• Svar på tråden Tantvarning6
  • Villemoa

KRAAAAAAM till blommis!!

Här finns det färska kanelbullar att inmundiga om man så vill och en stoooor skål med smågodis. Har all möjlig sorts alkohol hemma också så är det nån som vill ha en rackabajsare eller två så vassegod!!

• Villemoa
    passionsblomman skrev 2009-10-17 20:33:31 följande:
    Detta måste vara den sanna inneböden av Kram-kalas!
  • MV85

Aleta jag hänger med när du ändå hämtar upp Passionsblomman!

• passionsblomman

Har jag förresten berättat om mina tant-fynd igår och i tisdags? Jo, för jag hittade en så trevlig tygaffär som hade fina gardiner och så...

...och när jag kom dit i tisdags för att köpa till åtminstone ETT av mina åtta rum, två hallar, punschveranda plus kök....

så var det helt plötsligt total uutförsäljning pga konkurs! Så det var 50% på allt i hela butiken!

Jag kan meddela att det nu finns gardiner härhemma som väntar på strykning och upphängning till alla rum utom två (och till ett av dem har jag redan gardiner) och på punschverandan hade jag inte tänkt ha några. Dvs gardiner en masse är införskaffat!
    Gardinstänger dit det fattades, vaxdukar X3 (såna där som är som tyg), linnelöpare, linneduk X3, linneservetter X8, överkast, pläd, 3 kuddar, ny frotté till ena badrummet små + stora handdukar alltså, rullgardin X2, underlakan till dubbelsäng X2... ja jag har helt enkelt handlat AS-MYCET av allt det där man stått och insett att man inte har råd att ta allt på en gång. Men nu gjorde jag det. Och inte på IKEA utan kvalitetstyger och sånt jag INTE skulle unnat mig annars.

Nog för att det blev en massa tusen, men alltså bara hälften av vad det annrs skulle kostat.

Ni skulle förresten sett mig där, bland alla kärringar som nästan slogs med tygrullarna!. Jädrar vilken effektivitet jag hade! Tjong tjong tjong!

Tantvarning å det mest lysande!

• Villemoa

Ååh vad härligt att bara gå in och sen upptäcka att det är halva priset! När blommis är på ett mission ska de andra tanterna se upp!

passionsblomman skrev 2009-10-17 20:48:57 följande:
    Har jag förresten berättat om mina tant-fynd igår och i tisdags? Jo, för jag hittade en så trevlig tygaffär som hade fina gardiner och så......och när jag kom dit i tisdags för att köpa till åtminstone ETT av mina åtta rum, två hallar, punschveranda plus kök....så var det helt plötsligt total uutförsäljning pga konkurs! Så det var 50% på allt i hela butiken!Jag kan meddela att det nu finns gardiner härhemma som väntar på strykning och upphängning till alla rum utom två (och till ett av dem har jag redan gardiner) och på punschverandan hade jag inte tänkt ha några. Dvs gardiner en masse är införskaffat!Gardinstänger dit det fattades, vaxdukar X3 (såna där som är som tyg), linnelöpare, linneduk X3, linneservetter X8, överkast, pläd, 3 kuddar, ny frotté till ena badrummet små + stora handdukar alltså, rullgardin X2, underlakan till dubbelsäng X2... ja jag har helt enkelt handlat AS-MYCET av allt det där man stått och insett att man inte har råd att ta allt på en gång. Men nu gjorde jag det. Och inte på IKEA utan kvalitetstyger och sånt jag INTE skulle unnat mig annars.Nog för att det blev en massa tusen, men alltså bara hälften av vad det annrs skulle kostat.Ni skulle förresten sett mig där, bland alla kärringar som nästan slogs med tygrullarna!. Jädrar vilken effektivitet jag hade! Tjong tjong tjong!Tantvarning å det mest lysande!
  • Aleta

Bravo Blommen! Att shoppa är också trösterikt.

Fint MV85, jag äter upp din del av osten.

Och taxk för beskedet om den 511 getingerna, då kommer det alltså bara elva till, skönt. Jag vågade mig in i duschen och medan jag stod där så roade jag mig med att räkna hur många getingar jag kunde se. 68 stycken, bara i badrummet...

• MV85

Aleta ditt hus låter som en mardröm..!

Hmmm gammal tant som jag är börjar jag redan nu fundera på hur dags jag kan gå o lägga mig utan att vara tragisk.. Vad säger ni andra tanter?

• passionsblomman

Ja himmel! Jag blev lite chockad och fick nästan panik en stund av allt folk och känslan av att inte få tag på det jag ville ha. Och att jag plötsligt blev blåst på chansen att få råd och hjälp som jag planerat. Istället blev det"SHIT! Här har jag chansen att tygmöblera hela huset för en peng jag inte trodde!"

Bara att rycka åt sig paket med färdiga längder och bygga en jättehög..SEdan är ju hellinnedukar inget jag MÅSTE ha, men det var ju omöjligt att inte ta tillfället i akt såklart. Det fattar ju vilken tant som helst!

Synd att jag inte kan sy och inte har någon symaskin, eller tur, för annars hade man ju varit tvungen att slita i tygrullarna också.

• Heloise

Aleta: Vi funderar på en Lhasa Apso. Våra vänner har en jättetrevlig tik som de antagligen kommer ta en kull efter nästa år vid den här tiden, dvs långt fram i tiden. Men att skaffa en hund är ett stort beslut och jag måste stöta och blöta det, väga in alla olika aspekter i minst ett halvår.

Jag är uppvuxen med hundar av alla de slag, stövare, beagle, yorkshireterrier, boxer, dobberman och afghan, men Panzer är itne uppvuxen med hund och har varit lite små reserverad mot vovvar, men underbara lilla Chii har vunnit över honom.

Många kramar till dig Blommis, det är sant som Babou säger ibland måste man bara ösa ur sig och det drabbar oftast dem man älskar, tyvärr. Härligt med tygrea, jag och min fina symasking skulle ha älskat en tur dit

Jag är överlycklig eftersom jag vann auktionen på ett par jättefin ametist örhängen på Kaplans. Mindre lycklig över konstant regnande och allmänt rusk.

Aleta: det låter fruktansvärt, tur att inte vi har sådana problem, Panzer är överkänslig mot getingar

Svar på tråden Tantvarning6