• MSW

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Åh vad jag har svårt att få tid att logga in här!

Skickar iaf extra hård kram till Nenne, BS, Frullan och frumuffin!

Tinga: vad skönt att det gått så bra så pass länge nu, med matningen!

Kängu: Kul att jobbet verkar vara av en bra sort!

Ego: Imorgon är sista dagen av praktiken och det känns jättetråkigt! Barnen är juh så goa och nu kommer jag inte få träffa dem mer förmodligen.. Och så tillbaka till skolan igen, som känns som den bara stressar mig hela tiden och att jag alltid är ett halvt steg efter! Men nu är det snart jul!

Är förövrigt lagom seg idag, A har fått för sig att han ska vakna mitt i natten och inte somna om helst.. Inatt vaknade han vid 3-tiden och somnade egentligen inte ordentligt så länge jag var kvar i sängen iaf, (idag stod klockan på 05.40).. Skit jobbigt! Fast har en teori om att han är hungrig för han äter sämre nu än vad han gjort innan tycker jag.. Så i natt blir det nog att testa välling ifall han vaknar..
    Någon som har något annat förslag på vad man kan testa..? Och ikväll är jag gräsänka.. Men känns ganska ok faktiskt!

Förresten, något helt annat, någon bra sida man kan hitta lite snygga BHar för större storlekar??

• MSW

Önskar också att AM har en bra resa! Inte ett dugg avundsjuk! *hrmpf* Har en bekant som också är i Thailand och en bekants bekant som är på Kap Verde (stavning?).. Och här går man i detta gråa.. Nu har det iofs varit minusgrader ett par dagar, och världen har varit mycket finare med lite rimfrost!

• MSW

NU verkar här vara lite mer fart! Vad har varit med alla idag? Nästan inga inlägg idag juh..

• MSW

MrsB: Ja det är verkligen härligt med barnen! Jag är verkligen inne på rätt spår när det gäller jobb.. Men det känns så tråkigt att det ska behöva dröja så lång tid innan jag får ut och jobba på riktigt igen!

Hattis: Man orkar för att man måste, så "enkelt" är det..

• MSW

Förresten, någon som har koll på lite nyare julsånger? Lite lagom "barnvänliga".. Skulle vilja ha en julskiva med lite barnjulsånger.. Men inte bara de gamla tråkiga.. HAr inte lyckats hitta något spännande själv...

• MSW

Grattis FruMuffins!!! SÅ roligt!!

Liten: A är 15 månader.. Idag har vi funderat lite på om det kanske är hörntand på g.. Fast har inte kollat efter något i munnen för att se om det är ngt på g...

Trevlig helg alla!!

Annars är det lagom deppigt här ikväll, upptäckte ett relativt stort blåmärke på mitt ben, och så vitt jag vet har jag inte gjort något, så förmodligen har trombocyterna sjunkit igen efter operationen! Har ett par andra tecken på det samma också... Men ska försöka få tag på min doktor efter helgen för att få ta blodprov och bekräfta mina misstankar!

Nu ska jag göra i ordning mig för att sova, och sen gå och lägga mig och hoppas att jag får sova, både pga A och besvärliga tankar!

• MSW

Tack för kramar!
    Känns något bättre idag.. Eller jag låtsas som att jag inte har sett blåmärket, syns inte finns inte vet ni..

Ang föräldraledighet så har juh alla jag träffat i höst utgått från att A är på dagis nu när jag börjat plugga, och då fått upplysa att maken är hemma med huvudansvaret..

Nu ska jag maila efter-bild på vårt sovrum till telis, för nu ska det nog vara färdigt.. Eller ja, vi är lite på jakt efter en ny taklampa, men den vi har får duga så länge...

• MSW

GRATTIS NENNE OCH P!!! (skrivet med stora bokstäver om BT krånglar)Celebrating 2

• MSW

*kram till mugglan* Åh vad jag jag hoppas att det inte är X! Tycker att du/ni haft krångel så det räcker!

Skånedate 22-29 dec (?)
    Sweet
    Tinga
    Oupsie ???
    Mrs B 22, 27 eller 28 dec (troligtvis barnkalas den 29 dec)
    EA 22 (fram till 15), 28-29 dec
    Junilejon
    MSW (om jag kan och vågar.....)
    Så ta ingen hänsyn till mig gällande datum, blir det ett datum som jag kan så får jag fundera på då om jag vågar eller inte.. Men det blir med A i vilket fall..
    Och vart kan det tänkas bli?

Har varit och tagit blodprov idag, men hann inte få provsvar, så det kommer väl under morgondagen hoppas jag! Och åååh vad jag hoppas att det är bra! Annars är det snurrigt och virrigt med skolan, så ungefär som vanligt med andra ord!

• MSW

Och Ore: Super fint namn till sonen! Funderade lite på det också under graviditeten, men mest kort/smekformen eller vad man ska kalla det... Och precis som Vickan röstar jag för alla försök att bevara W i alfabetet (och blir samtidigt lite nyfiken på vickans anledning till det.. )..

Och roligt med nya bilder i galleriet!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter