Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Ja, "UPP" verkar underbar. Ska nog se den Blir perfekt på bussresan ner till Taizé i sommar
Skickar en hög kramar till alla tanter som behöver det! Och en extra kram till passionsblomman!
Klart det är en omställning för barnen när man flyttar, blomman. Men din son verkar vara en social kille och jag har svårt att tänka mig att han får svårt att hitta kompisar! Bra att han får komma in i ett lag, ibland måste man "bryta sig in" i etablerade kompisgäng.
Det är en process att flytta, speciellt när man byter miljö så mycket som ni har gjort, och det måste få ta tid att hitta sin plats i allt det nya. Att känslorna går upp o ner är inte så konstigt - jag antar att det känns som "vad har vi gjort?!". Själv brukar jag känna så inför i stort sett varje förändrign jag gör i livet...
Många många kramar!!
Ååå.. Jag tror helt klart allt har gått för snabbt för er! Snart kommer lugnet infinna sig och ni kommer må bra igen..
Hej, förkyld surtant här, men inte så mycket så det går nog över till jul
Hä är det dimmigt grått och kallt, inget känns kul och just nu är det övermäktigt att gå ner i källaren och sparka igång en tvättmaskin, vilket verkligen skulle behövas!
Ska nog sova på soffan en stund!
kram till allal
Nu har jag haft ett rejält snack med min sambo efter att min son kommit iväg till skolan. Jag var naturlitvis först tvungen att storgråta första halvan av förmiddagen, men sedan blev jag talbar och kunde gråta och prata samtidigt...
Det var bra för det var ett samtal och inget gräl eller tjafsande. Så jag behåller honom nog lite till trots allt.
Och han tycker också att mattorna är klockrena även om de kostar en massa pengar och därför så tänker vi köpa dem.
Didis: "Vad har vi gjort! " är ungefärprecisexakt vad man känner ja.
dfk och alla, det är skönt att höra att man inte är ensam på jorden om en del saker...
Kram på er alla, jag är så trött efter helgen, har slitit som ett djur, men vi hann med ALLT! Hämta hö, bygga hage, ta in trädgårdsmöblerna, tömma ett förråd där höet skulle vara, stapla ved, elda skräp och grenar som fanns överallt. Jag börjar känna mig som Passionsblomman inför flytten, vad du slet då!
Det är alltid nytt och läskigt och jag har ibland känt så där "vad har jag gjort?!" men när allt lugnar ner sig så visar det sig att det var det bästa. Du ska se att det ordnar sig.
Man kan aldrig lita på sambosar/äkta makar, de tycker att allt är dyrt. Mina tjejkompisar brukar alltid ringa till mig och fråga om råd ifall de ska köpa något, för de vet att jag säger JA!
Jag sällar mig till teflonhjärnorna Fjällbruttan!
Heloise, jag tar gärna recepten jag med!
Synd att vi inte har någon pizzeria närmare än 16 kilometer, det lät frestande Fjosok.
Åååh vad jag fryser..
Blommis: Så skönt att ni pratat! Känner så igen mig i ditt gråtande och pratande...
Jag blir så arg på min man när han säger åt flickorna att dom inte får gråta!! Det HJÄLPER faktiskt att få gråta tills gråten tar slut och det är SKÖNT efteråt. Så i min famn får de gråta hur mycket de vill (när det är riktig lessengråt och inte gråt-för-att-få-som-man-vill)Det får du också Blommis !
Den dagen jag inte kan gråta och visa känslor DÅ kommer jag bli RIKTIGT orolig!
Kramisar till dig.
Dfk: jag småler för jag vet PRECIS hur du har det, känns det som! Vi brukar också gräla precis innan vi åker iväg och då känns det ju JÄTTEromantiskt att ha en hel helg tillsammans framför sig. När man helst av allt vill ge den andra på skallen
Men så bra att ni fick lite mysigt tillslut i alla fall
Cantaton: en värmande kram kommer från Norr!
Hej alla tanter och gubbar med för den delen,
Har haft häcken full i flera dagar. Japp maken är hemma och då ska som sagt allt göras samtidigt på en gång!!!
Vi har också varit och sett UPP i 3D. Dottern åt en hel sån där stor popcorn själv.
Sen spydde hon upp allt, plus middagen i soffan ett par timmar senare. Så jag fick roa mig med att tvätta soffkläder ? för hand - lördag natt.
Jag skällde ut maken i morse efter att däck killarna konstaterat att båda vinterdäcken fram fått sig en smäll som om någon kört in i en kant eller eventuellt ner i en grop i hög fart. Blir så förbannad på sånt. Onödiga utgifter som vi inte behöver?
På den positiva sidan har vi att dottern spelade sin första innebandy match igår och gjorde lagets första mål. Dem förlorade med 4-5, men då ska tilläggas att motståndarlaget var två år äldre?
Sen har jag pratat med min väninna med den lilla sjuka bebisen. Dem har fått komma hem från sjukhuset och allt ser strålande ut. Bebisens hjärta och lungor måste övervakas de närmaste sju åren, men han mår bra och växer.
Kramar i massor till er alla!!!
Åh, heja dottern!
Och vad skönt med bebisen.