Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Ops!
    Du har minsan många strängar på din lyra.
    Jägarexamen hade jag aldrig gissat.

Fjosok skrev 2009-10-29 22:07:32 följande:
    Är nu inkvarterad på en herrgård i Dalarna för att ta jägarexamen.Håll i hatten för nu blir det skjuta av
  • TinkerBelle

*sitter och gapar stort*
    Usch och fy för människor som inte har självdistansen att väja när dem ska bryta ihop!

Som blomman sa så är det det sista du behöver just nu.
    Jag hoppas att du får lite avlastning och sällsakp med din syster i närheten.

Kram!!!

Cantaton skrev 2009-10-30 22:02:13 följande:
    Det är inte så bra. Jag gjorde ett misstag idag. Ville försäkra mig om att en person kände till pappas tillstånd... Det gjorde hon inte. Hon frågade om jag ville komma på lunch o gå en promenad. Fine, vi hade ju inte setts på ett halvår, så det vore väl klokt/trevligt. Men hon sög ALL must ur mig...En kompis körde mig till affären för att jag skulle orka handla och jag tvingades under tårar inse att jag inte orkade mig ut i kollektivtrafiken igen för att åka bort till sjukhuset...
  • TinkerBelle

Men ni får ju se till och träffas så att ni får prata - eller är ni inte samms?

Cantaton skrev 2009-10-30 22:37:28 följande:
    Nja, hon kom ju inte hem till mig, men hon är åtminstone inte i Skåne längre
  • TinkerBelle

I am in!

Jag har kvar min egensydda balkläning från studentbalen.
    Knallröd skapelse med puff ärmar.
    Och tänk att jag fortfarande kommer iden!

Fjosok skrev 2009-10-31 18:44:31 följande:
    Har funderat på att arrangera en vintage-bröllopfest med några av mina kreationer i centrum. En fin värdig fest där alla klär upp sig som brudar/tärnor/brudpar/marsalkar osov från en svunnen tid :)Hoppas allt är bra med er andra. Jag och resten av gruppen hjär i "dalom" har just blivit godkända i jaktteorin och nu är det "bara" skjutproven kvar imorgon.
  • TinkerBelle

Oj nu blev jag också sugen...
    Har blåbår i frysen kanske skulle svänga ihop en jag med?

Fjosk - grattis!
    Soldemor - lyssna på lillabruden! Hennes svar klockrent.

Till alla er andra kramar i massor!!!
    Vi har haft en intnsiv serva-bilen-själv-helg och jag börjar känna mig utmattad...
    Tur att ena bilen är tjänstebil och att företaget betalar servicen på den.

Frulle skrev 2009-11-01 20:00:47 följande:
    Hej hej...Bakar blåbärspaj!! Vill nån smaka?
  • TinkerBelle

Hej hej tanter,

Vet inte om min tankar kring vaccinet kan hjälpa, men ska försöka.

Min mor jobbar sedan 40 tillbaka inom vården och jag hade ett samtal med henen idag eftersom jag också går och velar.

Media gör allt för att sälja lösnummer och förser oss inte med konkret fakta. Något som retar mig till vansinne?

Vad som gör saken värre är att socialstyrelsen, vårdguiden, smittskydds institutet inte gör ett så väldans bra jobb dem heller för att vara ärliga. Utan propagerar för att man ska ta vaccinet ? amen!

Med lite siffror skulle nog flera av oss lättare kunna komma fram till ett beslut istället för att idag uppleva det som att man lite grann spelar rysk roulett.

Svininfluensan är egentligen inte värre än en vanlig influensa och de flesta som drabbas kommer inte att märka någon större skillnad.
    Den stora skillnaden ligger i att Svininfluensan har visat sig angripa lungorna och dem som då blir allvarligt sjuka blir genast dödssjuka.

Antalet fall, samt formen av biverkningar skiljer sig inte i dags läget från andra vacciner som vi gladeligen tar själva/ger till våra barn så som tex. polio eller BCG (mot TBC). De flesta av oss tvekar ju inte att vaccinera vår barn mot tex. difteri för vi vet vilka förödande konsekvenser det skulle få om vi smittas drabbas av det.

Jag tror personligen att många av oss tvekar eftersom vi inte vet, allt har gått så snabbt och man är från myndighets håll väldigt dålig på att ge handfast fakta. Samtidigt känner jag att jag måste ända välja att lita på dem som är ansvarig inom svensk sjukvård då dem fram till nu gjort ett hyfsat bra jobb inom de flesta andra områden.

Nu har jag bestämt mig för att barnen skall vaccineras och jag kommer att vaccinera mig så fort jag får.

• TinkerBelle

När du går till VC eller BVC för att vaccinera barnen så kommer du att fylla i hälsodeklarationer.
    Dem ställer frågor om allergier och kroniska sjukdomar.

Stämmer att äggallergiker inte bör vaccineras.
    Vet dock inte om det finns alt.

Ring din BVC sköterska och prata med henne/honom!

Frulle skrev 2009-11-03 08:11:36 följande:
    Jaha nu fick jag ju höra att alla som är äggallergiker ska INTE ta vaccinet!! Är det något ni hört??Zack tål ju inte ägg.
  • TinkerBelle

Det kan mycket väl vara svininfluensan dem kollar efter ja, men va vad det för pucko läkare som inte sa vad för prover dem tog?

Hur har det gått idag?

Om dottern har mycket svårt att andas ÅK IN TILL NÄRMSTA SJUKHUS OCH GE DIG INTE!!!

Vill inte skrämma dig, men det är inte läge att leka duktig om hon är så dålig.

Tänker på dig vännen och din familj!

*Många kramar*

Sonja68 skrev 2009-11-03 10:27:33 följande:
    Ho ho... här är jag!Orkar inte skriva så mycket.Vi har legat däckade hela familjen. Jag blev dålig lördag e.m.Tanja är nu feberfri men hostar. Maken är feberfri men hostar. Jag har själv ingen feber att tala om idag men värk i alla leder, snorig och hostig.Mest orolig är jag för lilla Katja. Hon har fortfarande över 40 i feber varje kväll/natt. Tidigare kunde hon vara feberfri på dagen men nu tycker jag hon är sämre. Hon har nu två dagar i rad haft feber hela dagen. Hostar så hon nästan inte kan andas och hon är blek som ett lakan med röda påsar under ögonen.Igår var jag med henne på VC, men den läkaren gav inte mycket information. Hon hade svårt att lyssna på lungorna för Katja kunde/vågade inte ta så djupa andetag. "är det lunginflammation?" frågar jag "Jag tror inte det" fick jag till svar. Tror?!?De tog ett prov i näsan och blodprov, vilket vi måste tillbaka och ta ett nytt i dag. Odlingen från näsan får vi svar på "om några dagar" INgen förklaring om VAD för prover det är och VAD man kontrollerar. Kollar man svininfluensa t.ex.? Själv var jag jättedålig och Katja hade över 39 i feber och frös och ville hem, så jag var inte riktigt i stånd till att ställa alla frågor och "bråka". Frågorna dök upp senare... Jag har gråtit som f*n inatt medans jag legat och lyssnat hur min dotter andats. HOn ser ut som en ängel, alldeles KRITVIT... Äter som en myra.Nu på morgonen så har hon i alla fall klätt ut sig till hund och lekt en stund. Ätit en portion gröt och en fransksmörgås.Jag är ändå OROLIG Ursäkta egoinlägget.Hoppas ni andra klarar er från influensan och andra sjukdomar. Ni som har barn; gå och vaccinera er och barnen.Kramar till alla!
  • TinkerBelle

Här hemma har vi lagat våra egna kebaber med bröd.
    Massor av sås gick det åt också....
    Frulle skrev 2009-11-03 18:45:56 följande:
    Mmm maräng.. Gott.Jag ska lägga Belli och sen åka och köpa mig en FET kebabrulle med extra sås!!
  • TinkerBelle

Billigaste möjliga!
    Garanterat deras egen.
    Jag kan ju bara gissa, men antar att det inte blir kaffe och kakor efter...

Fjällbruttan skrev 2009-11-03 19:54:45 följande:
    Ursäkta min morbida humor attberopå kebab...Kolla vart minnesstunden hålls............vk.se/familje/familje.jsp
Svar på tråden Tantvarning6