Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Hej,

Sticker in huvudet snabbt...
    Se till att få inskrivet i kontraktet att OM ni vid besiktningen hittar fel som överstiger en viss summa så har ni rätt att häva köpet och få tillbaka handpenningen.

Besiktnign sker oftast efter köpet är klart.
    Är vanligt i Stockholm att man gör så.

Lycka till!

lillabruden skrev 2009-11-11 11:54:25 följande:
    tack tack tack jag är glad men börjar bli lite nervös! eftersom bankkvinnan är helt sur o PMSig och eftersom mäklaren ville skriva kontrakt imorgon! Ska man inte besiktiga lghten? när isåfall?Det roliga är ju att det blir 1000kr mer i månaden och eftersom jag försörjt oss alla år nästan fattar jag inte varför banken krånglar -NU! Men vi ska skriva på i lägenheten för jag måste få se tvättstugan först....Frulle, stackars dig som måste till tandtortyraren......hoppas det går fort!
  • TinkerBelle

Det måste vara väldigt nytt, men låter otroligt bra.
    Sätter press på säljaren att lägga alal korten på bordet med än gång.

passionsblomman skrev 2009-11-11 15:24:04 följande:
    Numera så rekommenderar men sk "öppna klausuer" och det var det jag menade här ovan. Alltså man skriverinte ens några summor eller andra villkor än att vill man häva efter besiktning så får man det. Punkt slut, inga siffror, inga tolkningsutrymmen.Det är bättre och vår mäklare sa att det är på väg att bli standard.
  • TinkerBelle

Jag brukar säga att jag är inte mamma till alla andra, men om sonen vill kan jag ringa och prata med alla andras mamma/pappa.
    Brukar bli tvärtyst då. Speciellt nu senast när de andra föräldrarna börjat inse att om jag orkar säga nej och sätta gränser kan dem också.
    Har minst tre av sonens vänner som fått sina utetider reviderade efter att jag på föräldrar möte argumenterat för vad jag tycker.... Då är jag relativt ung mamma i den föräldrar gruppen...
    Villemoa skrev 2009-11-11 16:20:45 följande:
    Grattis till lägenheten lillabruden! Mulle; hoppas det gick bra hos tandläkaren!!Blommis; nu fick jag ont i mammahjärtat! Men han kommer få kompisar ska du se och tills nästa utv.samtal så kommer han ringa in "många" Tinker; när mina högstadieelever brukar säga "..men alla andra får ju det..." så brukar jag fråga "har vi fått en ny medlem i klassen?" Då blir de helt snopna och jag säger "Nä just det, det finns ingen som heter Alla Andra här". Det brukar få tyst på dem!
  • TinkerBelle

Nää dem var snabba att plocka bort.
    Kvalade in i kategorin årets reklam tråd!!!

Aleta skrev 2009-11-12 00:06:30 följande:
    Verkar redan vara borta, jag kan inte hitta den.
  • TinkerBelle

Idag är vi hemma tillsammans dottern och jag. Hon ahr ont i huvudet och nacken...
    Ingen feber än så länge, men den kommer väl.

Vi har bäddat ner oss med varmchoklad i soffan och ska titta på film tillsmmans.

kram till er alla!

• TinkerBelle

Uppfriskande eller hur!

lillabruden skrev 2009-11-13 06:40:43 följande:
    har anmält en tråd nu för första gången...kände jag var tvungen!
  • TinkerBelle

Vännen det betyder att dem var medvetna om att reparationer kommer att gå på MYCKET mer än 20'!!!

Allt sker med en mening. Mäklare är ett elakt släkte och sem skyr inga meddel. Om dem tjänar på något är det aldrig försent.

Jag tror att det var bra att ni itne fick lgh.
    Förhoppningsviss är dem som nu fått erbjudande om lgh smarta dem med och begär besiktning med fuktmätning....

lillabruden skrev 2009-11-14 01:15:57 följande:
    Skön eftermiddag Cantaton!Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!! Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag Hade börjat möblera i huvet ju
  • TinkerBelle

Här är det bandy för hela slanten idag. Har precis ätit sen lunch efter att ha varit på äldsta sonens bandy match.
    Ska strax slänga mig i bilen och åka till Täby för son nummer tvås två matcher.

• TinkerBelle

Åhhh! jag lider med tågföraren.

Så egoistiskt av den som hoppar/ställer sig framför ett tåg att dra med sig den stakars föraren ner i fördärvet.

Jag vet att i England så är det första dem får lära sig är att blunda för det är jättesvårt att hinna bromsa då det oftast är försent när dem ser att det är någon på spåret. Undrar just om det ingår i utbildningen här i Sverige oxå?

didis skrev 2009-11-14 17:55:48 följande:
    Jag är hääär!! Men det är inte du...Om du har feber så ska du kontakta tandläkaren men annars är det tyvärr inte så mycket att göra. Bara att proppa i sig smärtstillande och så att skölja med Hexident/Corsodyl. Det borde kännas bättre redan i morgon.Följande är lite rysligt så läs på egen risk...I torsdags satt jag fast på ett tåg i 4,5 timmar, någon hade ställt sig på rälsen. Utanför gick polis o räddningstjänst med svarta sopsäckar och innan vi kunde åka vidare var de tvugna att spola rent loket (under tiden satt vi i mörkret eftersom de stängde av elen). Det obehagliga var att precis innan vi stannade hörde jag hur något rasslade under vagnen (som på vintern när snö och is åker iväg under vagnen) och varje gång jag tänker på att det var några kroppsdelar (troligen huvudet eller möjligen ben med skor) som rasslade så ryser jag. Det var faktiskt andra gången någon hoppar framför "mitt" tåg.Skönt det inte var en tonåring på moppe, det är ändå en lite lättare tanke att någon valde det frivilligt.Nog med rysligheter - för övrigt gör vi om tvättstugan den här helgen så snart flyger jag iväg igen. Ha en trevlig lördag, jag hoppas hinna läsa igen de senaste dagarnas inlägg i morgon.
Svar på tråden Tantvarning6