Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Om sambon inte har behövt dem där sakerna under de 8-9 år ni varit tillsammans lär ha knappast behöva dem nu.
    SLÄNG, SÄLJ ELLER SKÄNK BORT!!!

Jag är dålig på det själv och svär ständigt över all sk*t vi har men inte använder.

passionsblomman skrev 2009-11-21 00:43:28 följande:
    Okej, NU har alla andra gått och lagt sig.......hej hej! Jag lovar, jag är verkligen ingen som kommer att dö av överstädning. Bara jag inte måste flytt och visningsstäda allt för ofta så. Jag skiter fullständigt i om mina fönster inte är så rena-alltmedan grannfruarna står här och putsar och putsar på andra sidan gatan. Själv har jag istället letat upp några av de lysande adventsgrejorna och petat upp i några fönster. Faktiskt med anledning av att det saknas taklampor i vissa rum, eller det är några som inte lyser och vi vet inte varför.Jag vill däremot hålla en trevligare normalnivå än vi hade på förra stället. För att VI är värda lite hemtrevnad. Sedan röjer jag helst av inför gäster, för jag tycker mina gäster är värda ren toa och sådär. Mina sväron har däremot inte alls särskilt rent kan jag säga utan att överdriva. Konstigt nog är svärmor desto mer hugad att städa och organisera hemma hos sina barn än hos sig själv.Och för att förhindra det så vill jag förekomma henne.Sedan hade vi det rum som de skulle sova i helt fullt av tvätt, lådor och värsta katastrofkaoset.Så en stor del av dagen har vi ägnat åt att omorganisera och plocka runt mycket av våra lådor och pinaler. Nu ser det iallafall ut som ett rum och lyser lite mysigt därinne.Tyvärr kom de dragandes dels tidigare än jag hoppats, såvi hann inte få avtrokat golven och tillbaka med mattorna innan de stövlade rakt in, och dels hade de asat med sig en hel massa mer skit som är sambons sedan ungdomen. Så plötsligt var hela jävla hallen och rummet och allting fullt med pinaler IGEN ffast jag nyss fått undan lite. ÅÅÅH! Och så husesyn Och så en massa kutande och tusen frågor om precis allting. Tills jag mer eller mindre skrek: KAN ni snälla gå och SÄTTA er där i konjakshörnan, ta en öl och lite nötter och bara koppla av en stund!!! Finkänslig och lågmäld som vanligt... Man jag var tvungen att få samla ihop mina själsförnödenheter så jag inte skulle få ett spel. mitt i allt kom såklart sonens kompis pappa också. Och jag insåg att även om jag direkt skulle börja förbereda maten så skulle jag inte få se Idol idag. Nu är det det ENDA program jag verkligen följer, så jag avskyr att missa. Men men. Nu har jag serverat en egen liten variant på tre olika sorters mini-smörrebröd eller vad jag ska säga. Hittade små runda pumpernikelbröd på affären och så hittade jag på lite grejor att ha på dem.Tre olika som sagt. Och hade täkt servera öl till dem och kanske en nubbe, men inte fan fattade sambon vinken när jag bad honom VÄNTA med att köra på rödvinet. Nejdå, det skulle fram innan maten fast de började med öl och nötter. Dumma karl! Så då blev det vitt vin till och jag sket i att de tyckte de kunde fortsäta med rött.Sedan hade jag med stor omsorg och lång koktid gjort Chili, som kanske inte känns så festligt, men jag gör faktiskt väldigt god chili och så äter vi den med mina specialvitlöksbröd och dricker vin till och då blir det festligt.efterrätt-Carte Dôrs mörka chokladglass med apelsinsmak i, tillsammans med en klick lättvispad grädde och krossad maräng.Det blev en mycket uppskattad middag. En snabbhälsning: TREVLIG HELG TJEJER! Jatg måste städa och fixa här hela dagen för i eftermiddag kommer sväronen, och vi har inte varit så duktiga med våra veckostädningar de senaste två eller så...stökigt!Ha det gott alla! Får se när jag smiter iväg för att kolla vad ni har för er. räckte det till en rejäl låda till frysen = en middag på lager och så en redig matlåda till sambon till veckan dessutom.Nu är det väl bästa att jag följer alla andras
  • TinkerBelle

Ser ut som lördagskväll här inne!

*spanar efter tanter*

Nu ska jag sätta mig framför tv:n med dottern och se Transformers med ett glas vitt vin.

Äldsta sonen har 6 kompisar här i sitt jätte lilla rum - fattar inte att dem tycker det är kul att trängas där inne...

• TinkerBelle

Hej på er tanter,

Jag har mest gått runt och plockat hela dagen här hemma.
    Har ingen lust att öppna mailen alls.
    Har mått illa hela morgonen och bara fått i mig te, vatten och drick yoggi. Funderar på vad jag ätit som kan ha varit dåligt.

vill ni gaska upp er tycker jag ni ska läsa denna halvhysteriska tråd på FL:

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m48894037.html

Vet inte om jag ska skratta eller bli arg, men en sak är säker farmodern är galen...

• TinkerBelle

Men när jag ser hela senariot framför mig så kan jag inte låta bli att fnissa samtidigt som jag lider med mamman.
    Det hela låter alldeles för hysteriskt för att vara sant.

Skulle nog själv blivit tokig och slängt ut kä**ingen med huvudet först...

Sonja68 skrev 2009-11-23 14:56:12 följande:
    Kanske därför hon är så intresserad av barnbarnet "skruv"...?
  • TinkerBelle

Sonja - stuprörsjeans med en snygg topp funkar alltid!
    Har du ett par schysta stövlar till dessutom blir det hot hot.

• TinkerBelle

Åh vännen!
    Massor av kramar till dig...

Bobou skrev 2009-11-24 03:53:15 följande:
    Oj, MV, vad du städar sent!Min morfar dog i natt, för några timmar sedan. Nu har jag bokat flygbiljetter till imorgon fm, hämtat väska i förrådet och packat. Och varit ledsen... Egentligen förstod jag hur det skulle gå, så att efter att jag gått och lagt mig runt tolv låg jag och bara grät tills mamma ringde runt två. Nu känns det bara helt tomt i bröstet och i huvudet. Jag bor ju med min syster och det är skönt att ha henne här. Skönt att vi kan åka tillsammans imorgon. Fast tungt att ge henne det beskedet. Önskar att min pojkvän inte var så långt bort... Men nu är vi för en gångs skull vakna samtidigt, så jag ska skypa med honom snart (när han hunnit hem från jobbet).
  • TinkerBelle

Vad skönt att höra!
    Du ser "dammtussen" smälte hans hjärta....

Soldemor skrev 2009-11-24 08:56:09 följande:
    Boubou: Här är en jättetröstkram! Tänker på dig!Här i hemmet härskar just nu ett bedrägligt men rätt skönt lugn. När maken kom hem ïgår och fick se Siena började han med samma gamla fraser som förut, men jag kontrade bara med att jag var ohjälpligt förälskad...och efter ca 5 min tog han henne i famnen'ä (hon skre´v just det där ä:et) och sedan var hon liksom accepterad, någotsånär. Han ler iaf med ögonen när han ser på henne. Tramsigast har Amaretto varit. Han är rädd för henne och fräser och väser. Han är liksom bara 15 ggr så stor...maken tog till och med upp henne i sängen i natt, som om hon inte skulle klara det själv! Jag kan dessutom upplysa om, att jaktsäsong för sängmöss är kl 04.50 på morgonen. Jag har inte sovit jättemycket inatt men jag är så där fånigt jättelycklig och trött. Kommer nog mest gå runt och titta på henne. "Den lilla katten" som maken säger. Hoppas han fortsätter vara så här. Sienas charm är tydligen oemotståndlig!
  • TinkerBelle

God middag tanter,

Jag har haft en kaotisk morgon minst sagt.
    Maken åkte till Paris i morse och eftersom han blir borta till på fredag blev vi kvar i soffan efter barnen gått och lagt sig i går kväll med Ben&Jerry och ett julspecial avsnitt av Gavin and Stacey.
    Vi somnade i soffan och vaknade 07.30 i morse!!!!!!
    Makens flyg gick 09.10 och barnen började skolan 08.15 ? snacka om panik!
    Tur att vi bor NÄRA flygplatsen.
    Hur jag lyckades få upp tre ungar, få dem att äta frukost och klä på sig samtidigt som jag duschade och klädde på mig är en gåta. Men vi hann till skolan i tid (pojkarna fick gå själva).

Ingen bra start för lill-skrut som skulle ta ?bacon sprutan? i skolan idag. Det gick fin fint och all eloge till skolsyster som avverkade ungarna på löpande band och som dessutom lyckades med konststycket att distrahera. Dottern tittade som ett fån när hon sa att det var klart.
    Ett lite tag efter började det svida men då var vi ju redan på väg tillbaka till klassrummet.

Så nu sitter jag på kontoret. Har hinkat i mig tre koppar kaffe med mycket mjölk och har äntligen börjat lugna ner mig.

Ska slänga iväg en jobbansökan strax och träffa min mentor efter lunchen.

• TinkerBelle

Håller verkligen tummarna för dig!
    En artikel vore ju toppen reklam.

Cantaton skrev 2009-11-24 11:59:25 följande:
    Jag fick ett samtal från Sthlm city idag om att annonsera till VÄLDIGT förmånligt pris i samband med deras bröllopsspecial i januari. Tog faktiskt det erbjudandet, för det var riktigt bra. MEN det roliga var att hon som ringde tyckte att min idé och verksamhet var toppen, varför hon skulle tipsa redaktionen om den och se om de kunde skriva en artikel om min solistverksamhet i denna bröllopsspecial! Hoppas hoppas.
  • TinkerBelle

Nu Skin?

Har en fd kollega som försöker sälja på mig utrustningen.
    Förstår inte varför eftersom jag inte jobbar med sånt.

Sonja68 skrev 2009-11-24 13:00:58 följande:
    Cantanton: Kanonkul, hoppas det blir ett reportage också!Tinker; Vilken insats du gjort imorse! Starkt jobbat.Jag har varit på nån sorts ansikstbehandling med rengöring, "smorning", ansikts, skalp o nackmassage, och bearbetning med nån apparat som jobbar med + och - poler och ska göra underverk för huden. Humbug förstås, men det var gratis för mig och fatta hur j*a underbart att bara få ligga och bli ompysslad i en hel timme!!! *ryser av välbehag*
Svar på tråden Tantvarning6