• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

JAg avslutar min fredag här på tråden med ett Liviacitat, färskt från middagen:
    Livia till gurglande Hektor:
    "VA?! Prata svenska!"

Gokväll på er, era galningar. Fis lagom!

• fru AM

Telis: vädra madrassen ett dygn eller så - sedan stick ner näsan riktigt djupt i den. Luktar den skumt på något vis: SLÄNG. Är det en IKEA-säng så kostar en ny madrass inte så mycket (men IKEA och andra spjälsängstillverkare har olika mått så MÄT innan köp).

De flesta har väl ändå plastad frottè eller annat madrasskydd så SÅ äcklig borde väl inte madrassen vara. Täcke, kudde och lakan skulle jag definitivt använda efter tvätt.
    Hektor har två spjälsängskuddar ni kan få annars. Den ena köpte jag sent och han använde den ca 2 dagar innan det var dags för vuxenkudde (för huvudets skull) så den är superfräsch (inte ett enda dreggel på den ens). Kanske känns bättre med ett känt barn än ett okänt?

• fru AM

Med risk för att verka tjatig måste jag påminna om GALLERFILTEN - denna perfekta babyprodukt, aldrig för varm, aldrig för kall. Köp på babyproffsen, eller den ekologiska lyxvarianten på Minimundus, eller virka själv.

Puss & kram - ha en trevlig helg! Har precis skaffat 40 mörk- & ljusrosa tulpaner för att locka fram våren lite tidigare.

• fru AM

Vickan: måste ändå propagera för den där fina ekologiska gallerfilten hos Minimundus. Helt underbar kvalitet, både styrsel i och mjuk - om du förstår vad jag menar. Om man köper ekologiskt virkgarn så blir det inte så mycket billigare att virka själv i alla fall - i a f inte där jag köpt garn.

Oupsie: Planen är att inte blogga på ett tag. Skönt att slippa press/dåligt samvete för för få inlägg i veckan osv. Tar nog upp det igen när H börjar dagis eller så. Kanske med nytt bloggnamn/inriktning

• fru AM

Telis:
    klicka in dig på själva webbshoppen, sedan TILL BABY, sedan SOVA 2, sedan scrolla ner till gallerfilt (halva sidan) alt. klicka på snabblänken överst på sova 2-sidan.

Fast jag ser nu att den inte är ekologisk - däremot fri från farliga kemikalier.

Hur mår lilla partykaninen?

• fru AM
    viktualia skrev 2010-01-24 13:38:44 följande:
    AM - det handlar nog inte så mycket om pengar som att min söta moder ska få uppgifter... ha ha ha ha.. inser när jag skriver detta att det troligen är EXAKT vad min mamma sagt ang min mormor... gaaa vad vi är lika vi tre tanter... eller hm.. jag avviker från mamma och mormor med att ha NOLL koll på handarbete, något som de är/var otroliga på. Summa: Kände mest att det är onödigt att köpa nåt som min mamma gärna gör.
    Förstår precis vad du menar men som filt betraktat så är minimindusfilten överlägsen - beskrivningen på hemvirkade gallerfilten är verkligen mycket enkel och resulterar i en ganska gles och väldigt "ostyrslig" filt. Något som är väldigt användbart är annars babykoftor. Sätt henne på att sticka såna - i bomullsgarn!
  • fru AM

Kul att festen var lyckad Lappis! Tror du var en utmärkt toastmadame!

Idag har Hektor gjort babysimspremiär. Han var definitivt gladast av alla bebisar som nånsin badat babysim ... läraren använde honom t o m som demonstrationsbebis eftersom han bara tjöt av skratt hela tiden Däremot var det inte lika kul att gå upp och duscha och sitta och vänta på mamma i omklädningsrummet. Svår ekvation det där när pappa inte kan vara med ...

Hoppas nu att mitt budskap om Gallerfiltarnas gallerfilt gått fram!

(Babyproffsen har en NÄSTAN lika bra)

• fru AM

Är gallerfilten gjord i bomull så bör den ju tåla högre tvättemp än 30 ... tycker man. JAg skulle ha kört den på 60 ändå ... jag menar - vad kan hända?

viktualia skrev 2010-01-24 15:21:00 följande:
    Mer ang gallerfilten - hittade billigare varianter än minimundus men de kunde man bara köra i 30 grader i tvättmaskinen.... 95 grader låter bättre...
  • fru AM

Vickan: Det där var en riktigt bra storlek på gallerfilt du länkade till! Köp! Jag har letat som en galning efter just den storleken - minimundus är mindre - så jag var tvungen att virka en själv (eller snarare BÖRJA på en virkning ...)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter