Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Hej hopp!
Jag har skolkat från kören idag. A men asså öva kl. 9:00 och så börjar det 11:00 och håller på vaddå, till 12:30 minst (nån biskop på beskök å andra VIP-personer). NÄ, jag drog täcket över huvudet och sov vidare.
Är fortfarande lite på kollisionskurs med maken. Men det går över.
Har i alla fall fått dammsugit och skurat övervåning, tvättat några maskiner. Maken har monterat ner studsmattan och utemöblerna mm.
Min viktminskning går åt h*vete. Idag brakade vi till med VÅFFLOR och hallonglass i stora lass Så nu har jag ont i magen.
Tjejträffen i fredags sket jag i. Jag var så låg och så ont i magen och min yngsta dotter var jättemammig. Så det blev popcorn och Idol. Inte fy skam det heller.
Blommis; massor av kramar från mig. Kan tänka mig att man tänker såna tankar typ "VAD har vi GJORT", när det känns motigt. Men ge det tid. I långa loppet så har ni gjort rätt, tror jag. Det lär ju visa sig.
Jättebra om sonen får komma in och spela mer seriöst i nåt lag, han verkar vara en seriöst satsande ung man med bollbegåvning. Och speluppfattning. Och kommer han in i ett lag där har får bli en i gänget och dessutom får sportsliga utmaningar så börjar han nog må bättre och hinner inte sakna sina gamla kompisar så mycket.
Hur har han kommit in i klassen på skolan?
Alltså, jag bör väl tillägga att jag är ingen expert på flyttningar...Har typ aldrig flyttat från kommunen, förutom när jag pluggade i Moskva. Men det var ju inte för evigt.
Och att flytta med barn vet jag inte hur det är, har bara hört från vänner.
Hur som helst; Mitt stöd och min famn har du i alla fall
Fjosok: -20 kg!!! Shit, vilken prestation!
Fjällis; jag och maken höll på att prata om att vi nån gång skulle vilja uppleva oktoberfestival i Tyskland, men vi behöver alltså inte åka längre än 40 mil då?
Kram alla!
Ang kören: Dessutom kändes det som att jag svalt ett RAKBLAD imorse Senare på dagen är det okej, men på kvällen och morgonen gör det skitont!
Sköljer faktiskt ner "Caramba Special" med Äppelkaka med vaniljsås. Men denna är faktiskt lågkalori, tro det eller ej.
Äppelkakan bygger till 90% på kanelkryddade och tunt skivade äpplen, bara. Sen är det 1 matsked smör och en matsked rårörsocker på 2-3 personer. Jag brukar användaGoGreens 11%iga vaniljsås till detta ..
Gott som attan, synd bara att ingen delar det med en :)
Fjosok.. du kan fortsätta vara avundsjuk
Klart det var älgfärs, och så bacon och västerbottensost, serverad med champinjonsås
Orkade inte tina kantareller så det fick bli färska champinjoner
Och lingonsylt!
Härmed inbjuds alla tanter (Fjosok och Kjell och Panzer inräknade) till Oktoberfest i vår maskinhall! ta bara bussen rätt ut mot norska gränsen och stanna vid marschallerna och ompapompamusiken
För örvigt torde jag vunnit en gigogantisk pilatesboll efter vår middag
Kram till dig Blomman, och lämnar en hög i en påse att ta av vid behov!
Ni är så goa allihopa. Härlig läsning så här på sista tåget hem. Har haft en jättemysig kväll. En kvinna höll en inspirerande föreläsning. Sen var det mat. Jag åt iofs min soppa, men bordet såg ljuvligt ut o min sallad var omtyckt. Trevliga samtal m kända o okända människor i min fasters bekantskapskrets. Sedan körde jag hem mamma o hennes bil. Lärde henne grunder i powerpoint o kom med inspiration till en föreläsning hon ska hålla. Hade nog gärna hållit den själv :) nu är jag alltså på väg hem o har jobb som väntar därhemma... Har åtminstone bett sambon möta upp mig vid bussen. Kram på er!
Hmm, man ska nog inte säga för mycket... Nu har mamma skickat ett sms och frågat om jag kan ta över föreläsningen. Orka slänga ihop en föreläsning på 2-3h till imorgon om nåt jag inte kan, även om det är kul...
Godmorgon! Tittar in lite snabbt...
Jag hör ju att det är fler som har tråkigt tjaffs hemma.
Många kramar passion!! Det är klart att det är en omställning för alla. Du behöver väl också pepp. Du kan inte lyfta hela familjen själv gumsigums!
Sonja, du verkar också behöva kramizar! Du gör rätt i att sluta vara så duktig. Känn dig inte misslyckad för det.
Ja nu är jag tillbaks till verkligheten, vi har haft en hel helg i Stockholm. Jag kan väl säga att det var både på gott och ont!
Började med ett tråkigt gräl i hallen. Observera, då hade vi inte kommit hemifrån än. Varför blir det nästan alltid så?
Vi åkte in och åt gott, drack gott, sov gott och vi både hade det mysigt men också så upptäcker man sidor man har svårt med.
Man har jättestora förväntningar på hur roligt och romantiskt det ska bli.
Sista dagen tror jag att vi landade och kunde njuta på riktigt.
Det här behövdes verkligen förstår jag nu i efterhand.
Nu ska jag springa vidare!
Kram på er!
I Fredags var vi och såg "UPP", vilken fantastisk film! Vi går inte så ofta på bio, menn nu hade vi fått biljeter. Det må vara en barnfilm, nmen det fanns inte ett enda barn i salongen! Ni måste se den, skall nog visa den för nästa års konfirmander...
I lördags var jag på ett spinningpass med temat "jorden runt på 80 minuter". Det var jätteroligt och härlig musik, men det var LÄNGESEDAN jag var på ett så långt pass. Har typ träningsvärk idag, påspätt med jympa igår kväll. Det blir nog vilodag idag, med lite hemmafixande.
Har fått reda på av Amarettos uppfödare, att några tyskar är intresserade av Lill-prinsessan - panik! Tokpanik! Hon är ju min! Hon skall inte till Tyskland! Och maken förstod ingenting. "vi skall inte ha fler katter, slutdiskuterat"! Vad gör jag med honom? Jag måste helt enkelt ha henne! Jag får ångest och ont i magen när jag tänker på att hon skall vara hosw någon annan. HOn är ju Amarettos halvsyster! Men jag har minsann avslöjat honom! Maken har en bild på henne som bokmärke, ha!