• Svar på tråden Tantvarning6
  • didis

Bra jobbat, Cantaton!

Min egen motivation sviktar rätt rejält, ena veckan är jag jättenoga för att nästa vecka både dricka vin och äta kakor (fast sällan samtidigt om det är en förmildrande omständighet).

Idag har jag varit på ett kanonbra seminarium, om ansiktsfrakturer (jaja, jag vet, bara tandläkare går igång på ansiktsfrakturer). Det bästa var att det var hos min arbetsgivare, som jag alltså knappt varit hos eftersom jag är i Jkpg, så det bådar verkligen gott för framtiden!! I morgon ska jag auskultera där hela dagen, skitkul!

Det bästa är att tom barnen säger att jag ser så mycket gladare ut nuförtiden och riktigt strålar jämfört med för ett halvår sedan. Och tro sjutton det! Nu är det ju roligt att gå till jobbet!!

• Villemoa

Läkaren som jag träffade idag sa helst två för att då hinner hormonerna i kroppen ställa om sig och att man vet att allt är helt okej.
    Läkaren jag träffade vid missfallet sa att man skulle vänta 1-2 menstruationer av samma anledning.
    Vi tänker vänta en för får man mens borde ju allt vara okej. Blir man gravid så blir man ju

TinkerBelle skrev 2009-10-14 14:22:19 följande:
    Varför ska man vänta två menstrationer?För att låta det läcka eller.. Jag som hört att man ska köra på med ängång, men det va kanske fel.Vad ni än väljer att göra så håller jag tummarna för er.
  • passionsblomman

Didis, Så länge det inte är ansiktsfakturor...

En av min sons bästisar bröt fingret för några år sedan och när jag på förskolan frågade honom vad han gjort sa han "jag har fått en faktura på fingret"

det skrattar jag åt än varenda gång jag tänker på det.

Härligt att du trivs så bra med det nya! Ser ens barn det, då är det inget snack!

Villemoa: jaaa, men har hormonerna inte ställt om sig så blir man väl knappast gravid heller eller?
    Jag tror de tycker man ska ta det lite lugnt mycket för att inte jobba upp någon panik mitt i allt, tror du inte?

• passionsblomman

Cantaton: HEJJA!!!! Du är jätteduktig!

Soldemor: Gratulerar på födelsedagen! Du kan få ett lurvigt paket av mig när som helst!

• Aleta

Grattis Soldemor!

Vi får ingen hjälp förrän vi hittar ingången på utsidan av huset. Jag stod och stirrade på väggen och huttrade en timme innan jag gav upp och gick in. Alla getingarna kommer ju in i huset istället! De kryper upp mellan springorna i trägolvet och sedan invaderar de huset. Imorgon ska jag fånga en burk med dem levande och släppa ut dem utanför, kanske flyger de hem?
    Nu har båda barnen skor i alla fall.

Puss och kram, nu ska jag slå mig fram till sovrummet.

• passionsblomman

Jag har aldrig hört på maken!
    Fy vad obehagligt! Och då är jag INTE rädd för getingar, märk väl.

Så det är hos DIG alla getingar är!

Jag har inte sett en enda här, trots all nedfallen frukt.

Stucken har jag blivit big time-jag klev i ett jordgetingbo när jag var liten och blev stucken så många ggr att hela ansiktet svällde igen så jag inte kunde andas in genom näsan.

konstigt egentligen att jag inte är rädd för dem.

Ska jag komma och hjälpa dig i dödandet?
    Aleta skrev 2009-10-14 20:53:23 följande:
    Grattis Soldemor!Vi får ingen hjälp förrän vi hittar ingången på utsidan av huset. Jag stod och stirrade på väggen och huttrade en timme innan jag gav upp och gick in. Alla getingarna kommer ju in i huset istället! De kryper upp mellan springorna i trägolvet och sedan invaderar de huset. Imorgon ska jag fånga en burk med dem levande och släppa ut dem utanför, kanske flyger de hem?Nu har båda barnen skor i alla fall.Puss och kram, nu ska jag slå mig fram till sovrummet.
  • Frulle

Men FY fan säger jag...

Aleta skrev 2009-10-14 20:53:23 följande:
    Grattis Soldemor!Vi får ingen hjälp förrän vi hittar ingången på utsidan av huset. Jag stod och stirrade på väggen och huttrade en timme innan jag gav upp och gick in. Alla getingarna kommer ju in i huset istället! De kryper upp mellan springorna i trägolvet och sedan invaderar de huset. Imorgon ska jag fånga en burk med dem levande och släppa ut dem utanför, kanske flyger de hem?Nu har båda barnen skor i alla fall.Puss och kram, nu ska jag slå mig fram till sovrummet.
  • Sonja68

God kväll alla. Är helt slut. Har varit på demo av potentiellt nytt affärssystem på jobbet och det drog som vanligt ut på tiden. Min kära make såg till att utfodra fågelungarna (den äldre kallar vi Varona=kråka på ryska och den andra för Gosjåk=gåsunge, det är min man som kallat dem det redan från födseln. Mig kallar han Zajka=lilla haren. Hans eget smeknamn, som han inte vet om, är King Kong Rena zoologiska hos oss alltså) och föra dem till kören och satt där dem i kyrkan hela övningen. Sen kom en kompis hem till oss, vi drack kaffe och fikade. Kråkan välte ut ett mjölkglas och sen välte både jag och King Kong ut kaffekoppen. En SÅN dag alltså... Och jag är värsta surhäxan pga mens och har skitont i magen.

Ville bara kika in och säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Soldemor!

Nu ska jag gå och sova.

Nattinatti!

Svar på tråden Tantvarning6