Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Här är en jättekramn till Cantaton, Sonja, Tinker, Lillabrud och alla andra som känner behov av kramar just nu! Tror förresten att jag kramar mig själv lite också¨. Var och mötte en liten fyrbent bebis blick igår och förälskelsen satte sig än hårdare. Ringde hem och sa till maken att jag tar henne, så är det, ingen läskig tysk úppfödare skall lägga beslag på henne. Han sa ingentong och har knappt talat med mig alls idag. Skall nog skriva ett mail t honom och förklara att vi tar henne på prov och att han inte kommer märka av henne,hon är lika cool som storenbtror Amaretto. Ohh, har ont i magen!
Skickar många kramar till dig Cantaton.
Jobbigt, jobbigt,jobbigt Vi hoppas det går vägen för pappa.
Imyours; du är så härligt kreativ, skicka hit lite kreativitet är du snäll
Jag är hemma med febrig liten K idag. Hon kom smygandes till mig i natt och hela hennes lilla kropp skakade och hon hackade tänder. Efter ett tag var hon brännhet
Nu har hon 38.2 och är relativt pigg. Men inget dagis idag. Mys med mamma, och lite senare med pappa är ordinerat (av doktor Sonja )
Jag och maken är i alla fall on speaking terms igen. Så länge det nu varar. Så det känns liiiite bättre idag.
Godmorgon!
Canttant, jag är personlig assistent och har jobbat med många som fått stroke, hjärnblödning. Det är så olika om hur det blir men tro mig, han kan leva ett värdigt liv efter detta! Och det är klart att han klarar sig genom den kritiska tiden, han är ju din far!! *kramar*
Har du frågor så kan jag försöka svara på dem. Jag har också jobbat med respirator och har pratat med personer som haft respirator osv. så bara fråga på om du känner du har nått!! Eller bara om du vill skriva av dig!!!
Tinker, otäckt att svågern bara svimmar sådär! Men om det är uttorkning får ni skälla på honom lite o se till att han dricker!!
Sonja, tur att lillen inte känner av själv att hon är sjuk
Blommis, vet inte hur du klarar ge bort kisar.... jag är sån som besöker zoo affären för att jag är övertygad om att dem vill med mig hem
Soldemor, han smälter säkert när han träffar henne!! Det är ju lätt att säga nej när man inte ser djuren
Aleta, hade jag haft min bil o varit ledig hade jag nog hälsat på mörkaste småland vad gör inte en tant för choklad? ;)
Idag är det bättre med mig... har kunnat skingra tankarna lite och har insett att skadan på bilen är inget jämfört med andra olyckor..men tycker fortfarande det är så himla onödigt och grämer mig så...
Har mått illa stora delen av natten (har jobbat också) och jag tror det är nerverna.
Jag anmälde olyckan med en gång när jag kom hem på internet, Länsförsäkringar har den tjänsten. Smidigt! En handläggare skulle ringa om det var några oklarheter..men mannen ska nog ringa och ställa frågor iallafall. Han vill ju ta bilen till verkstan men vet inte hur vi ska göra....om vi måste betala kör vi till vår vanliga men om vi slipper betala så vill vi ta den till Opels verkstad...
Ja nä, jag utropar 26oktober till årets sämsta dag
P.s idag ska jag till frissan....får se hur det blir, lugg eller permanent, eller båda eller helt annat!??! vem vet?!
lillabruden, tack fina du. Jag VET att han kan bli helt sig själv igen om han bara får några månader. Jag vet också att minnet ligger sämst till just nu. Och jag vet att eftersvullnaden och återblödning just nu är de potentiella hoten. Men han har tydligen vaknat några gånger i natt och allt har varit lugnt o stabilt. Han tar till sig alla andetag respiratorn ger.
Just nu har jag nog inga frågor, jag fick veta rätt mycket igår... Idag efter lunch skulle läkarna kanske veta något mer om hur de ska behandla honom, efter att ha analyserat röntgenbilderna. De skulle göra en röntgen sent igår kväll när vi åkte hem.
Ja, 26 oktober är nog årets sämsta dag. Möjligtvis att 15 januari var värre, då morfar dog...
Det var ju bra under omständigheterna!! Jag ska skicka mina bästa änglar till er
(en variant av att be...jag ber inte 'traditionellt')
Massor med kramar Cantaton, jag tänker på dig.
Kramar till er andra också, många bekymmer av alla slag.
Jag har inte hunnit göra några riktiga praliner ännu, men jag låter det regna en hel massa 75%-iga chokladbitar över er allihop så länge.
Tack för chokladen, Aleta. Idag behövs hur mycket som helst!
Hej du kloke tant liz.
Ja jag vet. Det går så snabbt. Men nu har det blvit ännu mer. Hade dit en elektriker igår och han kommer nu kosta 20,000 till. Jösses. Vad har vi gett oss in på?!
Im yours skrev 2009-10-27 08:02:40 följande:
Kikar in med kramar till alla och en alldeles extra varm till Cantaton. Mina tankar är med dig och din pappa.