Tantvarning6
Har lite kvar. Skickar över en tallrik....
Har lite kvar. Skickar över en tallrik....
God morgon tanter,
Efter att ha lämnat barnen på deras skolor gick jag hem och kröp ner i sängen igen.
Har lätt feber och känner mig yr så det behövdes. Skulle vilja att det bröt ut ordentligt den här förkylningen så att jag kan bli av med de någon gång.
Provdockor är dyra det är så sant. Mor min vårdar sin med silkeshandskar. Har tom ett en rock hon hänger på när hon inte använder för att skydda mot damm.
Fjällis ? Det klart att det går bra! Försök att inte tänka på det.
Passoinis ? grattis till de nya mattorna! Se det som en investering för mattor är inget man byter i första taget när dem är dyra.
Daa ? du ska inte träna när du har feber. Risken för hjärtmuskelinflammation är avsevärt förhöjd vi förkylning!!!!
Solde ? du får smyga in katten och låtsas som det regnar? ?Vadå en katt till? Inte du har räknat fel??
Aleta ? Har du försökt att supa getingarna fulla? Ställ fram en skål med billigt vin som dem kan drunkna i.
Puss och kram till er andra!
Vid fostervattensprov finns det en viss risk för missfall. Den är liten, men det är dock något man vill försöka undvika att göra om det inte finns tungt vägande skäl till det.
Tanter jag behöver råd.
Dottern tar med sig frukt och riskaka till mellis i skolan som hon äter på rasten.
Sedan ett par veckor har jag noterat att hon ofta inte äter det hon tagit med sig.
Som resultat är hon hungrig som en varg när jag kommer och hämtar henne. Hon, precis som jag, bränner mycket energi och behöver det där lilla extra.
Anledningen kröp fram idag. En av hennes kompisar tjatar varje dag om att dottern ska dela med sig till henne. Vissa dagar säger hon tydligen till henne innan hon går hem att hon ska ta för två dagen efter så att kompisen kan få sitt eget.
Vad gör man? Flickans föräldrar slarvar med det mesta så som kläder och skor så att hon inte har med sig mellis är inget som förvånar mig, men betyder det att jag ska utfodra henne på stående basis? Glömma kan alla göra, men det är inte det de handlar om här.
Dottern har försökt säga ifrån, vilket förmodligen inte är det lättaste eftersom det slutar i sura miner.
Jag kan ju prata med flickan samtidigt som det känns konstigt eftersom jag inte är där när det händer och då blir dottern en skvallerbytta.
*suck*
Idag blev det korvstroganoff till middag.
Måste passa på när maken är ute med jobbet eftersom han inte gillar falukorv. Konstig bi-smak enligt honom.
Däremot hade vi en av äldsta sonens kompisar här och enligt honom var det restaurang klass på maten så jag antar det är godkänt. Å andra sidan femtonåringar äter väl det mesta.
Jag får nog ta och bjuda hem er på mat när ni slutat gå på diet. Ni verkar ju ha samma smak som oss.
Ja du hade det varit något av de andra barnen så hade jag inte tvekat en sekund utan ringt föräldrarna med än gång och berättat.
Föräldrarna till flickan är trevliga att prata med men det är ungefär där det slutar. I grunden är det synd om tjejen, men jag känner lite att hon har satt i system att utnytja min dotter och även saker hemma hos oss. Det i sig är läskigt då vi faktiskt pratar om en sjuåring.
Får nog fundera ett tag till.
God morgon,
Nu har jag hunnit duscha också.
Ska iväg och träffa en vän. vi ska äta lunch på Globens restaurangskola.
Mulle - låter som en toppen idé med Whiskey resa!
Sonja - har funderat på att ta det med läraren och be henne ta det ur ett generellt perspektiv. För jag vet ju inte om flickan gör samma sak med flera.
Sen måste du boka tid hos optikern IDAG! Inte bra att göra så mot dina stakars ögon. Inte konstigt att dem protesterar och lijerar sig med huvudet så att värk uppstår!!!
Tant Liz - du är en hjälte tant! Hur har du hunnit allt? Är mäkta imponerad med tanke att ditt liv inte direkt varit en dans på rosor.
God kväll tanter,
Idag har jag varit och ätit tre-rätters-lunch på globens restaurang skola för ynka 106:-.
Gott var det och jag kan varmt rekommendera er att gå dit.
Panzer ? alltid lika saklig!
MV85 ? VAD SKÖNT! Gissar att blev dig ännu mera kär nu när han verkligen tog ställning för er och er relation.
Fjällis ? håller tårna för att allt går bra. (behöver händerna att skriva med)
Blomman ? ja det lutar åt läraren. Känner att det måste fungera. Tyvärr så är det ingen idé att prata med föräldrarna. Usch tycker ju synd om tjejen. Igår kom hon i tunna tygskor till skolan. Eftersom det regnat så var hon plaskvåt rakt igenom och inga extra strumpor eller stövlar fanns det på skolan. Jag fattar liksom inte vad man som förälder tänker med. Större barn kan vara svåra att styra men inte låter man en sjuåring gå hemifrån kläd så när det är knappt två plus ute och blöt.
Cantaton ? HEJA!!! Du kämpar på och jag måste säga att 9,9 på fyra veckor är inte alls fy skam.
Dfk ? håller med Blomman. Vad va det för ett stolpskott?
Nä nu ska jag städa undan middagen. Onsdag = McDonalds eftersom alla tre barnen spelar bandy och jag inte hinner vara hemma tillräckligt länge för att laga ens soppa.
Hon har inga andra köpare.
Skriv tillbaka och säg att du är nog inte så sugen längre för att hon var så otrevlig. Kanske, men bara kanske, kan du tänka dig om hon sänker priset....