• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Haha - var du arg när du vaknade också. Sånt är alltid lika poppis annars. Vakna och vara sur över ngt som gjort i drömmen

• fru AM

Precis!

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-18 14:58:46 följande:
    PBvilken tur att din son har just dig som mamma! You go girl!
    Ore: recept på sås:
    www.tasteline.com/recept/Rodvinssas_med_chipotle__rokt_chili_

Ang. porterstek så brukar vi göra den dagen innan vi ska äta den - så får den kallna i såsen och ligga i den över natten. Sedan tar man upp den och skivar den och värmer såsen för sig. Himla praktiskt och fantastiskt gott tycker jag (servera gärna syltlök som ett tillbehör - förutom gelé, sås, hasselbackspotatis (eller kokt) samt någon grönsak)
  • fru AM

No more neo! Tjoho! Grattis!

BrudSommar2006 skrev 2010-01-18 15:11:50 följande:
    Inget mer neo! Tjohooo! Nu ska jag läsa ikapp.
  • fru AM

Tinga: fantastiskt med matframsteg!

BS: låter läskigt med sammandragning!Hade du det efter Iris också?

• fru AM

Spännande med huset, EA! Ska ta mig en ny titt på länken!

Ang. Livia så har det tyvärr blivit mycket sämre. Hon har inte ätit någonting sedan grädden & mandelmassan från semlan vid lunchtid. Nu vill hon inte dricka längre heller Det blir doktorn i morgon om det inte vänder i natt.

• fru AM

Snaily: Hoppas du får jobberbjudande så DU har valet sedan.

ÄP på onsdag! Jag vässar tumhållartummarna!

• fru AM

Hejsan i tråden!

De där blodförtunnade sprutorna man skulle ta efter kejsarsnittet var läskiga tyckte jag. Var så glad när den behandlingen var över!

Livias blåsor är lite bättre, tack och lov. Idag har hon ätit 4 Bragokex!

Lappis: kör korta klänningen (pekar med hela handen) - det var väl den du kunde ha halsband till ... PRIO BLING-BLING!

• fru AM

Vänner:
    Stackars Prinsens huvud - och stackars mammahjärtat!

Får du problem efter förlossningen så borde ni ju kunna få dispens för heltid för Prinsen (om det var det du menade att du skulle kolla upp). Det fick ju vi efter ett planerat snitt. I o f s i en annan del av landet men det är nog inte så olika ...?

• fru AM

Du kanske kan ansöka om dispens i förväg - med hänvisning till hur det blev förra gången + med ngt intyg från läkare/barnmorska och få en månads dispens redan från början ...?

Vännerfan skrev 2010-01-19 10:11:19 följande:
    Ja, det var det jag menade. Eller om maken måste vara föräldrarledig och jag sjukskriven då. Jag vill kolla så att de inte skickar in ett nytt barn direkt och räknar med att Prinsen bara är 15h efter mitt BF-datum.Vilken söt Televink!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter