Summan av kardemumman - livets väsentligheter
"Av barn och bakisar får man höra sanningen" - heter det väl? Eler var det fulla?
"Av barn och bakisar får man höra sanningen" - heter det väl? Eler var det fulla?
Cool också! Trots de där bölderna ... ? Jisses Nenne - vilket snyggt par ni måste vara!
Vänta nu - har jag inte sett en bild av P i galleriet? Eller någon annanstans?
fru AM skrev 2010-01-25 16:30:26 följande:
Ore: vad tråkigt med dina föräldrars skilsmässa!
BS: Oj, oj - Iris är verkligen en utmaning för er men visst var det så att trotsiga barn är intelligenta ... Förstår att det är skitjobbigt nu men hennes viljestyrka kommer gynna henne senare i livet, det är jag helt säker på. (Måste bara tillägga att JAG var vansinnigt trotsig i 2-5-årsåldern. Varje morgon - om jag inte fått välja mina kläder helt själv - så stod jag och klädde av mig spritt språngande naken på trottoaren utanför huset. I bland blev det så bråttom så vi fick ta taxi till dagis. Inte så populärt. Så jag kan inte ens skylla på makens gener när Livia sätter igång.)
Ojoj, Telis - trist med inflammation! Men bra att den "fångades upp" i tid. Hoppas inte min tidigare input i smärtfrågan gjorde att de blev värre på ngt sätt. Det är så svårt att utrycka hur "normal" smärta ska kännas ...
Snygga filmstjänor - Clooney är faktiskt en favorit men inte så mycket för utsendet som för den charmiga lätt ironiska stilen ... Tycker det verkar som om han inte hänger upp sig så mycket på sitt utseende liksom. Annars gillar jag Christian Bale (Batman begins). Sean Connery (fast en yngre version) skulle man nog inte tacka nej till (fast jag har en bekant som faktiskt gjort just det ... för kanske 25 år sedan! ). Jag föll för en irlämndare en gång just för att han såg ut som Connery ... och så råkade han heta Sean också!
Livia är äntligen på dagis! Nu har min dator i stället åkt på något virus (samma?) så jag har en del att greja med ... Och så försöker jag kolla på en gammal goding till film med Fred Astaire & Judy Garland. Me like.
TAck - men jag har anti-virusprogram JAg skrev nog lite slarvigt - det är inte ett virus utan någon uppdatering av Windows som gör att alla mina blidhanterings/layoutprogram plötsligt inte fungerar! :-E
:-E skulle bli ARGA GUBEEN hur man nu gör den ...
Funderar på att stämma Microsoft ... vad tror ni om mina chanser?
Nu ska jag försöka spana in allas män på FB ... Min man ser lite töntig ut på sitt kort där så han bad mig att fixa en ny bild åt honom. Det var när jag skulle göra det som jag upptäckte att mitt bildbehandlingsprogram kraschat. Jag tror jag helt enkelt får köpa ett nytt, för massor av tusen som jag hade tänt köpa ngt annat för.
Klippa naglarna!? Vad mer ska man göra inför op? Färga ögonbrynen?
Kan det bero på att det kan samlas smuts/bakterier under naglarna? I s f måste man ju klippa ner dem helt!
Tummen upp för Televinken!
Inför mitt snitt skulle jag duscha kvällen innan med duschkräm från ny förpackning (och tvätta håret med nytt schampoo) - rena lakan och rena kläder på morgonen (efter dusch igen). Konstigt med så olika "före-op-instruktioner" Klippa naglarna ... Det är väl inte fötterna eller händerna de ska göra något med!
Mugglan - tack för tips om Picasa ... har jag inte ens tänkt på. Nu är jag ju en mer avancerad användare av bildhantering än "för hushållsbehov" men det kanske kan funka ändå. Jag har en gammal version av Photoshop som fungerar än så länge i alla fall - men den saknar alla finesser jag gillar ...
EA: jag hejar på er!
Snaily: stackars dig! KRAM
Porchez: hej!
Tror du försvann innan Astrid gjorde entré 10/1 (!) och Televinken 13/1!