• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Barn är olika ... Storsonen var en dröm att ha med på restaurang. Han var med överallt och har nog somnat i de flesta krogsoffor som finns. Livia är dock lite livligare ... Hektor verkar gå i sin storebrors fotspår - vi brukar luncha på Anglais.

• fru AM

Någon som vet varför Facebook slutat skicka mail till mig när jag har ett nytt meddelande eller när någon kommenterat min status? JAg har inte ändrat något i mina inställningar!

• fru AM

Själv laddar jag inför att hämta dubbelvagnen! Sen kommer jag glida fram som ett slagskepp genom stan. Det enda tråkiga (för mig alltså) är att Hektor kommer sitta framvänd så jag inte kan titta på honom. Förstår inte att han var till salu för några månader sedan - nu är han ju så gullig, snäll, följsam, rolig etc att man vill äta upp honom istället ...

• fru AM

Lappis: jag funderar också på min skräcködlefest (lite sent, jag vet - men vill komma i smokingklänningen). Ska ha smoking, cocktails, tilltugg. Men har inte bestämt mig om vi ska vara hemma eller borta ...

• fru AM

Vad kul Telis att du tog dig tid att komma in på tråden! Vi har längtat efter dig! Vad skönt att du mår så bra efter snittet - ditt snitt verkar t o m ha varit lindrigare än mitt! Ni får kläm på matningen så småningom - på ena eller andra sättet.

Är också nyfiken på hur Telismannen upplevde snittet!?

Underbart att höra från er som sagt! Ha en härlig fredagskväll!

(och visst är Televinken allt lik pappa?)

• fru AM

BS: jag minns precis känslan på BB att "får vi inte åka hem någongång!" Man tyckte att man var där i en evighet. Stor kram - hoppas verkligen hennes värden är så bra att ni får åka hem. Förstår att ni längtar efter Iris nu. Och att vara hemma

Såhär i efterhand kan jag fnissa lite åt mig själv - vi var bara på BB 6 dagar, och det för att Livias medicinering skulle övervakas och för att de skulle se att hon inte fick några fler hjärtrusningar. Fast jag såg det typ som ett fängelsestraff och en personlig skymf ... När läkaren som skulle skriva ut Livia sedan tyckte att hon var "lite efter med ena armen" (det visade sig vara helt ok senare höll jag verkligen på att få spader. Tänkte att vi skulle bli kvar en vecka till (men det blev vi ju inte). Snacka om att jag var hyperkänslig - alla hormoner och alla sömnbrist efter en hysterisk vecka på neo. Varje gång jag skulle amma henne så halkade en sån där sensor till hjärtmätaren loss och så gick det ett larm och så kom tre sköterskor sättandes och skulle livrädda stackars Livia som bara försökte äta ... Puh

• fru AM

Tinga: JA - glömde kommentera det där med spenatsoppan - det var verkligen imponerande att de åt just det av alla maträtter! Men det handlar ju om positivt grupptryck runt dagismatbordet.

Har varit ute en provvända på stan med nya, stora vagnen. Jag avvaktar dock tills jag vant mig vid den med att lämna ett utlåtande.

Storsonen verkar ha hamnat i tonåren ett år för tidigt - trulig, sur, otrevlig, lynnig. Usch - undrar hur länge det varar

• fru AM

Televinken i galleriet! Fortfarande lika fin & söt!

Telis: skönt att du är kunskapsmässigt förberedd på tredjedagsgråten. Det beror väl - såvitt jag har hört - på att mjölken (och dithörande hormoner) rinner till och det är ju positivt i såna fall.

Jag har fortfarande inte fått tag på kompisen ang babysittern men ringer henne imorgon! Televinken måste ju ha någonstans att sitta (eg ligga)!

Nu robinson öråd!

kram

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter