Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

till en underbar tant Liz!

Im yours skrev 2009-10-15 07:50:49 följande:
    En dag försent, m ändå. Hurra, hurra för Solde. Själv njuuuter jag omåttligt över att vara femtio, så det blir nog bra då du når dit Diz; Undrar om inte du och jag börjat på VV samtidigt, fjärde invägningen för mig imorg och 2,5 tunga kg är väck.Cantaton; Jag häpnar återigen över din järnvilja m soppdieten. Hade det vart jag så ................. Tingeling: Precis så trött har jag varit av och till sedan i våras. Urjobbigt, se till att ta hand om dig min vän. Härligt att du får hem mannen. Njut!Fjällbruttan; Morra på tjejen! Jag är beredd på att göra dig sällskap när som.Söta Sonja; Vilken härlig familj ni är! Kramar.Till alla oss tanter, som gör så gott vi kan hela tiden!!www.youtube.com/watch♥ &39829 &39829 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Är lite piggare idag - tror jag! Solen lysser utanför mitt fönster och det underlättar.

Att maken kommit hem, äntligen, underlättar också tror jag för inatt sov jag som en stock.

Idag är det dags att börja ta tag i jobb letandet på allvar. Nu när det mesta andra är avklarat så borde det bli lättare att fokusera tycker man...

• TinkerBelle

Ring din bank omedelbart!!! :-]

1) Ni borde ha en kopia som visar deras slarv.
    2) Kan inte färjan/rest visa att dem har orginalslippen kvar så brukar man kunna få pengarna tillbaka.

Sonja68 skrev 2009-10-15 08:59:29 följande:
    God morgon (känns bättre nu när jag fått skratta lite åt den arga tanten på You tube)!Så härligt att du äntligen fått hem maken!Här fortsätter problemen:På färjan åt vi födelsedagsmiddag. Där har de lurat oss och skrivit totalbelopp på fel rad på kvittot (Vi hade en rabattkupong, så de skrev totalbeloppet lite snett över slippen, men naturligtvis så har de knappat in det som dricks , så vi har blivit debiterade ca 1800 kr för mycket. Middagen två gånger m.a.o. JÄvla svin! Ska ringa kortföretaget och kolla. Men antagligen så får vi själva stå för det.Fan, jag tror man ska sluta med alla jävla kort och börja med kontanter igen!!! BAra för att vara en kärringen-mot-strömmen.
  • TinkerBelle

...vad jag hade tänkt säga, men kom av mig när jag läste om Sonjas strul var att jag precis blivit upringd av en head hunter på ett Engelskt recruterings bolag....

Helt fel just nu eftersom vi ju bestämt oss för att stanna i Sverige.

• TinkerBelle

Insekts spray!
    Min gamle far sprejade alla skrymslen och vrån med RADAR när han inte kunde hitta var f**nskapen kom ifrån.

Visst vi fick utrymma sommarstugan ett par timmar men sen var problemet löst.
    Tror att man fortfarnade kan köpa Radar i målaraffärer....

Aleta skrev 2009-10-15 11:48:48 följande:
    Tack för klippen Sonja och Im yours! Skratt och tårar för min del. Själv är jag helt uppgiven just nu, GETINGAR!Ingen kan göra något eftersom vi inte vet var boet finns. Det är bara att vänta på att de dör. De borde ha svält ihjäl om några dagar. Under tiden, flugpapper, flugsmälla och skor. Lillabruden, vad läskigt med spindlarna! Det är ju inget man vill dela lägenhet med direkt. Hoppas ni hittar något nytt.Strunta i knäna Frulle, jag hejar på dig!
  • TinkerBelle

Nu har jag varit duktig tant och lagt in alla räkningar i internetbanken (så slipper jag tänka på det sen), bokat service för ena bilen på torsdag samt däckbyte på samma bil nu på måndag.

Dessutom har jag hunnit tvätta fyra av maken skjortor, som han så snällt tog med sig skitiga från England. Tur är väl att dem är "non-iron" dvs man slänger in dem i torktummlaren och vips är dem inte bara torra utan också färdigstrukna.

• TinkerBelle

Svischar in här en sväng och säger hej!!!

Har skurat både badrum och toalett idag. Nu ska mken ta mig på en sen lunch och äta sushi. Han jobbar hemmifrån idag...
    Jätte mysigt faktiskt.

• TinkerBelle

Hej alla tanter och gubbar med för den delen,

Har haft häcken full i flera dagar. Japp maken är hemma och då ska som sagt allt göras samtidigt på en gång!!!

Vi har också varit och sett UPP i 3D. Dottern åt en hel sån där stor popcorn själv.
    Sen spydde hon upp allt, plus middagen i soffan ett par timmar senare. Så jag fick roa mig med att tvätta soffkläder ? för hand - lördag natt.

Jag skällde ut maken i morse efter att däck killarna konstaterat att båda vinterdäcken fram fått sig en smäll som om någon kört in i en kant eller eventuellt ner i en grop i hög fart. Blir så förbannad på sånt. Onödiga utgifter som vi inte behöver?

På den positiva sidan har vi att dottern spelade sin första innebandy match igår och gjorde lagets första mål. Dem förlorade med 4-5, men då ska tilläggas att motståndarlaget var två år äldre?

Sen har jag pratat med min väninna med den lilla sjuka bebisen. Dem har fått komma hem från sjukhuset och allt ser strålande ut. Bebisens hjärta och lungor måste övervakas de närmaste sju åren, men han mår bra och växer.

Kramar i massor till er alla!!!

• TinkerBelle

Jisses!
    Säg till henne att hon behöver en verklighets check!!!
    Har hon problem med vad hennes aå kallade pojkvän gör eller inte gör och hur vida dem är tillsammans så får hon ta det med HONOM!!!

Bästa du kan göra är ignorera henne och prata ut med honom.
    Värsta fall får väl någon av oss tanter komma med handväskan.

Makens ex. fortsatte att jaga efter honom ända till vi förlovade oss. Familjen brukade kalla henne "bunny boiler".

MV85 skrev 2009-10-19 18:18:14 följande:
    Varför kan hon inte bara låta oss va?! Hon har skickat mail till mig två gånger idag o tjatar om saker som jag inte vet vad jag ska tro om.. Att hon spenderade förra helgen med honom o att det inte alls var slut mellan dem när vi träffades, men JAG träffade honom förra helgen! Hur får hon ihop det?! JAG träffade honom när hon påstår att de gjort saker ihop..!Aaaaah! Jag får utbrott på hela den här situationen! Jag vill bara att allt ska vara enkelt och rosa nu, inte någon som kommer och strör en massa salt över det hela!
  • TinkerBelle

Nu har jag läst vad ni tanter hunnit skriva sen jag tittade in tidigare idag.

Satan i gatan ni skriver ju så det glöder under tangenteran.

Jag har hunnit banka lite på ärkeaset med ett iskall infromativt mail som inte går av för hackor. *sträcker stolt på mig*
    Synd att jag inte kan dela med mig av det till er.

Jag har hunnit träna bodypump och basta - det var riktigt skönt. Är också trött och frusen, men det beror nog på att jag ska ha m vilken dag som helst.

Till middag åt vi laxpasta med ost och spenatsås. Vid åsynen av spenatsåsen utbrast lill-skrutt "jag gillar inte det"! När jag frågade vad hon inte gillade svarade hon "det där gröna". På följdfrågan hur hon visste att hon inte gillade DET när hon inte visste vad det var fick jag bara knorr tillbaka. Efter tag satt hon dock och bokstavligen skyfflade in maten....

Svar på tråden Tantvarning6