Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Ceke de är inte sydda än, har bara hunnit köpa tyget. Vi ska ha vanliga svarta dukar på bordet och sen av det mörklila tyget kommer vi att sy löpare av. De kommer inte att läggas i mitten på bordet (horisontellt) utan vertikalt och varannan gäst. Så då kommer varannan gäst ha svart och varannan mörklila. Bredden blir lika stor så att tallrik och bestick får plats ung 40cm och längden blir bordets bredd + 20cm häng på varje sida.
    Hänger du med hur jag menar eller blev det lite rörigt?

• sarahkka76
    CeKe skrev 2010-01-11 15:17:33 följande:
    jag hänger med och det låter snyggt =) Kom på att det nog måste vara en löpare per bord, om man sedan ska flytta om borden och ha kvar vissa som folk kan sitta vid, och ställa undan andra för att få plats för dans
    Ja, så kan man också göra. Vi har inte tänkt på hur det kommer att se ut till minglet. borden är vita så vi kanske bra lägger de lila löparna. De svarta dukarna är rätt långa så de lär inte passa.
  • sarahkka76

kärleken9: hahaha ja, man får ha ngt knep, eller göra som man gjorde förr i tiden, en snuttetrasa doppad i vin, men i vårt fall i brudskål hahaha Nä, vi får se hur vi gör med liten.

rosesarered: ja, men det verkar vara en bra lösning för er del. Vi ska gifta oss 15min från där vi bor och min frisör ligger in i stan vilket är över en timme så jag kommer att ha hår och smink på plats. Vi ska se hur vi gör med det runtikring.
    Vi bor i en tvåa, med en stor hund, två katter och vi kommer då att ha en 3 månaders baby. Plus frisören och ev den som ska fota förberedelserna som är min kusin. Min tärna får nog göra sig iordning hemma, och hunden ska jag försöka ha ngn annanstans. Katterna kan jag tyvärr inte göra ngt åt så man får klä på sig i sista minuten så att de inte går och stryker sig.

minimis: jag har köpt all material på panduro. Pappret till själva kortet, dekorpappret, stämpeln, och det genomskinliga pappret till texten.
    Vi kommer att ha ett spädbarn som ngn av släktningarna får ta hand om. Min pappa kommer inte att föra mig till altaret utan jag och min m2b ska gå tillsammans.

• sarahkka76

Försöker hitta hotell till bröllopsnatten som är nära oss men det finns bara 2 varav den ena inte har ledigt och den andra har inte dubbelsäng, bara twin och ingen svit, suck! Måste man tvinga sig att åka till stan för att kunna bo på hotell?

• sarahkka76

JollyO: nu hänger jag inte med, ska ni gifta er borgerligt eller i kyrka?

• sarahkka76
    JollyO skrev 2010-01-12 09:14:09 följande:
    I en kyrka! Men vi tar med oss en präst som jobbar i en annan kyrka än den vi ska vigas i. Ursäkta att jag krånglade till det! Vi känner alltså flera som jobbar som präster och pastorer.
    Aaaaaa nu hänger jag med
  • sarahkka76

kärleken: jag funderar på samma sak faktiskt. Jag ska vara klar 11 och vigs inte förrän 15. Man är rädd att man inte ska vara lika fräsch efter 4 timmar.

• sarahkka76

kärleken: ja, grejen är att man inte kan vänta hur länge som helst med att boka så att man inte råkar ut för att datumet är upptaget sen. Jag ringde nyss och preliminärbokade 8-11 och förklarade för de att jag inte kommer att veta exakt klockslaget för vigseln förrän i mars när jag kommit i kontakt med vf.
    Bokade konsultation till slutet av denna månad, kan vara bra att se om man är nöjd så man inte behöver leta efter ngn annan i sista sekunden.

CeKe: sådär var jag också inne på ett tag. för mig skulle det bli dyrare att färga tyget än att köpa det. Kolla ordentligt hur mkt tyg du ska färga och hur mkt färg du behöver och se om det lönar sig eller inte.

Nu har jag ringt och preliminärbokat hår, smink och naglar som ska göras på plats. Ska på konsultation i slutet av denna månad. Hoppas jag blir nöjd!

• sarahkka76

källerud: det är ett bra erbjudande, frågan är om ni vill spendera er bröllopsresa själva eller med andra. Vet inte alls om det är samma sak att göra det före bröllopet än när man redan är gift och ska fira det.

sajberpillan:åh vad tråkigt! Krya på dig!Kul att klänningspanandet blev lyckad Intressant att veta vad du tyckte för jag ska själv sen till våren på jakt efter klänningen.

Svar på tråden Juli 2010