• Svar på tråden Tantvarning6
  • Bluebride

Låter underbart

MV85 skrev 2009-10-12 13:40:24 följande:
    Solen skiner och träden lyser orange-rött mot mig, jag är nykär och saker och ting börjar se ljusare ut...Kan man vara annat än nöjd med livet?
  • Bluebride

Grattis till jobbet

Bobou skrev 2009-10-12 13:44:31 följande:
    Nu har jag fått jobb! Äntligen känns det som att det är klart med den där professorn som jag var och pratade med för ett par veckor sedan, som ni kanske minns... Trodde nog att det skulle bli så, men ändå är det jätteskönt!Jag var ju faktiskt och pratade med en person till också, och även av honom fick jag ett jobberbjudande, som jag tackade nej till. Får man ens göra så i lågkonjunkturen?! Men jag tror att han kanske missuppfattat min kompetens, för det jobbet var inte rätt för mig och jag var inte rätt för det jobbet. Rätt person på rätt plats är ett kollektivt ansvar, n'est-ce pas?
  • Im yours

Hej sötnosar!

Vad driftiga ni är, grattis till jobbet och lycka till på intervjun.

Huuuuuuu, jag vet inte vad som händer och fötter? Det känns som att jag glider ifrån Lasse mer, o mer. Som en liten skuta på böljan den blå, vipp, vipp.

Han känner sig trött efter hjärtoperationen, och det är naturligt. Samtidigt så tycker jag att han borde varva ner, o stanna i den nya situationen, vara mer rädd om sig. Men det verkar inte gå in, dessutom känns det som om jag inte kan berätta hur livrädd, ensam o liten jag har kännt mig i allt detta. Han bara viftar bort ............... och jag blir så irriterad.

Sedan har vi allt det här nya som händer med mig. Det lyckade valet med manusskrivandet, o så de ganska plågsamma timmarna på traumamottagningen. Lasse vekar känna sig åsidosatt. Han frågar aldrig hur det går, och verkar inte vilja följa med mig i proccesen.

Jag tycker verkligen att jag har blivit mera jag, nu då jag jobbar med att komma underfund med allt som hände under traumat. Men jag har en lång, lååååång väg att gå!! Kommer han att kunna matcha mitt riktiga jättedriftiga jag? Alltså jag mogen för ett stort genombrott på många sätt ........

Bläääääääää, vad trögt det känns! Hoppas ni orkar läsa,......

Må så gott mina vänner! / Liz

• Frulle

GRATTIS Bobou!!!

Jo jag tror nog min intervju gick rätt ok faktiskt! Dock satt det nån poppig jävla tonårsbrutta där som hade intervjun innan mig..

Tänkte knocka henne med handväskan!

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-10-11 10:39:32 följande:
    Canttant ( ) jo, jag tror att ena målet faktiskt var rätt dömt men sverige skulle fått behålla andra målet!!! så 1-1 hade nog varit mer korrekt....men som min man sa, att nu när sverige inte vann så har Portugal bättre odds (vi är ju portugiser..) o i fotboll så vinner Portugal över Sverige för oss....tvärtom i melodifestivalen Det med avslappning försöker jag faktiskt med men är inte så duktig på det... har testat att sätta igång lite avslappnings musik (utan fjönten som snackar) och ligga i sängen med en tröja över ögonen och bara slappna av o andas...men det är alltid något....är jag inte kissnödig så är jag törstig, är det inte det så kliar det o jag måste smörja in mig för att klådan ska gå bort osv.... Men jag kämpar så konstigt att det ska vara så svårt att slappna av, eller hur?Förresten, har du spotify så kan du hitta avslappnings musik där me!! bluebride, inget roligt med huvudvärk..hoppas det går över!
    Jag tycker att motion är jättebra mot stress, förutsatt att man tycker at motionsformen är rolig medan man utför den!
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-10-11 14:52:36 följande:
    Vi har varit och tittat på ett hus!!!
    Nejdå¨, inte alls avundsjuk, inte det minsta!
  • Soldemor
    MV85 skrev 2009-10-11 14:53:18 följande:
    Ehmn... Ja, sen i början på juni är jag det. Därför jag inte varit så aktiv här inne. Blev hastigt och lustigt singel i somras och gav i den vevan upp hoppet totalt - tills jag träffade den man jag umgåtts med nu.
    Grattis! Hoppas den här är bra!
  • Cantaton

Verkligen! Bäst

Soldemor skrev 2009-10-12 16:16:18 följande:
    Jag tycker att motion är jättebra mot stress, förutsatt att man tycker at motionsformen är rolig medan man utför den!
  • Bobou

Tack, mina medtanter!

Im yours, så hemskt jobbigt för dig. Det verkar vara så med relationer och kriser, att antingen funkar det jättebra eller inte alls... Ibland blir relationen ett stöd i krisen och dessutom stärkt av krisen, och ibland precis tvärtom. Verkligen tråkigt att er relation och era kriser hamnade i den andra kategorin!!!

Jag tänker att vilket som gäller, det första eller det andra, handlar om kombinationen kris-relation, och du råkade få en dålig kombination, inte att din relation i sig är dålig eller att ni inte är rätt för varandra. Jag hoppas verkligen att det här är något som ni kan ta er igenom, så att ni hamnar på samma vita fält efteråt. ( ) Varma kramar!

• Cantaton

Låter heeeelt ljuvligt.

MV85 skrev 2009-10-12 13:40:24 följande:
    Solen skiner och träden lyser orange-rött mot mig, jag är nykär och saker och ting börjar se ljusare ut...Kan man vara annat än nöjd med livet?
Svar på tråden Tantvarning6