• Svar på tråden Tantvarning6
  • lillabruden

Grattis i efterskott Solde!!!

Aleta, kanske getingarna anser att ditt hem är deras hem!
    Ring anticimex!

Själv letar jag ny lägenhet helt utan makens stöd! Alltså vi har bott här i snart 5år och under dessa 5år har vi haft fler spindlar än vad vi hade i huset jag växte upp i i 15år!!!! Det var ett stort hus i ett stort grönområde!!! Jag bröt faktiskt ihop igår!!! Jag har kämpat att tåla spindeljävlarna med detta är mer än man kan begära!!!!
    Visst, jag har fobi, men inte så att jag inte kan inse när jag är löjlig! Och jag tycker det är äckligt att dem finns här i mängder.
    Hela sovrumsfönstret är full av kokonger o spindlar!!!!
    vill verklligen flytta!!!

annars är det en jobbig dag rent allmänt idag. ska ha möte på jobb (4tim) o sen jobbar jag natten.

Jag skulle dessutom börja motionera igen men har haft feber nu i fyra dagar från o till....nä, detta är itne min månad helt enkelt. Jäkla höst.

och jag drömde en så underbar dröm som jag tyvärr vaknade ur......låg i sängen med mannen och vår bebis (som inte finns ännu) och gullade på morgonen....det var en pojke kommer det bli en son om några år kanske? fast alla gånger jag drömt om kön på barn har det blivit tvärtom...så kanske en flicka istället

• Cantaton

Och både diz och Im yours - nu är också toppenduktiga!

Idag ska jag på företagsmässan på Älvsjömässan. Sen ska det repas barnopera. På lördag gäller det.

• TinkerBelle

Att ändra ett betende är oftast nyttigare i längden!
    Dunderkur kan vara bra om man vill få fart på saker men jag tror på lagom.

När jag hade som svårast att BEHÅLLA mina kilon var det VV mat som funkade bäst. Torde vara ett tecken på, enligt min uppfattning, att deras tänk handlar om balans.

Diz skrev 2009-10-15 00:30:22 följande:
    Grattis Solde! Tittar in nu innan jag lägger mig. Mycket att göra fortfarande, en hel del omstruktureringar på jobb, en hel del barn att ta hand om hemma... Sen går jag ju på Viktväktarna med grannen, ingen dunderkur som xtravagansa eller vad det nu hette, men mitt mål är inte i första hand att gå ner, utan att lära mig äta bättre och mer "sunda" portioner - vikten kommer i andrahand. Har iofs gått ner 2,3 kg på tre veckor, trots gräddtårta, chips osv för det har jag fått spara ihop till. Jag gillar dieter som låter en äta "allt, men inte alltid".
  • TinkerBelle
    till en underbar tant Liz!

Im yours skrev 2009-10-15 07:50:49 följande:
    En dag försent, m ändå. Hurra, hurra för Solde. Själv njuuuter jag omåttligt över att vara femtio, så det blir nog bra då du når dit Diz; Undrar om inte du och jag börjat på VV samtidigt, fjärde invägningen för mig imorg och 2,5 tunga kg är väck.Cantaton; Jag häpnar återigen över din järnvilja m soppdieten. Hade det vart jag så ................. Tingeling: Precis så trött har jag varit av och till sedan i våras. Urjobbigt, se till att ta hand om dig min vän. Härligt att du får hem mannen. Njut!Fjällbruttan; Morra på tjejen! Jag är beredd på att göra dig sällskap när som.Söta Sonja; Vilken härlig familj ni är! Kramar.Till alla oss tanter, som gör så gott vi kan hela tiden!!www.youtube.com/watch♥ &39829 &39829 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Är lite piggare idag - tror jag! Solen lysser utanför mitt fönster och det underlättar.

Att maken kommit hem, äntligen, underlättar också tror jag för inatt sov jag som en stock.

Idag är det dags att börja ta tag i jobb letandet på allvar. Nu när det mesta andra är avklarat så borde det bli lättare att fokusera tycker man...

• Sonja68

Så här känner jag mig idag:

Vänta och kolla ända till slutet.

arg tant

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-10-15 08:49:15 följande:
    God morgon tanter,Är lite piggare idag - tror jag! Solen lysser utanför mitt fönster och det underlättar.Att maken kommit hem, äntligen, underlättar också tror jag för inatt sov jag som en stock.Idag är det dags att börja ta tag i jobb letandet på allvar. Nu när det mesta andra är avklarat så borde det bli lättare att fokusera tycker man...
    God morgon (känns bättre nu när jag fått skratta lite åt den arga tanten på You tube)!

Så härligt att du äntligen fått hem maken!

Här fortsätter problemen:

På färjan åt vi födelsedagsmiddag. Där har de lurat oss och skrivit totalbelopp på fel rad på kvittot (Vi hade en rabattkupong, så de skrev totalbeloppet lite snett över slippen, men naturligtvis så har de knappat in det som dricks , så vi har blivit debiterade ca 1800 kr för mycket. Middagen två gånger m.a.o.
    JÄvla svin!
    Ska ringa kortföretaget och kolla. Men antagligen så får vi själva stå för det.
    Fan, jag tror man ska sluta med alla jävla kort och börja med kontanter igen!!! BAra för att vara en kärringen-mot-strömmen.
  • Sonja68

TAck LIz för dina värmande ord, men jag tycker snarast vår familj är Familjen MegaStrul just nu

Ursäkta alla svordomar så här på morgonen.

Kram och hoppas NI får en fin dag i alla fall *martyren Sonja vinkar självömkande till er*

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-10-15 08:49:35 följande:
    Så här känner jag mig idag:Vänta och kolla ända till slutet.arg tantwww.youtube.com/watch

Hmm... kunde varit jag med idag! Känner mig som Nalle Phu, har ett svart moln ovanför mitt huvud som förjer med överallt...

Ska dra iväg till min kompis så vi ska ha en tjejdag med barn idag.. skönt!

Hörs senare och kramen till alla!

• TinkerBelle

Ring din bank omedelbart!!! :-]

1) Ni borde ha en kopia som visar deras slarv.
    2) Kan inte färjan/rest visa att dem har orginalslippen kvar så brukar man kunna få pengarna tillbaka.

Sonja68 skrev 2009-10-15 08:59:29 följande:
    God morgon (känns bättre nu när jag fått skratta lite åt den arga tanten på You tube)!Så härligt att du äntligen fått hem maken!Här fortsätter problemen:På färjan åt vi födelsedagsmiddag. Där har de lurat oss och skrivit totalbelopp på fel rad på kvittot (Vi hade en rabattkupong, så de skrev totalbeloppet lite snett över slippen, men naturligtvis så har de knappat in det som dricks , så vi har blivit debiterade ca 1800 kr för mycket. Middagen två gånger m.a.o. JÄvla svin! Ska ringa kortföretaget och kolla. Men antagligen så får vi själva stå för det.Fan, jag tror man ska sluta med alla jävla kort och börja med kontanter igen!!! BAra för att vara en kärringen-mot-strömmen.
Svar på tråden Tantvarning6