• MSW

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nu ska jag ta en dusch och se om jag kan få ordning på min nya frisyr! Puss och kram!!

OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR där allt bara löser sig och går som det ska för alla i tråden och alla deras nära och kära!

• MSW

Tittar in och säger hej, såhär första dagen på nya året och deceniet!

Skickar en KRAM till PB! Jobbigt beslut! Förstår att det känns jobbigt med makens osäkra jobb, men jobb brukar ha en tendens att lösa sig... Men håller tummarna för att det ordnar sig pang bom! Hur var det, ingen kö för ivf eller om ni bestämmer er för det? Annars kanske det är en god idé att ställa sig i kö, så får ni "Bestämma er på vägen"..

MrsB: Hur står ni nu då, med ett barn till eller inte?

Vi hade ett väldigt lugnt nyårsfirande igår (vi också), med god mat och trevligt sällskap.. Eller så lugnt det nu kan bli med fem barn under 5½år! Well, A bet dock sin kusin i armen så kusinen ville klä på sig jackan ock åka hem! Stackarn! Men han hämtade sig ganska snabbt.. Och sen var det inte några fler tillbud!
    Och imorgon är det dop för minsta kusinen, ska bli mysigt! Hann gosa en hel del med henne igår, så mysigt.. Fast är ändå inte för tillfället alls lika sugen på ett syskon (i närmaste framtiden) till A som jag varit innan..

• MSW

PB: På gott och ont då kanske.. Ingen kö ingen "gratis" betänketid.. Men å andra sidan om ni bestämmer er behöver ni inte vänta något extra!

Nu har jag lagt A så nu tänkte vi kolla på tomten är far till alla barnen.. Försökte med det härom kvällen, men då gick strömmen, hoppas det går bättre idag!

• MSW

...Lappis har det så jäkla bra i Thailand.. Lite lagom avundsjuk bara!

• MSW

Kikar in lite snabbt för att skicka en stor KRAM till PB! Skönt att ni är överens, och åh vad jag håller tummarna för att det ska gå vägen!

Nu återgår jag till lite pluggande innan det blir tidigt sänggående, så man kan bli människa någon snart igen!

Skickar stora kramar till alla andra också!

• MSW

*vinkar förbi*

PB: enda sättet att komma ihåg sådana saker är att skriva upp dom.. Skulle jag gissa..

Idag är här en riktigt seeg dag.. Första timmarna av natten kunde jag inte sova för att jag kände mig helt märklig i ena armen.. Det bästa jag kan likna det vid är myrkrypningar, fast det stämde inte helt det heller.. (Idag är det ännu så länge bättre iaf..) Sedan vaknade plutten vid 4tiden och kom in till oss, men pga hosta och att han var ganska vaken somnade han inte förrän 5.30 ca igen.. Och med nyår och allt så nära så tål man inte mycket sömn förlust.. Men men, nya friska tag! Ev lånar vi bort honom till moster i natt för hon ska ändå passar honom i morn på morgonen!
    Nu ska jag fixa tvätten i maskinen och lägga i en ny... På tal om det, tipsades det inte om smidigt sätt att göra ren tvättmaskinen här för ett tag sedan (Vickan typ?).. Någon som kan påminna mig om vad det var? Börjar bli dags för det nämligen....

Kram kram!

• MSW

BF-lista

Telis 13/1 2010
    BS 18/1 2010
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Blivande fru Muffins
    Snorkfröken
    Nenne

(åh vad det känns dumt när jag missar någon, ber så hemskt mycket om ursäkt!!)

• MSW

Och Bs (och telis) Shit vad nära det känns nu ändå (för mig utifrån iaf) på denna sidan nyår! Det skulle juh räknas som normalt mer eller mindre om Astrid kommer nu..!!

• MSW

EA: tycker det låter som lyckad shopping, men förstår ångest helt och fullt!! Beställde en del från ellos här om dagen.. Och det känns fortfarande lite jobbigt, fast det (mesta) var sånt jag faktiskt behöver!

Annars är jag mest avundsjuk på Lappis idag som är i solen och värmen!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter