• Soldemor

Tantvarning6

passionsblomman skrev 2010-01-03 14:13:08 följande:
    Didis, vi har efter mycket velande och en massa blodprover och funderande bestämt oss för att göra ett försök med IVF innan vi ger upp barnkarusellen.Du brukar väl också hålla lite koll på "I vått och torrt"tråden?
    Då startar vi projekt ´"förbön för passionsbebis"! Jag gör vad jag kan i detta ärende!
  • Soldemor

Nyårslöften var det, ja: Försöka bli sundare, dvs försöka äta frukt varje dag men kanske inte godis lika ofta. Och försöka att kamma/borsta snuttarna helst varje dag, så det inte blir tonvis med tussar i pälsarna. Och så vill jag träna mer, men hela 2009 tycks ha gått i en massa sjukdomars tecken! Och just nu är jag komplett asförkyld! Så trött på det! Förhoppningsvis blir det bättre om och när vi flyttar, för det gör vi förhoppningsvis under 2010! Say no more yet...

• Soldemor
    Daa skrev 2010-01-03 18:21:58 följande:
    Hemma hos oss blev glädjen kortvarig. Nu ska vi lära oss leva med att vi har förlorat ännu ett barn. *gråter*Tidigt i graviditeten, visst, men vi hoppades så.
    Nej men! *kramar jättehårt*
  • Soldemor

Heloise: Din hund såg jag i Skånska dagbladet igår!

Idag vräker snöeländet ner igen, fick hålla 60 på 100-vägen, moddigt och halt och all denna snö som vräkte ner mot vindrutan. Tycker personligen att våren kan börja nästa vecka!

Är det förresten någon som vet var Tinkerbelle är? Tycker att det var längesedan hon var inne här?

• Soldemor
    lillabruden skrev 2010-01-05 12:48:07 följande:
    Nu ska jag samla kraft o vilja för att köra till ica o handla.....tittar jag ut så vill jag bara lägga mig i sängen...igen!
    Ja, huu! Och idag så städar jag och chefen i kyrkorna, dvs vi städar ut gamla böcker och tidningar och ser efter vad som behövs när det gäller liturgiska textilier.
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-01-05 22:25:07 följande:
    Och jag ska börja på ett gym... Hjälp!Hoppas att jag vågar det. Kommer känna mig urfånig, är inte så hemma där med alla redskap. Maken styrketränar ju och han blev minst sagt väldigt paff när jag berättade om mina träningsplaner.Jag ska iallafall försöka. Skulle vara skönt att stärka upp rygg och magmuskler lite.
    Det kommer kännas jättebra bara du varit där första gången!
    Och har du tur, finns där kanske lite ögonfägnad att vila blicken på mellan seten!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-06 19:07:53 följande:
    Superkul och superjobbigt! Jag har utmanat min kompis - 5 pass afrodans i veckan i två veckor med start nästa vecka! Alternativt 4 afropass och 1 body combat
    Yes, combat är så roligt! Man glömmer liksom att det är jobbigt för det är så skoj under tiden. (dvs om instruktören är bra, har tyvärr varit med om motsatsen också!)Så skall bra träning vara!
  • Soldemor

Om man äter för mycket av storebrors mat när man själv är en femmånaders kattbebis, kan man bli mycket dålig i magen och behöva bada i badrumsvasken. Fast då får man mysa med husse efteråt, insvept i en stor handduk, med nyfönad svans och allt!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-01-07 10:54:51 följande:

Om man däremot är en över ett år gammal kattflicka kan man tydligen helt plötsligt få för sig att sluta bajsa på lådan och istället göra det på hallgolvet (kissandet sköts däremot i lådan som vanligt). Då kan det hända att såväl husse som matte blir ganska irriterade och fundersamma.
    Protest? Eller är det dags att ansa byxorna? (för visst är det skogisar ni bor hos?)
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-01-07 11:38:07 följande:

Ja, skogisar är det. Men varför hon först kissar i lådan och sedan omedelbart går ut och bajsar på hallgolvet övergår i alla fall mitt förstånd (som i och för sig inte är särskilt avancerat)
    Du tror inte att det är så, att bajset helt enkelt fastnar i byxorna, p g a konsistensen eller att hon har för brått? Eller så har hon synpunkter på mängden grus eller att lådan borde rensas innan hon gräver ner sitt? Det är ofta som Amaretto drösslar med sina små stenhårda "gevärskulor" överallt utom i lådan. Men det är för att han har så bråttom. Igår såg jag t o m hur han gjorde. Men i ert fall känns det lite som protest kanske
Svar på tråden Tantvarning6