-
Hoppas med dig! Och här får du en kram! I morse kom jag att tänka på min första katt, som fick gå ute för jag inte förstod hur farligt det kunde vara. Hann inte kanstrera honom innan han försvann. Undrar så vad som hände honom, om han dog i trafiken el hamnade hos någon annan. Misstänker att min första man var inblandad i försvinnandet. Han tyckte inte alls om min katt. Blir så ledsen när jag tänker på honom...Tarzan alltså, inte puckot till man!Aleta skrev 2009-12-15 13:25:15 följande:Nu går hennes 30-åriga dotter i hagen och henne tänker jag ha kvar så länge det bara går. Hon sprang runt som en fölunge i hagen igår så jag hoppas att hon blir kvar läääänge till.
-
Maken ringde precis, snön vräker ner inne i Lund, käckt! (inte alls, alltså!)Blir det riktigt otäckt får jag väl sova över hos min konfirmandledare! Känns inte så attraherande att köra tre mil i vräkande snö. Förhoppningsvis plogas de större vägarna om det blir mycket. Det skall inte vara en massa snö här, V V V!
-
Uäck! Snön kan möjligen komma som stora, pittoreska flingor på lillejulaftons kväll och sedan vara borta senast till trettonhelgen.Cantaton skrev 2009-12-15 14:36:15 följande:Det snöar massor i Stockholms innerstad också
-
Tyvärr, hur gärna jag än hade velat dela din glädje, när det gäller snö kan jag det inte! Efter att ha levt 46 år i Skåne har jag en rätt negativ inställning till detta vita elände! Sorry!Cantaton skrev 2009-12-15 14:56:32 följande:Mäh, vad säger du!? Det var snön som gjorde mig lite lycklig.
-
Våga Vägra Vinter! Eller snön iaf! Helt ok om det är torrt och några minusgrader, gärna sol!
-
God förmiddag!
Hemsk vädermorgon blev mycket bättre när de ringde från SAAB och sa att min bil är klar. Så skönt! Skall hämta den i eftermiddag.
Grattis i efterskott på födelsedagen, Didis!
Och jättekram till tant Liz!
När jag körde hem igår kväll var det världens snöoväder, kunde inte ha på helljuset, för då blev det en vit vägg framför bilen. Och det var så halt att bilen liksom gled ut mot mitten hela tiden. Och när jag kom hem var elementen iskalla, pannan hade dött igen. Grr! Först vid 20.30-tiden kom pannmannen. Men han hade med en fläkt som stod på medan han grejade så det skulle bli lite varmt för oss. Fast tydligen väldigt otäckt för snuttarna! Amaretto var räddast, medan lillasyster var ganska nyfiken på apparaten. De är för söta, snuttarna! Lillan frös med sin tunna bebis-päls, vi packade in henne i fleece-filtar och gick och bar på henne. -
Här får du den största och varmaste kram jag kan åstadkomma!!!Fjällbruttan skrev 2009-12-16 17:58:12 följande:Hej!Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...och att det finns ambulanshelikoptrar!Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!Kramar till alla!
-
Här lyser solen och det är -5 grader. Nästan ok...synd att det skall bli mer oväder ikväll!
-
Nu skall jag köra hem, troligtvis rakt in i den där snöstormen de har hotat med hela dagen. Iaf ser himlen skum ut. Det blir nog att hålla 50 km/h i genomsnitt hela vägen hem. Känns liksom viktigare att jag kommer hem, än att det går fort. Och hemma har jag inget kort t min surfsticka, så ha en god afton, tants!
*lämnar över Paradis och glögg-te* -
Tjenis!
Igår var jag totalt insnöad(mer än vanligt, alltså!) vågade inte köra till jobbet. Vi ställde in våra krubbvisningar, vilket inte gjorde något, för alla skolskjutsar och förskolor var inställda. Snuttarna tyckte nog det var mysigt att jag var hemma. Siena satt mycket förundrad vid köksfönstret och tittade ut och försökte fånga snöflingor.
Idag har vi haft övning för julspelet och nu gör jag agendor t julnatten. Sedan tror jag att jag åker hem igen. Snön vräker ner just nu!