• MSW

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Godmorgon!

MrsB: Det är juh inte så farligt långt.. Well, har fortfarande inte bestämt mig om jag vågar eller inte.. Men nyfiken på er är jag! Sen beror det lite på hur långt jag kommer med skolarbetet innan dess!

Annars var här ovanligt lugnt igår tycker jag!

Själv har jag haft en super lugn morgon, då plutt åkte till farmor och farfar med maken när han åkte till jobbet... Somnade om och blev väckt av telefonen vid nio.. Kändes behövligt, är "lagom" stressad av skolan och så där, så detta var nog precis vad jag behövde! Men nu ska jag försöka ta tag i att få ihop en text på 2-3 sidor om genus, klass och etnicitet! Puss och Kram!

• MSW

Och angående julklappar så ska alla vara köpta och inslagna.. Förutom en som vi fick igår.. Gött, fast vi brukar alltid komma på någon vi har glömt i sista minuten.. Så jag avvaktar med att skrika hej riktigt ännu..

• MSW

Hej hej!

Tinga: Helvetes jävla skit! Är det precis efter jul de ska börja på dagis eller hur var det? A's inskrivning börjar den 18 januari...

Kikar in lite här! Visste inte att det var svampsäsong så här års?! Har nämligen också åkt på det (för första gången..)

God jul till alla (som jag kanske redan missat) som ska iväg redan nu!

Här är vi trötta och sega då A inte sover jättebra alla nätter (inget i jämförelse med Hector dock..).. Nu är han dessutom snorig och hostig igen, och dessutom lite geggig i ena ögat, så vi är lite oroliga att det är ögoninflammation, så det blir till att ringa 1177 imorn! Maken och jag är lite halv snoriga/tjocka i halsen också!

Idag har vi ägnat dagen åt att baka julgodis och pepparkakor!

Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig hur jag göra den 28:e beror på hur sjukdomar och skolarbete utvecklas (och mod), men är jäkligt sugen på att träffa er! Vart och när blir det av?

Nu ska jag nog gosa ner mig jämte maken i soffan!

• MSW

*fnissar lite* Dagens julkortsskörd: bla två tomtebarn var av den ena i endast tomteluva! Apropå julkortsdiskussionen!

• MSW

Ea: Skit om det verkar vara BOM på G!

Mugglan: (passar väl till dagens sticka då... )

Lappis: Hoppas att ni kommer iväg som ni ska på onsdag!

Nu ska jag nog passa på och vila mig en stund medan sonen sover.. Sov inte mycket alls i natt nämligen..

• MSW

God jul alla!!

Här är det lite lagomt förkylt(både jag och plutten)! Men jag är nästan alltid förkyld på julen!

Tråddejten: Jag vet inte heller ännu hur jag/vi gör, vägarna och förkylningar ställer till det lite! Har ni bestämt vart det blir? (Jag gissar att det är en bit längre för oss till Tinga än till MrsB)..

• MSW

God juldag!!

Känns dags för en nypublicering:
    BF-lista
    BS 18/1 2010
    Telis 13/1 2010
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkis
    Nenne

(som vanligt hoppas jag att jag inte har glömt någon)

Bs: Kul att se dig, skönt att du kan få hjälp med Iris när du ska vara hemma! Även om man har världens lugnaste storasyskon måste det vara ganska skitjobbigt i slutet.. Man orkar juh inte mycket, och jag minns att jag fick jätteont i ryggen om jag försökte bära något..

Vi har överlevt julen och A var inte det minsta rädd för tomten! Hans äldre kusin började dock storgråta, så vi får väl se hur det går under åren!

Nu ligger resten av familjen och sover, men jag vaknade och var ganska täppt och slemmig (ursäkta) i halsen så jag gick upp och gjorde te istället!
    Så då tänkte jag kika in här och se om ngt mer bestämts ang tråddejten!

• MSW

BF-lista
    Telis 13/1 2010
    BS 18/1 2010
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkis
    Nenne

(rättelse)

• MSW

Bs: Jag tror också att det är vanligast att man byter! Till A är min syrra och hennes make faddrar (med nu för tiden är det väl ungefär samma sak) och till (ev)nästa har vi redan bestämt att det blir makens syster med make! Jag tycker dock inte att det är fel att ni gör som ni tänkt att den ena är samma.. Och ni kan juh ha som anledning till din släkting att ni ville att astrid även skulle få "en egen"...?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter