• Svar på tråden Tantvarning6
  • Bobou

Haha Fjällis, vad roligt! Visade den för syrran och hon sa att hon och mamma skrattat åt den hela helgen! (Ja, de bor i Umeå...)

Men alltså, vilken affärsidé! Apropå de långa köerna till församlingshemmen för begravningskaffe! (Som det stod om i DN hörom dagen.) Och gravkebab är ju bra mycket mer personligt än grav kebab!

Solde, vad fruktansvärt! Hoppas att ni kan lösa detta. Kramar till dig!

Cantis, hur mår pappa? Och hur mår du?

• passionsblomman

Inte här i Smålandsstäderna nära mitt nya hem åtminstone! ett KLART minus.

Annars är ju ett SCHKROOOOV på Frasses också ngot man minns från Umeå...

Inte minst då vi hade en Malmöit i gänget som renetiskt övade för att säga "skrov" sådär som han rakt inte kunde!

Åh, nu fick jag tillbakalängtan! Fika på NK var gott också, finns det kvar?

Duchess skrev 2009-11-03 22:25:36 följande:
    Har ni inte Max där du bor?
  • Aleta

Jo, tre mil bort, men den är inte bra!
    När jag bodde i Linköping så var det helt annorlungda.

Duchess skrev 2009-11-03 22:25:36 följande:
    Har ni inte Max där du bor?
  • Bobou

Men hur skriiiiiver jag...

"grav kebab" ska vara gravkaffe... Såklart...

• Duchess

Jajjamensan. NK lever och blomstrar. Max lever och blomstrar ännu mer Frasses har vi också, men jag måste säga att jag föredrar Max. Det ultimata är ett Maxmål med extra lökringar samt sourcream and pepper-dip... (märks det att jag längtar efter kolhydrater?)

Har du bott i Umeå, passionsblomman?

passionsblomman skrev 2009-11-03 22:43:15 följande:
    Inte här i Smålandsstäderna nära mitt nya hem åtminstone! ett KLART minus.Annars är ju ett SCHKROOOOV på Frasses också ngot man minns från Umeå...Inte minst då vi hade en Malmöit i gänget som renetiskt övade för att säga "skrov" sådär som han rakt inte kunde! Åh, nu fick jag tillbakalängtan! Fika på NK var gott också, finns det kvar?
  • Duchess

Max i Linköping är bra. Maken kommer därifrån, så jag har besökt den inrättningen. Man ska inte bo längre än två mil från ett bra Max!

Aleta skrev 2009-11-03 22:49:10 följande:
    Jo, tre mil bort, men den är inte bra! När jag bodde i Linköping så var det helt annorlungda.
  • passionsblomman

Duhcess. tre år på folkhögskolan som ligger 2 mil utanför stan, vid naturreservatet Kont.

Min dåvarande pojkväns mamma bodde inne i stan.

Förresten är hela min nuvarande sambos släkt från Umétrakten.
    Sävar bor ett gäng av dem i.

• Heloise

Nu jävlar börjar jag bli förbannad...