• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis: hittar inte bilden ... Måste dra från datorn det är fullt kaos här! tjing!

• fru AM

Men Lappis - jag minns tydligt att jag sa NK om letande efter sjal

Snygga örhängen!

Och jag letar fortfarande efter fotot ...

Lapinette skrev 2010-01-19 19:05:20 följande:
    För att se fotot måste man ha mig som vän på FB och sedan gå in på View photos of Katrin och där ligger det först. Annars så var jag på Åhléns och hittade ingen sjal (måste åter säga ... så jäkla dåligt utbud på sjalar i Sverige!!! ) men blev förtjust i ett par örhängen ... åter igen Dyrberg Kern. De påminner om de här www.dyrbergkern.com/ men är längre och i guld. Köpte inte utan ska fundera ...
  • fru AM

En sak som såg helt horribel ut men som var en fantastisk uppfinning när det väl kom till kritan var förlossningspallen ...

viktualia skrev 2010-01-19 20:11:07 följande:
    Jag säger verkligen inte att du har fel.. men det är kunskaper jag inte har... jag har bara sett gynstolar och andra läbbigheter... gode värld.....
  • fru AM

Cicci: har bara kört med nya vagnen ett par gånger (eftersom Livia har varit sjuk). Jag är hittills ganska nöjd. Har bara svårt att vänja mig vid att Hektor sitter framåtriktad och inte har det så mysigt som i andra vagnen (trots lammskinn + fleecefilt). Men när vädret blir varmare och han lite större (och jag har vant mig) kommer jag nog vara mer nöjd ...

LAppis: Jag tycker att du har massor att tillföra i tråden! Ni har ju gjort en barnresa på ert eget sätt så att säga. Och lever ett roligt, aktivt liv. Barnvagnsexpert kommer du ju bli i sinom tid - om nu det är något att stå efter. Kram!

• fru AM

Snailytummarna låsta i hållningsläge!

• fru AM

Jag önskar att jag hade kunnat ha en vagn med vändbara sittdelar - men barnvagnsförrådets dörr släpper precis igenom Babytravelvagnen (som tillsammans med Mountain Buggy) är den smalaste dubbelvagnen.

• fru AM

En väldigt positiv sak med att köra dubbelvagnen är att man faktiskt blir vänligare bemött på stan - jämfört med när jag kör enkelvagnen. Folk ler vänligt, förstår att jag kanske inte kan flytta mig hur som helst, de går ur spår utan att verka sura (vad de inte vet är att dubbelvagnen med två barn är lättare att köra och svänga med än enkelvagnen med Livia på ståbrädan)

• fru AM

Ja - grattis Mugglan, Frejis & en-veckas-Televinken!

• fru AM

Snorkfröken: tack för att du påminde mig om sjalen! Hade helt glömt den ... Hoppas den finns kver. Ska köpa den OM maken gillar den och OM jag inte kan ändra ett plagg jag redan har hemma (tror ändringen går på samma belopp).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter