• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vänner: det duger inte med denna cardigan (ok inte benvit men någorlunda ...): www.4mom.se - skriv in Wiri i sökfältet

• fru AM

Vänner: det duger inte med denna cardigan (ok inte benvit men någorlunda ...)??? : www.4mom.se - skriv in Wiri i sökfältet

... blev bättre med frågetecken i den meningen ...

• fru AM

Snaily: jag hör till dem som älskar att höra om folks släkthistoria, så det var väldigt kul att läsa om din mormorsmor osv! Är fullkomlig nörd på folklivsforskning (mitt favoritämne i min examen). Mera!

• fru AM

Snaily: jag vill gärna veta mer! Länk?

Hittade själv ett dokument med släktforskning som min mormors far gjorde på sin tid - han var präst och hade väl tillgång till lite extra info ... Han härledde släkten tillbaka till Henrik II av England och Filip IV av Spanien - jag försökte googla för att kontrollera sanningshalten. Kom aldrig i mål - men så långt som jag kom stämde det. Hur GÖR man egentligen för att släktforska på ett effektivt sätt nuförtiden?

Skulle vara SÅ kul att kunna göra ett stort släktträd att lämna efter sig. Jag sitter ju på en massa info som min mormor gett mig, detaljer om vissa av släktingarna som det vore kul att få ner på pränt. Det är ingen annan kvar som kan de historierna.

• fru AM

Och framför allt kan det ju bli så att det blir en adpterad söting OCH en biologisk. För det vet ju alla att när man adopterat så SLAPPNAR MAN JU AV OCH BLIR GRAVID SOM GENOM ETT TROLLSLAG!

Allvarligt: Det är jättespännande detta med Lappis läkarbesök och en ev operation. Det kanske är precis det som krävs!

Jag tror definitivt på mirakel/tur att göra detta i rättan tid!

Heja LAppis! Heja Cicci!

FruCicci skrev 2010-01-17 19:30:46 följande:
    Jajjamen, jag är en sann optimist, tills motstsen är bevisad:-9jag tror på dig Lappis! Jag har ghjort det från dag 1, så fram till ni har en liten söt från ngt annat land tänker jag hoppas!!!!!!!!!!!!Love you! OCH jag är sååååå glad att du faktiskt ORKADE gå till den där läkaren, eftersom du lagt ner allt vad egen barnalstring hette....KRAM
  • fru AM

Snaily: Tack! Jag lovar - jag tycker att det är SUPERspännande!

• fru AM

Håller tummarna för Snorkfrökens KUB!

Håller tummarna för att Astrid börjar äta mer = inte behöver åka till neo igen

Cicci: underbart med resa för hela familjen!

Livia är hemma från dagis - har ont i munnen och kan inte äta (blåsor?) + lite feber. Glass är det enda hon kan få ner så hon är konstant hungrig och gnällig. Tjohej.

• fru AM

Mysteriet med Facebook löst (att de inte längre mailar när man fått meddelande/blivit kommnterad). De mailar visst men mailen hamnar direkt (för mig i alla fall) i skräpposten/spamfiltret ...

• fru AM

Start September:
    Det kan mycket väl vara höstblåsor (hon hade det förra året tror jag - och fick då även på fingrarna och fötterna). Kokt äggvita går tydligen bra att äta - hon gör det nu i alla fall. Och kanelbullar (!)

Tror ni ska korta dagsömnen för lilla tjejen - precis som du är inne på. Oavsett hur lite hon sovit på natten. Fast det är jobbigt att vända. Lycka till kram

• fru AM

HUr gammal är hon nu?

Ang. Reimoveraller så minns jag inte (hade en till Storsonen men det är ju 7 år sedan eller så ...)
    start september skrev 2010-01-18 12:07:45 följande:

Tack för sömnsvar. Jo, det får bli läggning trots protester i tid ikväll och instruktioner till dagis om kortare sömn imorgon. Hemma gäller insomning just nu i vår säng med en förälder och om hon inte vill sova blir det såväl gråt som tjuvnyp (från hennes sida alltså) väldigt fort.Ingen som känner igen att Reimaoveraller har kortare ben än andra modeller?
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter