• Soldemor

Tantvarning6

God fortsättning!

Här är en lätt stressad och ganska snorig tant! P g a snön var det ett antal dagar som jag inte kom till jobbet, så det har samlats på hög inför nyårshelgens gudstjänster. Dessutom har chefen lagt lite extra pyssel till mig.

Julen har varit lugn och skön. Vaknade på julafton och var riktigt asförkyld, så julnattsmässan kraxade jag mig igenom. Har kört lite reashopping och massor av snuttekel. Slottet är mycket populärt, Amaretto är numera slottsfogde med mycket bevakning att genomföra. Han är så söt!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-12-29 18:16:57 följande:
    Jag behöver bara mina nyårsraketer...
    Tänk på katterna! *rynkar förmanande på pannan*
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-12-29 21:54:23 följande:
    De är vana, jag skjuter varje Nyår. Så det så.
    Mina blir totalt skräckslagna, funderar på att åka ut med dem långt bort i skogen...
  • Soldemor

*Gör agendor och skriver betraktelser och förböner och förbereder inför vigsel, nyårsbön och mässa* Puh!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2009-12-30 14:05:18 följande:
    Soldemor, heja! Det låter mysigt att pyssla med det på något vis.Själv förstår jag mig inte på mig själv. Vaknade till i förmiddags. Somnade om. Vaknade till lite senare. Gick upp och skrev ovanstående inlägg. Insåg att jag var jättetrött. Lade mig i sängen med en bok och somnade. Vaknade 13.30. Jag kan ju inte sova bort hela dagarna... Jag är så galet trött, jag vet inte vad jag ska göra Och det är inget som riktigt driver mig just nu heller. Jag hade satt upp tre små mål för idag: diska disken, hämta kemtvätten och posta två brev. Ärligt talat vet jag inte om något av det blir gjort...
    Det är mysigt, jag älskar verkligen det jag gör! Är så glad att jag fick vigseln och nyårsbönen i morgon!
    Jag känner igen lite av din trötthet. Precis sådan var jag när jag levde med min första man som var missbrukare. Att oroa mig för och tänka på vårt liv och framtid tog så mycket energi från mig, att jag ägnade stor del av min lediga tid med att bara sova. Dessutom hade jag oerhört svårt att vakna, det var som om tröttheten och sömnen låg som en tyngd över mig.
    Vet inte om detta på något sätt hjälper dig, men kan det vara något, som exempelvis ekonomin och säkert din pappa, som gör att du blir så trött?
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-30 14:40:37 följande:

Själv har jag just förberett nyårsdagens mässa samt pulat med agendor inför en musikgudstjänst 6 januari: "Stjärnan från Betlehem - en stjärnklar gudstjänst på trettondagen"
    Så spirituellt! På nyårsdagen blir min mässa med inriktning på fred, då det är böndag för världsfreden. Jag har gjort förbön, beredelseord, predikan och nattvardsbön med tanke på detta, osså såklart psalmvalet! Ibland får man till det!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-30 16:04:13 följande:

Ambitiöst att skriva egen nattvardsbön! Som sagt, ibland får man till det - och så nöjd man blir då!
    Ärligt talat, oftast använder jag handbokens nattvardsböner,men när det är temamässor så händer det ibland!
  • Soldemor

GOTT NYT ÅR!

Hoppas alla hade det trevligt igår! Vi la oss faktiskt före 12, efter att jag hade sprutat Feliway (katthormon på flaska) på olika ställen där snuttarna brukar vara. Det skall ha lugnande effekt. Det funkade nog rätt så bra. Det var nog bara när det smällde som mest vid 12-tiden som det var oroligt. Vid 00.30 hade smällandet i stort sett avtagit. Sedan var det lugnt här hemma rest del av natten och på morgonen.

Vigseln och nyårsbönen gick bra, bruden var så otroligt vacker i en klännning av gräddfärgat siden med långt släp och en cape med pälskant, en riktig vinterbrud!
    Idag blir det mässa och sedan in till Lund för att gå på bio, blir Göta kanal.

• Soldemor

Var det förresten någon som såg den helgalna filmen "Brudens far" igår? Fast jag sett den flera gånger kan jag inte låta bli att skratta lika mycket varje gång. Som präst tror jag det skulle vara ganska jobbigt att ha med en sådan speciell bröllopskoordinator att göra!

• Soldemor

Im yours skrev 2010-01-02 06:24:20 följande:

vilket ställe ska man välja. Det lutar åt Chania, men ...... är det någon som läser denna superbra tråd o som har koll på läget. Skriv gära ett inlägg och ge mig förslag.
    ♥ ♥
    För ungefär 100 år sedan (dvs 1987) var jag i Hersonissos, var mycket trevligt! Fast det kanske inte finns kvar som turistresemål?
Svar på tråden Tantvarning6