• Svar på tråden Tantvarning6
  • MV85
    Bluebride skrev 2009-10-12 09:04:42 följande:
    vet hur det känns. Blev dumpad 85 dagar före mitt bröllop, när är nästa bröllop i planeringen och det är bara 7 månader kvar
    Jo, jag har läst din sida nån gång... Helt otroligt egentligen vilka nötter vi träffat!
    Men men... Den man jag hittat nu är inte relationsfobiker i alla fall! Återstår att se hur det går i förlägningen, men än så länge är det rosa moln som bara blir blandas in av lite mörka för att han jobbar så mycket att vi har svårt att hinna träffas ibland

Frulle: LYCKA TILL (o säg inte tack, det betyder otur )
  • Bluebride

vi kan inte vara hemma samtidigt längre, alltså båda arbetslösa och så, vi går på varandra och bara grälar, det har blivit bättre sen har har börjat studera

• Frulle

Men har du testat dig än?

lillabruden skrev 2009-10-12 10:43:48 följande:
    godmorgon i vinterkylan (jo, det är vinterkallt *surar*)jag tror jag behöver lite hjälp.......Jag kan väl inte vara den enda vars man/partner inte förstår ens humörsvängningar? Tycker det verkar som om Carlos tror att man inte kan vara upprörd över samma sak mer än en gång! Hade ett sammanbrott imorse för en del "gamla" saker, men han menade på att det var ju gammalt nu o sååå ledsen kan jag väl inte vara fortfarande! Är det mig det är fel på? Eller är det bara så att han, så typiskt som alla män i min omgivning, inte tål när jag är ledsen och gör allt för att jag ska sluta gråta?fast jag försöker vara öppen med mina känslor så verkar det som att han blir lika förvånad varje gång jag blir ledsen......har ni det så också?
  • Bobou

Heeeej, nu har jag också hittat hit! (Tack Aleta!)

Frulle, är du inte på intervju? När ska du dit? Så att vi vet när vi ska släppa allt vi har för händer och hålla tummarna, alltså...

• Sonja68

Vi har kallt, -8,5 imorse! Brrrrr....
    Men en blek sol tittar fram, så det är fint väder!

• Bluebride

här är det nu mulet och det blåser, tänkte i alla fall gå ut på promis med dottern.

• MV85

Solen skiner och träden lyser orange-rött mot mig, jag är nykär och saker och ting börjar se ljusare ut...
    Kan man vara annat än nöjd med livet?

• Bobou

Nu har jag fått jobb! Äntligen känns det som att det är klart med den där professorn som jag var och pratade med för ett par veckor sedan, som ni kanske minns... Trodde nog att det skulle bli så, men ändå är det jätteskönt!

Jag var ju faktiskt och pratade med en person till också, och även av honom fick jag ett jobberbjudande, som jag tackade nej till. Får man ens göra så i lågkonjunkturen?! Men jag tror att han kanske missuppfattat min kompetens, för det jobbet var inte rätt för mig och jag var inte rätt för det jobbet. Rätt person på rätt plats är ett kollektivt ansvar, n'est-ce pas?

• MV85
    Bobou skrev 2009-10-12 13:44:31 följande:
    Nu har jag fått jobb! Äntligen känns det som att det är klart med den där professorn som jag var och pratade med för ett par veckor sedan, som ni kanske minns... Trodde nog att det skulle bli så, men ändå är det jätteskönt!Jag var ju faktiskt och pratade med en person till också, och även av honom fick jag ett jobberbjudande, som jag tackade nej till. Får man ens göra så i lågkonjunkturen?! Men jag tror att han kanske missuppfattat min kompetens, för det jobbet var inte rätt för mig och jag var inte rätt för det jobbet. Rätt person på rätt plats är ett kollektivt ansvar, n'est-ce pas?
    GRATTIS!
    Strongt jobbat. Det är svårt att hitta jobb i dagsläget, så verkligen ett jättestort GRATTIS!
  • Sonja68

Grattis Bobou! Absolut är det så Du har rätt.
    Är jätteglad för din skull. Och så är jag jätteglad för MV85's skull också! Tänk att efter regn så kommer det solsken i alla fall
    Som ryssarna brukar säga; ibland står man på ett svart fält (på schackbrädet), ibland på ett vitt.

Kram!

Svar på tråden Tantvarning6