkerBelle

Cantaton - Ojoj!
    Hoppas att du fått komma in till honom nu.
    Önskar jag kunde säga att allt kommer att bli bra.
    Massor av kramar till dig och din familj!

Svågern är hemma nu, men som ni säkert förstår är allt sånt här känsligt med tanke på att svärmor begravdes för två veckor sen bara. Man tror att magsjukan gjort honom uttorkad och det fick honom att svimma.

Sonja - varför bor du inte närmre? Stor kram till dig också.

Cantaton skrev 2009-10-26 21:09:11 följande:
    Jag sitter på intensiven. Har inte fått träffa pappa än. Han har fått en hjärnblödning... Så det är väldigt allvarligt.
  • TinkerBelle

Förstår hur du känner det.
    Allt du kan göra är låta tiden ha sin gång, lita på att sjukvårdspersonlaen gör sitt absolut bästa och finnas där för din far.

Vi finns här om du vill prata.

Cantaton skrev 2009-10-28 23:19:13 följande:
    Tack för alla fina ord.Jag vet att det är flera i tråden som inte har det lätt - med sjuka barn, olyckor, jobbiga män osv. Och ni ska veta att jag tänker på er också, även om jag inte skriver. Jag har helt enkelt inte energin att peppa. Men ni är i alla fall i mina tankar - allihopa - ska ni veta.Jag mådde "bra" av att sitta hos pappa idag. Slippa alla telefonsamtal, slippa oron att det är några negativa samtal o.s.v. För ingen kunde veta bättre än jag hur pappa mådde just precis då. Det var liksom avslappnande, befriande - även om jag fällde många tårar. Han har fått lunginflammation och feber nu, och blodtrycket är lite lågt, annars är det som innan.
  • TinkerBelle

Hej och hå vilket slit du har!
    Tur att stora tjejen får komma ut och få lite förströelse.

Här lyser också solen.
    Maken och pojkarna har precis sprungit en runda.
    När dem har duschat så ska vi åka iväg och bowla.

Heloise - finns hemska ungar och precis som du skriver så är det en produkt av hemska föräldrar (för det mesta), men va inte orolig glada, positiva, energiska människor som du och Panzer kommer att uppfostra och vägleda de mest underbara ungar som finns!

Jag hinner inte läsa allt ni skrivit men pussar och kramar till er alla!

Sonja68 skrev 2009-10-29 09:34:50 följande:
    Hej alla! Kramar till höger och vänster och alla som behöver.Heloise; det FINNS faktiskt vidriga ungar. Och ännu vidrigare föräldrar. Jag har ofta känt så. Lillan hade 40.2 i temp i natt, maken 39, nu på morgonen var båda feberfria, men då vet jag inte om det berodde på medicinen jag gav i natt eller att det håller på att vända. Hoppas på det senare givetvis.Storasyrran skulle med fritte och skrilla på IP idag. Solen skiner och minus 5 grader, lite, lite snö på marken. Hoppas de får en fin dag!
  • TinkerBelle

Nää jag har en underbar man oxå!
    Det är hans familj som är halvknäpp.
    Vi har ju bara varit gifta sen i sommras så jag hoppas att det lär dröja än ett tag innan gräl och tjafs sätter in....

Kjell Präst skrev 2009-10-29 19:57:23 följande:

Är det alltså bara min fru (Nu kommer Frulle att skriva "Du menar väl din man")som har en underbar man?
Svar på tråden Tantvarning6