Tantvarning6
Im yours skrev 2009-12-10 07:37:02 följande:
Visst är de coola, älsklingarna!
Im yours skrev 2009-12-10 07:37:02 följande:
Canttant: Så skönt med träningsvärk!
Kram tanterna, och grattis Heloise t bilen!
Jo, jag vet hur det är att bråka med hälften hemma. Igår hade lilltjejen klättrat lite på en fåtölj som har väldigt klovänligt, nopprigt tyg. Jättespännande! Men den är ganska ny och maken surade hela kvällen och såg någon politisk debatt på tv och vägrade sänka volymen fast det var jättesent och jag ville sova. Han kunde inte höra om han sänkte! Ja, jag blev arg! Men i morse var allt som vanligt och han gosade med Siena och sa att hon var fin och hon låg i hans knä. Jag blir "med lappadockor" som en av katternas extrapappor brukar uttrycka det!
Canttant: Tror faktiskt att när du väl blivit varm så uppskattar kroppen träning, att få igång lite cirkulation i musklerna.
Skulle också gärna vilja träna idag, men det är luciagudstjänst 18.30, tills dess håller jag på med julnatten...
Här är en jättekram t Cantttant, vad skönt att det går på rätt håll med pappa! Håller helt klart med föregående tanter, att du inte får vara så hård mot dig själv!
Här är också många tankar och böner t Heloise, hoppas det är en rolig orsak till illamåendet. då kan man liksom ta det bättre!
I helgen hade vi glöggbjudning hemma och Amaretto hade det jättejobbigt! Han kom till dörren varje gång det ringde på, för att inspektera vem som kom. När sedan någon ville se Siena (det ville i princip alla) så skulle han vara där och hålla koll så ingen var dum mot henne. Han är så söt och omhändertagande, en sida han aldrig visat förut. Snuttegubben! Igår var han helt slut och sov hela dagen, med lillasyster liggande tätt intill.
Nu börjar tuffa veckan, med krubbvisningar, skolavlutningar och julspel med konfirmanderna. Och visst är det julafton nästa vecka? Hur har tiden gått så fort?