Juli 2010
källerud: spännande!
källerud: spännande!
juli: vi får betala 2000kr för två solister som sjunger akustisk duett 3 sånger med gitarr. Det blir dyrare om de behöver mikrofoner och högtalare.
ceke: vi har min kusin och en vän som också är amatörfotografer och som kommer att fora under hela bröllopet, plus gästerna.
källerud: nice!
Apropå solisterna, ska ni ge ngn gåva till dem? På ngt sätt så känns det som att man inte borde behöva med tanke på att man betalar för deras jobb redan.
Vad kan man ge sin vf?
katja: min vf kommer inte att ta någonting. Hon sa att hon tycker om det här med vigslar och att hon gjorde det så gärna. Hon ville inte ens ha för bensinen. Hon är pensionerad numera och gör det helt gratis. Så jag tänkte det kunde vara snällt att ge något symboliskt för gesten och kanske bjuda henne att stanna kvar under brudskålen om hon vill.
Ja, precis det är så jag tänkte ang solisterna. Ska de ha 10 tusen för att stanna en hel kväll så borde man inte behöva ge de ngt annat. Men min fråga är. Måste man bjuda de på middagen? Hur gör man? Det känns fel att be om att de ska betala för det, men å andra sidan så betalar vi mkt pengar för att de ska vara där.
roses: det är inte bestämt helt än, det beror mycket på vad vi får för pris. Vet att det kostade 10 för att de skulle sjunga och spela under hela bröllopet vilket vi inte behöver. Vi vill ha de under vigseln och sen som djs på festen. Om detta går så vet jag inte då om de stannar kvar och väntar eller om de åker iväg och kommer tillbaka till festen, det måste vi fråga de.
Men ifall de stannar hela dagen hos oss så vet jag inte vad jag ska göra av dem, vi har nämligen fullt och det går inte in en pers till.
Ja, det där är lite knepigt. Om vf har uppfattat det som en inbjudan och redan tackat jag muntligt så känns det lite fel att dra tillbaka inbjudan.
katja: ja, precis. Men å andra sidan så betalar man så mkt pengar för att de ska jobba och så ska man betala kanske över 500kr per person mer? Det bästa i vårt fall borde vara att de åkte iväg efter brudskålen som man kan bjuda på och sen komma tillbaka till kvällen.
katja: nä, precis det är så jag tänker också.
Nu är inbjudningarna postade
sajberpillan: ja, det är dyrt men å andra sidan så är det så skönt att ngn tar hand om en den dagen
Vi hade tänkt göra det mesta själva men sen vart det så att vi mer och mer började inse vad skönt det vore om vi slapp och så började vi att anlita andra istället. Men det har sitt pris förstås
katja: vi tar gärna godisarna. Inboxa mig ang hur mkt och var jag ska sätta in pengarna
Vi var på tårtprovning igår, gud så svårt det var att bestämma sig! Till slut kändes det som att allt smakade lika.
Som det ser ut nu iaf så ska vi nog ha chokladmandelbotten, mörkchokladtryffel, chockladmandelbotten igen och sen passionfruktsmousse. Det var jätte gott när det syrliga och lätta från passionen bröt av mot den mastiga mörka chokladen
Sen ska vi vänta gällande dekorationerna tills jag vet hur min bukett kommer att se ut, vi tänkte ha samma blommor på tårtan, fast ätbara
katja: det blir jätte bra Ja, precis så var det med oss också.
mia77: när är det dax för er?
sajberpillan: vi hade också våra mammor som gärna kunde hjälpa till med diverse saker. Men vi kände att just den dagen ville man inte att våra gäster och speciellt våra föräldrar ska springa och serva och greja. Då vill man att alla ska kunna uppleva och njuta av bröllopet.
katja: vad gulligt av dem, och vilken ekonomisk hjälp för er!
han och hon: grattis till det kommande bröllopet. Det är många som väljer att ha överraskningsbröllop och det verkar vara väldigt uppskattat. Ja, det är svårt att veta hur man ska formulera sig. Kanske man skriva ngt i stil med att ni som kommer att närvara kommer inte att ångra er, eller att ni kommer att få en överraskning. Något som lockar utan att säga för mycket.
sajberpillan: vad gott det lät
nightelf: vet hur det känns utan ringen. Jag har inte kunnat använda min på några månader nu pga att jag svällt upp så mkt under graviditeten.
vi 3: åh vad spännande!
katja: vad svårt att göra en sådan lista. På tisdag ska vi träffa våra solister och då ska vi bl.a. kolla om vi ev ska ha de som djs, så vi kommer också att ha det dilemmat snart.
Nu har vi varit och träffat solisterna. Vi är jätte nöjda med de. Vi fick en offert på vigsel (3 sånger, in- och ut låtar, samt all utrustning)för 2500, och 3h Dj på festen med ljus och allt för 4500. Vad tycker ni?
Vi är jätte nöjda med deras smakprov på sångerna och kemin mellan oss 4 är jätte bra