• Soldemor

Tantvarning6

didis skrev 2010-01-07 15:44:50 följande:
    Och så var temperaturen i lgh hela 17,5 grader! Det är minsann varmare än före jul - då var det 16! Gissa vem som helt skippat glamouren och som sover med pyjamas och benvärmare??
    Ja, vadå? Så varmt har vi ofta, speciellt när gaspannan inte vill samarbeta! Oh, vad jag hoppas på flytt i år, till ett hus som är varmt och där ingen stjäl ens fågelhus! Morr! Och där inte kläderna möglar på vinden heller! Skall ringa till min nya, presumtiva hyresvärd på måndag!
  • Soldemor

grattis allas vår passionis på födelsedagen! hur känns det att snart bli 30? (typ, lite smicker!)
    hurra!
    hurra!
    hurra!
    hurra!
    det var ett fyrfaldigt leve för vår blommis!

• Soldemor
    didis skrev 2010-01-07 16:09:42 följande:
    Jajaja, va värst då! Känns lite udda att huset hemma är varmare än övernattningslägenheten... maken vill helst ha 22 grader inomhus "klart man ska kunna gå i t-shirt hemma!" medan jag är mer snål villaägare. Men varmare än 17 grader vill jag också ha det.Inte ens golvet i min lgh är varmt, fast jag bor på 3.e vvåningen! *gnäll gnäll*Hoppas ni får en bättre lägenhet - jag får ju åtminstone komma hem och värma mig över helgen!
    Ja, vi hoppas på det, slottshus kanske minsann!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-01-07 16:14:57 följande:
    Ärligt:Jag har min sämsta födelsedag ever.Jag kan åtminstone inte minnas att jag någon annan dito har gråtit i stort sett oavbrutet hela dagen.Det började med att det gick lite fel presentmässigt, fast egentligen var det nog bara en liten droppe som sedan fick hela swimmingpoolen att brista.Jag har "firat" genom att ringa ivf-kliniken och meddelat att vi ser oss nödgade att göra ett försök för att ens ha minsta hopp att göra det av livet vi just nu vill.Tankar på mitt företagande, min jobbframtid, skola, träning och övervikt och annat folk gärna frågar "hur det går med" framkallar för närvarande så svår ångest att jag känner att det är svårt att andas.Jag orkar inte samla mer kraft än till det där ivf-beslutet. och fast det är fattat så finns där alltså inte minsta garanti utan bara en usel liten chans.Att fylla 39 känns i sammanhanget som ett hån mot allt jag ville.*gråter lika hejdlöst som resten av dagen*Tyvärr står nu också sonens kompis pappa i verandadörren...jättekul. Hej hej jo tack det knallar och själv?
    Men lilla blomman då! *kramar om jättehårt och länge*
    *lämnar över massor av god choklad i ett stort, vackert paket*

Strunt i vad ev vågar visar just nu, choklad är jättebra mot det mesta!
  • Soldemor
    didis skrev 2010-01-07 16:26:34 följande:
    Hörrö, blomman, det låter inget vidare. Jag ska inte påstå att jag förstår hur du känner dig men det känns som om du behöver hjälp att bena upp livet lite grann. Fokusera på en sak i taget och acceptera det som inte är så viktigt just nu. Om jobb tex är viktigare än vikten så SKIT i vikten tillsvidare och fokusera på att du skiter i det - inte för att du inte KAN eller ORKAR utan för att det helt enkelt inte är viktigt just nu. Det går inte att mångla på överallt, hela tiden. Vissa "måsten" måste man prioritera bort och dessutom helst känna sig nöjd över att ha gjort den prioriteringen... jäkla svårt men likt förbannat nödvändigt. Och ingen säger att man måste göra det ensam.Alla skulle ha en kognitiv psykolog i vänkretsen, det underlättar verkligen när allt känns skit.Tänker på dig och önskar jag kunde göra något för dig.
    Så klok du är, Didis!
  • Soldemor
    didis skrev 2010-01-07 20:41:52 följande:
    Haha! Tack för uppmuntran! Jag hade ett mycket kort ögonblick som stolt blomägare.Efter att ha googlat framkommer det att:1. det är inte alls så ovanligt som jag trodde att den blommar2. den blommar efter en "längre period av torka" (!) dvs inte alls för att den är så oerhört ompysslad.Så nu sitter jag här och tröstäter chokladtomtar och sörjer min tid som grönfingrad. Den var kort (ca 10 min) men lycklig. *skalar en chokladtomte till*
    Strunt i Google, vem säger att allt är sant som står på nätet? (förutom yttermera då alltså!)
  • Soldemor
    didis skrev 2010-01-07 21:30:18 följande:
    såklart men han blir nog lika upphetsad av mitt underliv som jag skulle bli av hans tänder...
    Finns det NÅGRA tänder du blir upphetsad av?
  • Soldemor

Här kommer KALLA hälsningar från södra delen av landet. När jag körde tilljobbet var jag helt uppslukad av termometern, tur att det inte var så mycket trafik ute. Den sjönk stadidgt hela tiden och slutade på -16 grader!Hutter och skak! Fast solen skiner från en kliniskt blå himmel, så det är rätt fint ändå.
    Har gaspannan på för fullt hemma, så det var faktiskt 19,9 grader i sovrummet i morse. Fast på mitt kontor är det något svalare. Vid lunchtid kommer jag nog behöva torgvantar om inte händerna skall frysa fast i datorns tangentbord.

Här är ännu en jättekram till allas vårt Passionsmonster. Hur är det idag? Lite bättre?

• Soldemor

Men så eländiga tanter här är idag då! Vad skall vi göra åt det? Här är iaf några glada gubbar som om möjligt kan lätta sinnet och få er att förstå, att jag tänker på er alla!

• Soldemor
    didis skrev 2010-01-08 10:43:24 följande:
    Men går man ut utan långkallingar och vantar får man skylla sig sjölv att man inte kan njut av naturen. Så det så *förnumstigt nickande*
    Körde förbi en busshållplats där det stod en man - utan mössa när det var 16-! Vad tänker folk med? Fast det är klart, har man aldrig mössa fast det är kallt, så fryser väl hjärnan permanet...*ger mig själv en örfil för att jag är så elak*
  • Soldemor

Chefen ringde för en stund sedan och tyckte jag kunde åka hem när expeditionstiden är slut. Mm, sådana uppdrag är väl aldrig fel en fredag när solen skiner!
    *jobbar fort undan allt som skall göras*

• Soldemor
    didis skrev 2010-01-08 11:03:53 följande:
    Haha! Som husalferna i Harry Potter! "Dum Dobby som talar illa om folk!" *roliga bilder dyker upp i huvudet med Soldemor som dunkar huvudet i lyktstolpar*
    He, he!
  • Soldemor

Hej tants!

Nu är det grejer på gång, husgrejer närmare bestämt! Har pratat med en som "råkar" äga ett slott i min församling, då jag hörde rykten om att det fanns arbetarbostäder på slottet som hyrdes ut. Jodå, det finns en stor gård vi kan få hyra! oohh! Jag vill bara åka och titta på den! Och få maken till att försöka förstå att vi skall hyra den! Det är säkert en jätteträdgård också! Där kan maken odla potatis och jag ha ett hägn till katterna. Skall bara få honom att inse att vi har råd! Just nu känns det inte alls aktuellt att städa, som jag borde göra eftersom kattpälstussarna far runt som sådana där buskar i öknen i westernfilmer, jag vill bara åka och titta på den här gården! Men maken har min bil och hans ögonsten Asta-Gertrud vågar jag inte ta ut i det här vädret.

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-01-11 14:51:33 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.htm...Inlägg 2667 har jag för mig att mitt långa röriga och felstavade inlägg är.Det är för långt för att upprepa och man behöver bara läsa det ifall man undrar hur det är. Det är värsta ego-inlägget ever.
    Du är verkligen stark och duktig, Blommis! Du har alltid oss här att dryfta stort som smått med, och inboxa gärna om du tror att den här prästen/medmänniskan kan ge något. Jag finns självklart för dig, äen om jag är lite dålig ibland på att vara här. Men jobbet tar tid och jag är ganska tröt ibland...
  • Soldemor

Dröm, mm, när vi kom fram till huset var det nog mer skräckfilm/mardröm. Det ser ganska ruffigt och slitet ut, med trasiga fönster och skräpigt inuti. Men trädgården är stor och häftig och utsikten från båda håll bedövande. Och där finns ett riktigt torkrum med linor, inget torkskåp el torktumlare. Nu är frågan om vi skall titta på det inuti och sedan diskutera vidare. Det ligger ganska off från stora vägen och maken får köra nästan två mil till den byn vi bor i nu, för att kunna ta bussen till Malmö, där han börjar arbeta i mars. Önskar livet kunde vara lite enklare ibland, men är samtidigt medveten om, att livet inte är det, iaf väldigt sällan.

Svar på tråden Tantvarning6