Cantaton skrev 2009-12-30 14:05:18 följande:
Soldemor, heja! Det låter mysigt att pyssla med det på något
vis.Själv förstår jag mig inte på mig själv. Vaknade till i förmiddags. Somnade om. Vaknade till lite senare. Gick upp och skrev ovanstående inlägg. Insåg att jag var jättetrött. Lade mig i sängen med en bok och somnade. Vaknade 13.30. Jag kan ju inte sova bort hela dagarna... Jag är så galet trött, jag vet inte vad jag ska göra Och det är inget som riktigt driver mig just nu heller. Jag hade satt upp tre små mål för idag: diska disken, hämta kemtvätten och posta två brev. Ärligt talat vet jag inte om något av det blir gjort...
Det är mysigt, jag älskar verkligen det jag gör! Är så glad att jag fick vigseln och nyårsbönen i morgon!
Jag känner igen lite av din trötthet. Precis sådan var jag när jag levde med min första man som var missbrukare. Att oroa mig för och tänka på vårt liv och framtid tog så mycket energi från mig, att jag ägnade stor del av min lediga tid med att bara sova. Dessutom hade jag oerhört svårt att vakna, det var som om tröttheten och sömnen låg som en tyngd över mig.
Vet inte om detta på något sätt hjälper dig, men kan det vara något, som exempelvis ekonomin och säkert din pappa, som gör att du blir så trött?