• kängu

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vad blir det?

• kängu

fredag.

högre, jag hör inte:

freeeeeeeeeeeddddddaaaaaaaaaaaaaaaaagggggg!!!!!

• kängu

*dansar glädjedans*

Det är alldeles sant, det är:

FREEEEEEEDAAAAAAAAAAAAG idag!

• kängu

Vänner, jag håller helt med dig. Jag och maken delar ju nästan exakt lika på det första året (jag 5,5 månad och han 6,5 månad) och sedan delar vi trol. även på sista halvåret innan Ru börjar på dagis. Jag tycker det känns superkul att få vara hemma med Ru även när han är lite större!
    H

Piggis, skönt att det verkar ordna sig på jobbet!

Vi sitter o planerar inför dagens tripp till stan, ska gå på form&design julmarknad och lite annat.

Hoppas ni alla får en härlig dag!

• kängu

Piggis, vet inte HUR många på mitt jobb som sagt: Åh, stackars dig som börjar jobba så tidigt... man vill ju bara vara hemma & mysa det första året. ÖÖÖÖÖHHHH NEJ, det ville jag ju inte uppenbarligen, eftersom jag VALDE att tacka ja till det här vikariatet. När jag säger det, och dessutom säger att jag & maken vill dela föräldraledigheten lika (på det sättet som ju jag & maken tycker är "lika"), då säger de: "Men är det inte roligare för honom att vara hemma sen, när Ru är lite större?"

• kängu

Cicci, det är väl bra att vi kan göra olika!
    Var och en ska göra det som känns bäst för sin familj. Men jag skulle gärna slippa kommentarer från folk som tycker att saker ska vara på ett visst sätt (som t.ex. de på mitt jobb eller frågor som Piggis fått).

Jag tror det handlar mkt om att bejaka de känslor man har, och inte skämmas för det! Sen tycker jag det är viktigt att säga att bara för att man själv upplever saker på ett visst sätt när det gäller att få barn, så behöver det inte vara så för alla!!!

• kängu

Åh Nenne!!! Tårarna rullar här vid tangentbordet!! SÅÅÅÅÅÅÅ glas för er skull!!! Det var verkligen er tur nu!!!!

• kängu

Vilken plusvåg vi är inne i.... keep them coming!

• kängu

Godmorgon i tråden!

Piggis, fy vad jobbigt med alopecia. Håller tummarna att det inte kommer tillbaka! Jag har inte märkt nu när vi träffats under hösten iaf, har snarare tänkt att du har himla tjockt och fint hår

Telis, Ru var också väldigt aktiv runt de där veckorna. Sen lugnade det ner sig på slutet- men ut kom ju en VÄLDIGT aktiv liten bebis. Han har förresten börjat gå upp kl.5 varje morgon, men jag tycker det är mysigt. Blir ju nästan två timmar vi hinner umgås innan jag sticker till jobbet!!

Lappis, mysigt med resan till N.Y!

Ore, jag röstar för w! Snyggare tycker jag!

Ego, jobbet flyter på bra & dagarna går supersnabbt. Ru och hans pappa verkar ha det supermysigt hemma (lite avis är jag allt ). Bara 2 veckor kvar till julledighet i 1,5 vecka- det är ju då vi ska ta en premiärtur "utomlands" till Köpenhamn med Ru i 4 dgr. Har inkvarterat hundarna på ett hundpensionat ute på landet som verkar superbra, så det känns skönt. Ska också gå och kolla på en radhuslägenhet ute där vi bor har vi tänkt, den har ett frestande lågt pris så vi skulle betala typ 1000 kr mindre i månaden men bo dubbelt så stort... Vi får väl se hur det blir. Annars har vi igen blivit lite sugna på att flytta tillbaka in till stan (bara lite veliga....)

Vet att det var mer jag skulle kommentera men nu är det dags att stänga av datorn för vi rullar snart in på Centralen.

Kram till alla- ingen nämnd, ingen glömd!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter