• Svar på tråden Tantvarning6
  • passionsblomman

Alla mina varmaste tankar till dig och din pappa idag med Cantaton! Vad skönt att höra av dig.

Sonja, vad skönt att ni är på talnivå igen. Jag hejjar på er.
    Har han sagt förlåt för det där oom maten? För det borde han tamejden, annars kan ju HAN fixa den i framtiden. Med restaurangmeny och trerätters varje dag! *hmpf*

I´m yours, dina inlägg gör mig glad! *kram*

Aleta, tala genast om var du ska stå och kränga chokladdelikatesser! Jag kommer!

Lillabrud, som sagt, du kunde legt på sjukhus eller varit död. Självklart suger det med knycklad bil, men uj vad mycket värre det kunde gått.
    Lämna sina kattungar är skönt när man känner sig säker på att det blir ett gott hem-som till Casa Heloise&Panzer tex
    Det blir ju inte ett gott hem att ha ala kvar heller.

Idag håller jag på att kolla upp veterinärerna i området. Nu ska här inte bli fler kissongar tänkte jag.

Mulle, jodu, fy vad det kostar med allt man ska fixa!

• Heloise

Men vad är det som händer?
    Cantaton- Jag tänker på dig, det är hemskt när pappor blir sjuka!
    Lillabruden- usch vad hemskt, men det är ur att du klarade dig helskinnad.
    Sonja- hoppas lilla K mår bättre. Det blir nog bra för kissen ska du se Blomman Du har så härliga katter, Tirza( även om hon fört med sig anarki till det väluppfostrade Thorsellska hemmet)är underbar, mysig, rolig och väldigt vacker.

Solde- Ibland måste man bara ha ett djur, jag kände så när jag såg min häst( som jag tyvärr sålt, eftersom livet inte blir som man tänkt sig jämt) jag hade kunnat sålt en njure, rånat en bank eller stulit honom. Jag var bara tvungen att ha honom. Kände så för en annan häst härom året, och jag vet att jag inte har tid för henne, men jag kan inte låta bli att tänka på henne ett par ggr i veckan. Resultatet är att jag tittar inte på hästar, katter eller hundar. Jag har inte tid med fler djur just nu och kan inte utsätta mig för risken att bli kär.

Klart mannen kommer älska henne, Panzers mamma fick en kattunge av sina barn i födelsedagspresent och Panzers styvpappa blev helt vansinnig och hotade med att antingen flyttade kattungen eller så flyttade han. När kattungen kröp up i knät på honom senare på kvällen så muttrade han något om att det var för sent att lämna tillbaka henne den kvällen, det är 11 år sen

• Cantaton

Som pappa mår just precis nu är han inte döende. Men de är fortfarande oroliga för att kärlet ska spricka upp igen/mer, att det blir en hemsk svullnad och/eller propp. Så läget är långtifrån stabilt i det avseendet. Men som sagt, just nu är det okej.

• Villemoa

Skickar också med mina varmaste tankar till dig och din pappa Cantaton!

Sonja; vad bra att ni är on speaking terms igen! Hoppas lilla K mår bättre nu!

Solde; hoppas mannen din "tar sitt förnuft till fånga" och blir fullkomligt kär i den lilla kissemissen!

Kramar till alla!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-10-27 12:59:57 följande:
    Sonja, vad skönt att ni är på talnivå igen. Jag hejjar på er.Har han sagt förlåt för det där oom maten? För det borde han tamejden, annars kan ju HAN fixa den i framtiden. Med restaurangmeny och trerätters varje dag! *hmpf*
    Nej det har han inte. Om jag har lätt för att säga förlåt så har han VÄLDIGT svårt för det. Och han TYCKER verkligen att min mat inte är speciellt god, så varför ljuga.
    Det var nu inte så att han vräkte ur sig BLÄ vad dåligt, men han ville inte ha med den i lunchlådan och när jag frågade varför så sa han att det var inte speciellt gott. Sen när det stora bråket började så kom de riktigt elaka sakerna om HUR illa det var egentligen Inget att göra åt. JAG tyckte det var supergott, slurp och mums Jag tänker ungefär; "tyckte inte DU det, men oj så synd då... Laga nåt bättre själv om du vill vara säker på att det ska bli gott, om du nu är en sån j-a expert "
    Förut har han aldrig klagat på min mat, utan det är bara ett sätt att hitta nåt att klanka ner på, när jag i övrigt är perfekt Skämt å sido, klart jag fattar att det är något annat han mår dåligt över.
  • MV85

Skickar varma kramar till dig Cantaton som verkligen behöver dem nu! Tänker på er och ber för er (på det traditionella sättet )
    Det kommer säkert ordna sig, men jag förstår oron.

Här går livet sin gilla gång.. Hände inte så mycket igår även att jag inte hade någon tid att sitta vid datorn direkt igår, men det är så vardagen ser ut ibland.
    Gjorde ett fynd på second hand igår. En plättlagg i gjutjärn. Kostar ca 4-600:- att köpa en ny i affärerna, o då är de aldrig särskilt bra i början... jag köpte ett rejält instekt gammalt för 40:- som jag så klart ska provsteka idag

• passionsblomman

Åh vad jag känner igen det dr med att inte kunna säga förlåt Sonja! Min sambo kan säga vad som helst UTOM det.

"Det var inte meningen att det skulle bli så" eller "et är ju inget roligt alls att du blev så ledsen"

VAD är det för patetiska ursäkter! VA!!! Att be någon att den ska ge en förlåtelse är något HELT annat. Då visar man att man själv inser att man varit dum/gjort fel och ber förutsättningslöst om förlåtelse.
    Att fölåta är att välja att förgäta, alltså medvetet lägga bakom sig.

Jag är inte intreserad av en massa förklaringar eller att det inte var med flit om jag ska göra det valet. Jag är intresserad av att den andra personen ska ta på sig ansvaret för sina handlingar och visa att den fattar att det får konsekvenser och att mnan inte kan göra så utan att be om förlåtelse.

Sedan är förlåtelsen min att ge.

Jag tycker fortfarnde att du kan mat-strejka lite.

Som ensamma mamman, när alla rusar in och undra "vad blir det för mat" och hon sitter med en tallrik i knät i soffan och säger"jag vet inte så jag gjorde lite åt mig själv så länge vet ni vad det blir" typ.

• Sonja68
    DEN var bra Blommis!!!
    Den sparar jag till framtiden och plockar fram nån gång när det ränner rejält för mig
    Ser framför mig övriga familjens miner *skrattar fortfarande högt*
  • Sonja68

Nä, jag fattar inte heller varför det är så svårt att säga FÖRLÅT?!
    Jag har ett BEHOV av att få be om förlåtelse om jag gjort någon orätt.
    Då visar man att man ångrar sig, är medveten om att man gjorde fel och att man har en intention att inte göra så igen.

Svar på tråden Tantvarning6