• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68

Nämen fy så hemskt Cantaton !!!
    *kramar också om hårt, hårt, hårt*
    Ber för din pappa.

• Frulle
    Tänker på er!
    Cantaton skrev 2009-10-26 21:09:11 följande:
    Jag sitter på intensiven. Har inte fått träffa pappa än. Han har fått en hjärnblödning... Så det är väldigt allvarligt.
  • Sonja68
    Villemoa skrev 2009-10-26 21:14:04 följande:
    Och en STOR KRAM till dig också Sonja!!
    Tack vännen!
  • Fjosok

Goderafton!

Har suttit och lyssnat igenom muminsånger mina femmor ska sjunga. Kommer drömma om kortbenta, vita, stornosade och sympatiska troll som pratar grov finlandssvenska i natt

• Villemoa

"Vem kommer i vår ruta här, jovisst det mumintrollet är. Med sammetsnos och liten svans, det bästa troll som nånsin fanns för det är Mumin...." Moa hade en Muminperiod för ett tag sen...

Fjosok skrev 2009-10-26 21:35:45 följande:
    Goderafton!Har suttit och lyssnat igenom muminsånger mina femmor ska sjunga. Kommer drömma om kortbenta, vita, stornosade och sympatiska troll som pratar grov finlandssvenska i natt
  • Bobou

Cantaton, så fruktansvärt! Hoppashoppashoppas att det går bra! En hjärnblödning _behöver_ inte få så svåra följder...

Och lillabruden också, vad hemskt med trafikolyckan! hoppas att det reder ut sig! Verkar som att måndagen den 26 är det verkliga otursdatumet...

KRAM till er båda, och till Sonja också!

• passionsblomman

Cantaton! Vad i all världen är det som HÄNDER här idag!!! Fy tusan vad fruktansvärt! Oh, jag önskar jag kunde sitta med och hålla om dig nu! Gumman vilken oro!

*kramar om allt jag kan*

• passionsblomman

Villemoa: Vi har precis kommit hem efter att ha lämnat kissen hos ett par. Jag ska ärligt säga att jag höll på att vända i dörren för det var MASSOR av katter i den lägenheten!

Nu visade det sig att de var kattvakter åt hans mamma fram till helgen och det var åt FYRA stycken. Sjäva har de två.

Nu har jag liiiite svårt att fatta vaqarför man vill ha tre katter i en lägenhet, men jag är ju en lantis, och jag vet ju att de som har uppförning osv har sina inomhus och ofta fler än två dessutom.

Nu kan man ju verkligen undra varför de ville ha hem honom NU och inte efter att de andra åkt?

Och jag erbjöd mig att komma tillbaka efter helgen istället.

Men så var det ändå så att alla katterna såg väldigt fina ut och friska, fin päls osv, så jag tror de kunde sin sak och de har lovat och svurit på både att han ska steriliseras och att de hör av sig vid minsta gnissel, att han inte går ihop med de andra.

Avgörande blev ändå att han glatt skuttade in, satte sig mitt på golvet vid en leksak som hängde från taket och gick loss på den medan det satt tre kattor och iaktog honom i en trekant runt honom. Sedan gick han och satte sig på lådan, gjorde det han skulle och sprang runt och kollade in de andra katterna. En som var lite närgången fick sig en tass, annars inget från någon!

Ändå hade jag världens ågren och undrar väl fortfarande om jag gjorde rätt som lämnade honom där.
    Jag hoppas det blir bra.

Svar på tråden Tantvarning6