• Soldemor

Tantvarning6

Fjällbruttan skrev 2009-11-25 10:53:31 följande:

Kan vi få låna en jägare av er till sommaren? hur går det för lilla fröken?Och hur går det för dig?? Och den humörssvängande maken??
    Går väldigt bra för lilla fröken! Tuff som en sköldpaddsfärgad bandbyboll med pinnsvans! Även när storebror fräser och väser (livrädd för detta otäcka monster!) så blir hon fort sig själv igen och härjar vidare på nya äventyr. Hon är så bedårande när hon skall upp på klösen i hallen. Med dödsföaktande fart hoppar hon upp, hamnar halvvägs upp längs klösstolpen och klättrar sedan vidare upp mot den mattklädda plattan. Där sov hon hela natten. Hon älskar också bollar, man kan rulla en boll till henne, så slår hon den tillbaks, och så kan man hålla på ett tag. Även storsnuttarnas gamla möss har fått ett nytt liv. Hon är så go!
  • Soldemor
    Aleta skrev 2009-11-25 12:40:40 följande:
    Han föll pladask för henne! Vad bra!
    Oh ja, men han vill inte erkänna det!
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-11-25 19:32:24 följande:
    Solde, hon låter fullständigt underbar!! Men är det inte dags för maken att pussa lite på dig nu som tog hem en så underbar prinsessa  
    Får väl nöja mig än så länge med att han kramas när vi sover. Och att han verkar älska lilla vilding!
  • Soldemor
    Bobou skrev 2009-11-25 20:12:24 följande:
    !Solde, sa jag inte att det skulle bli bättre när kissen väl var hemma!
    [/citat]
    Jepp, du är helt klart synsk!
  • Soldemor

Im yours skrev 2009-11-25 21:55:47 följande:

Hej alla vännerna!Jag har precis fått igång min cd-spelare, så jag spelar ljuvlig julmusik. Av det blir det positiv energi. Och så har jag ju lilla underbara Smilla ♥ längtar galet mycket efter hennes knubbiga armar. Vi åker upp till norr nästa vecka, idag skickade jag upp adventspaket till henne. Jag menar vad ska en farmor göra, annat än att alltid finnas för barnbarn. Iaf hon får öppna 2 paket 1.a advent och så ett nytt för varje tänt ljus.Här i Örebro är det skitväder, regn och rusk. Blääääääääää ......Jepp, imorgon ären ny dag, och tant Liz önskar sig exakt till Västindien Kramar, och uppmuntran till alla!!
    Du får gå och fika på det där mysiga konditoriet vid, eh, Nicolaikyrkan?
  • Soldemor

Varning för syföreningsauktioner! Var på sådan igår och maken var med, vi handlade för över 1 000,-! Det blir som tävling och det triggar mig om det är något jag vill ha, och det var det. Nu är det ny auktion om en vecka...suck.
    När vi kom hem hade (troligtvis) Amaretto producerat en gigantisk hårbollsspya och lillstrumpan hade diarré, i halva badrummet och på sig själv, typ. Men medan jag torkade upp, tog maken på sig trädgårdshandskar (bra mot vassa små klor) och sedan sköljde vi av henne i vasken. Hon var jätteduktig och sa inget alls och maken pussade och berömde henne. I morse började hon jag sängmöss vid 6-tiden. Och maken bara duttar med henne och sa till mig i skarp ton att inte ge henne godis när hon är dålig i sin lilla mage. Ja, vad skall man säga. Snart är hon väl en hussegris som de andra två...

• Soldemor
    Heloise skrev 2009-11-27 12:37:53 följande:
    Ha en bra fredag ladies, nu sticker jag iväg och gullar med gudsonen samt vidare till sthlm, ögona faller snart igen, men det är väl det som kaffe är till för
    Hälsa Stockholm! Hoppas du får bättre väder än när vi var där!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-11-27 13:00:27 följande:
    Soldemor, jag tror Siena gör din make gott Han kanske bara var orolig över att han inte skulle ha tillräckligt mycket tid, ork och kärlek att ge till en tredje "bebis", precis som vi mammor oroar oss när vi väntar vårt andra barn
    Troligen!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-11-27 13:08:51 följande:
    Verkar ju som att han är väldigt ansvarsfull och tar sin kattpapparoll på fullaste allvar. Det är ju en BRA egenskap!Såklart att han har oroat sig för det stora, nya att utöka familjen. Det är ju liksom inte bara att "skaffa" man måste ju ta ansvar, sköta om, uppfostra och ge kärlek och uppfylla en kissebebis behov ♥Och hans oro gick förstås ut över den som står honom närmast, som han älskar mest; DIG. Oj, vad allt det där är välbekant! Kram Soldemor!
    Precis, en sådan litten glytta har massor av behov, inte misnst när det gäller kärlek och omtanke. Hon har ju lämnat mamma och syskon och allt invant.
    Kram tillbaks också!
  • Soldemor
    Villemoa skrev 2009-11-27 13:32:20 följande:
    Soldemor; skönt att mannen har vänt ifrågan om lillkissen! Kramar till digMV; skönt att du är frisk igen! Sonja; ha det så jättekul ikväll! Heloise; ha det så kul i huvudstaden, här skiner solen så vi får hoppas den fortsätter göra det!Trevlig fredag och ha en underbar helg! Kramar till alla
    Kram!
Svar på tråden Tantvarning6