• Svar på tråden Tantvarning6
  • Soldemor

Tusen tack alla tanter för alla "fölsedags"-hälsningar, värmer så gott i snöyran. Det är däremot hemskt, snö i mitten av oktober så här långt söderut, blää!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2009-10-15 12:22:21 följande:
    Strålande sol. Har varit på eget företagarmässan
    Lyckost dig!
  • Frulle

Grattis i efterhand solde!! *blåser i min trumpet* och kastar konfetti.

• TinkerBelle

Nu har jag varit duktig tant och lagt in alla räkningar i internetbanken (så slipper jag tänka på det sen), bokat service för ena bilen på torsdag samt däckbyte på samma bil nu på måndag.

Dessutom har jag hunnit tvätta fyra av maken skjortor, som han så snällt tog med sig skitiga från England. Tur är väl att dem är "non-iron" dvs man slänger in dem i torktummlaren och vips är dem inte bara torra utan också färdigstrukna.

• Soldemor
    Frulle skrev 2009-10-15 12:44:27 följande:
    Grattis i efterhand solde!! *blåser i min trumpet* och kastar konfetti.
    Ni är så snälla! Vacker trumpetfanfar! *kastar lite med konfettin inne på mitt kontor*
  • passionsblomman

Om man bara ställer in det lurviga paketet lite diskret i hallen...

...märker din man det då Solde?

Och skulle han isåfall ha hjärta att köra ut den i ovädret?

• Sonja68

*tassar in* ...hej...

Det blev precis den skitdag jag befarat det här
    Maken och jag grälar och gnabbas.
    Jag har ringt kortföretaget och de hänvisade till restaurangen som dubbeldebiterat oss.
    Så jag ringde till Tallinksilja och fick i alla fall prata med nån där. Har mejlat över vår kopia av kvittot och skrivit vad som hänt. HOn skulle vidarebefordra det till ansvarig på båten, men jag känner bara... BLÄ... Det slutar förstås med att vi INTE får tillbaka pengarna.
    Iofs inte någon JÄTTESUMMA, men vi var ändå ett sällskap på 7 personer som åt brakmiddag på min födelsedag... Och då unnade vi oss det mesta m.a.o. Och så får vi betala kalaset två gånger:
    Dels med avdrag för en förköpskupong vi hade nästan 600 spänn och sedan igen men då UTAN avdrag för den kupongen .
    J***a NÖTTER
    Få se hur det slutar, men med min mans vanliga otur så går det väl åt h*****e. Det var nämligen hans kort och han som skrev på.
    Men har ju naturligtvis lyckats vända det till att det är MITT fel, jag borde ju ha stått vid kassaapparaten och kollat vad de gjorde. Grrrrrrrr.........

Sådär ja, då har jag fått tycka ytterligare lite synd om mig själv och spy ur mig lite galla!

Ikväll ska jag på körövning. SJÄLV. Och maken får f*n i mig stanna hemma och ta hand om barnen. Jag fullständigt SKITER i hur sur han är och ANTI min körsång. Så det så!

• Sonja68

...och JA, jag har MENS och MENSVÄRK
    Hälsningar från Häxan Surtant!

• passionsblomman

Life sucks-and then you´ll die!

*skrattar för att jag vet precis hur du känner*

KRAM!
    Sonja68 skrev 2009-10-15 15:53:14 följande:
    ...och JA, jag har MENS och MENSVÄRK Hälsningar från Häxan Surtant!
Svar på tråden Tantvarning6