• Svar på tråden Tantvarning6
  • Aleta

Fjosok, så fort man gör något som avviker från det allra vanligaste så stör det alltid någon. Du kan ju alltid säga något typ: Jag respekterar dig och ditt val, nu ber jag dig att göra detsamma för mig.

Frulle, hoppas Bella kryar på sig!
    Och vilket hemskt klipp du skickade! Jag fick nästan panik av att titta på det. Nåja, jag har bankat in i maken att aldrig, aldrig, aldrig ha barnvagnen så att den kan rulla ut i gator eller på spår av misstag. Han har alltid varit lite skeptisk, typ att, "litar du inte på mig?" men jag har stått på mig och hävdat att han kan bli knuffad, någon kan trilla på honom så att han tappar taget osv. Livlig fantasi? Ja!

Jag skickar över lite Irish coffee gjort på mix (med sprit i såklart), som jag köpte i Dublin, till alla frusna tanter.

• Aleta

Angående getingarna: Jag har ju resignerat, men maken springer runt med dammsugare och flugsmälla (diverse getingfällor och mygglampor verkar inte funka). Få se hur länge det dröjer innan han inser vilket sisyfosarbete det är.
    Fast nu hörde jag honom säga till min mamma: "Man får vara glad att det inte är kackerlackor." Det är min positive man det!

• MV85

Aleta: Skönt att han ser positivt på saker och ting i alla fall
    O ett stort tack för irishen, den behöver jag just nu!

Har just gått igenom pärsen att hitta en person på samma community som jag träffade killen jag träffat på som påstår att de är ett par - det var INTE kul innan han förklarade vem hon var och varför det stod så, vilket tog ca tre timmar efter att jag upptäckte det!

• passionsblomman

Jag har varit i Kalmatr och hittat TVÅ äkta mattor som kostar ganska mycket pengar....

...det provligger vår sal därnere nu.

Jag tror vi måste köpa dem.

• Cantaton

God morgon. Här är nån som är väldigt tung i huvudet och trött idag... Men jag ville ändå gå upp så jag hinner få lite egen tid inför operaköret idag. Vi har uppvärmning o lite genomdrag 13-15 och sen 16 smäller det... Tur att det är några timmar kvar. Just nu är jag rätt otaggad, men väl glad (ingen trött surpuppa). Med lite vatten går nog huvudvärken över och då blir det nog bättre.

• Heloise

Hej hopp!
    Vad spännande med opera Cantaton, jag önskar jag kunde sjunga men jag fick sparken ifrån kyrkokören när jag var yngre så illa är det

Hur är det i drömslottet Blomman? Lilla Tirza frodas och har funnit en bra rutin dvs minst 2 blomkrukor går i golvet om dagen, hon gömmer dessutom sina leksaksråttor i skor, i sängen, på stolar och i soffan. Hon stjäl även disksvamparna från diskbänken. medans fluffisarna står neranför och undrar hur fasiken hon kunde hoppa så högt

Panzer är på fp konferans i dag Feministbruden, jag hoppas han har kul.

Jag vill verkligen inte vara på jobbet idag, gud så tråkigt det är!!

Jag tänkte höra med er som har barn hur fungerar det med föräldrarpenning? Om man inte har månadslön hur basera de då föräldrapenningen? Kan man ta ut ex 3 dagar och jobba 2 dagar? Eller måste man vara hemma obetalt de andra 2 dagarna?

Hade en diskussion med en av mina vänner( hon som ska gifta sig i sommar) och hon är grekiska så jag försökte förklara men kom bara framtill att jag inte fattar hur det fungerar själv haha.

Ha en härlig lördag

• MV85

God morgon tanter!
    Efter ca 11 timmars sömn är jag på benen igen och på ett strålande humör.
    Cantaton: Låter som en underbar dag för din del Ska hålla tummarna för att det blir bra (som om det behövs ;-P)

Heloise: Eftersom jag inte varit med här så länge så måste jag fråga vem Lilla Tirza är och vilka är fluffisarna? *ser allmänt förvirrad ut*

Passionsblomman: Äkta mattor är så snyggt! Men dyrt.. tyvärr..

• Heloise

Klart du får, det är ju inte så lätt att fatta vad jag svamlar om
    Tirza är en liten söt missunge som vi var och hämtade hos Blomman i aug, hennes bröder Timon och Tiger bot hos Panzers syrra.
    Fluffisarna dvs fluff-fröknarna aka Flisan och Smulan är våra två perserkatter som Tirza terrorist jagar dag och natt. Hon vill leka( mer överfalls/våldsamt brottande lek) de vill inte leka, iaf inte med henne( de är mer förtjust i att stillsamt puffa en boll fram och tillbaka).

Panzer och jag har pratat lite löst om att utöka familjen med en vovve,vilket liv de kommer bli i sådana fall.

MV85 skrev 2009-10-17 11:39:11 följande:
    God morgon tanter!Efter ca 11 timmars sömn är jag på benen igen och på ett strålande humör.Cantaton: Låter som en underbar dag för din del Ska hålla tummarna för att det blir bra (som om det behövs ;-P)Heloise: Eftersom jag inte varit med här så länge så måste jag fråga vem Lilla Tirza är och vilka är fluffisarna? *ser allmänt förvirrad ut*Passionsblomman: Äkta mattor är så snyggt! Men dyrt.. tyvärr..
  • MV85
    Heloise skrev 2009-10-17 12:04:09 följande:
    Klart du får, det är ju inte så lätt att fatta vad jag svamlar om Tirza är en liten söt missunge som vi var och hämtade hos Blomman i aug, hennes bröder Timon och Tiger bot hos Panzers syrra. Fluffisarna dvs fluff-fröknarna aka Flisan och Smulan är våra två perserkatter som Tirza terrorist jagar dag och natt. Hon vill leka( mer överfalls/våldsamt brottande lek) de vill inte leka, iaf inte med henne( de är mer förtjust i att stillsamt puffa en boll fram och tillbaka).Panzer och jag har pratat lite löst om att utöka familjen med en vovve,vilket liv de kommer bli i sådana fall.
    Hahaha det låter som att det är full fart hela tiden hos er då, och om ni dessutom skaffar en hundvalp kommer det bli helt hysteriskt! Gud så underbart!
Svar på tråden Tantvarning6