• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis: jag kan inte låta bli att undra vem som tar hand om barnen och hur hennes make ser till att roa sig ...?

• fru AM

Nej - bara ett par månader medan "maken" visste om det. Sedan flyttade jag och fortsatte träffa lovern. Min "Lover" däremot velade i flera år ...

Lapinette skrev 2010-01-22 09:22:34 följande:
    AM - hade du din "lover" i två år samtidigt som din make visste om det? Hon kan omöjligt bestämma sig ... eller rättare sagt, hon har egentligen bestämt sig men kan omöjligt skilja sig för hon vill inte vara elak mot sin man som är världens snällaste.
  • fru AM

Lappis: din väninna är nog också - av sentimentala och egoistiska skäl, samt för barnens skull - rädd för att klippa band med gemensamma vänner och makens familj ... Maken borde väl redan vara ganska ledsen vid det här laget ...

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-01-22 09:28:28 följande:
    MSW - jag lyssnar och försöker få henne att ta ett beslut men jag tänker inte svara på eller bedöma/jämföra hennes lover med hennes make. No way!AM - det tar båda hand om barnen men när hon är iväg och träffar lovern så är det hennes man. Han roar sig inte alls utan går hemma och väntar på att hon ska ta sitt förnuft till fånga. De har varit tillsammans sedan de var 16 år och för honom finns ingen annan.
    Oh herregud vilken mardröm - för hela familjen.
  • fru AM

LAppis: en sista fråga bara: var hon snurrig och på väg att sticka redan innan hon träffade lovern?

• fru AM

JAg kan inte sluta fråga: lovern är väl singel?

Lapinette skrev 2010-01-22 09:36:39 följande:
    AM - nej, men hon har känt sig "tom" i ganska så många år. Trodde att allt skulle kännas bättre när hon hade fått hela kittet. Barnen, det perfekta huset etc. Hon och makens relation har varit som bror/syster i flera år. Ingen närhet alls och det har hon klagat på och sagt åt honom men han har inte gjort något åt situationen. Och så vips en dag står den där lovern där och överöser henne med ömhet, närhet, ömma ord och hon faller som en fura.
  • fru AM

Tycker det lutar åt att ni borde börja ta in offerter på ommålning av ert nyyyya huuus!

EA&MJ skrev 2010-01-22 09:39:55 följande:

Inte för att jag vet HUR jag ska tolka det heller vilket gör det ännu värre!
  • fru AM

Kom ihåg att be målarna spara nalle puh-bården bara!

• fru AM

Vilken soppa! Jag vet vad jag skulle ge din kompis för råd om jag hade chansen ... har ju nästan suttit i den där sitsen ...

Lapinette skrev 2010-01-22 09:46:20 följande:
    EA - vad spännande!AM - han har skiljt sig ... tror detta var bestämt och gjort innan det blev något mellan dem men han verkar inte ha berättat för alla för igår hette jag Camilla och var hans fru utifall någon från deras jobb skulle dyka upp där vi var.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter